לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כריית ביטקוין: איך עושים את זה נכון וכמה באמת אפשר להרוויח?

תגיות
תמונה ראשית מדריך כריית ביטקוין בבית
מדריך כריית ביטקוין בבית

כריית ביטקוין – לפני למעלה מעשור,  היה קל להפליא לכרות ביטקוין מהבית. יכולת פשוט להרכיב יחד כמה מחשבי גיימינג, או להתחבר בשקט לתשתית בית הספר או המשרד שלך, ולכרות כל כך הרבה ביטקוין שתהיה עשיר לכל החיים – בתנאי שיהיו לכם ידי יהלומים (Diamond Hands), נמכרו בזמנים הנכונים או שלא תמכרו. אל תזרקו את הכונן הקשיח הישן שלכם כי נלמד אתכם הכל אודות כריית ביטקוין מהבית.

למרות אחד למיליון חריגים כמו כורה הביטקוין שהצליח לכרות בלוק ביטקוין שלכם סולו בינואר 2022, זמנים מטורפים כאלה הם כעת זיכרון רחוק.

רשת הביטקוין הפכה כל כך ענקית שפעולות כרייה עם מחסנים והאנגרים שלמים מלאים במכונות כרייה חזקות ומותאמות אישית מתחרות כעת זו בזו כדי לזכות בתגמולים בלוק .בסופו של דבר העניין דומה לבהלת הזהב,וריבוי כוח הכרייה בשוק מקשה על המלאכה.

אבל יש דרכים שבהן כריית מטבעות קריפטוגרפיים עדיין יכולה להיות רווחית עבור האדם הממוצע – ולא רק מביטקוין. בכתבה זו, נראה לכם את הכלים הדרושים לכם כדי לחשב את הסיכויים להרוויח ואילו מטבעות הם הטובים ביותר להשקעה מסוג כזה.

מה זה כריית מטבעות דיגיטליים ובייחוד כריית ביטקוין?

ביטקוין היה מטבע הקריפטו הנגיש הראשון בעולם שהפך את הכרייה לפופולרית – תהליך השימוש בכוח חישוב חישובי כדי לפצח את הקוד מנצח (המכונה hash) לפני כל אחד אחר על מנת שייבחר להוסיף בלוק חדש לבלוקצ’יין.

בתמורה למאמצי החישוב והשקעת האנרגיה שלהם, כל כורה מצליח מתוגמל בכמות מסוימת מטבעות קריפטוגרפיים לפי השער האחרון וכל עמלה מצורפת לעסקאות שהם כוללים בבלוק החדש. סוג זה של מערכת אימות בלוקצ’יין ידוע בשם ” הוכחת עבודה ” או Proof Of Work. קבלו סרטון הדגמה.

כיצד פועלת כריית ביטקוין בצד הכלכלי 

כאשר כורים מטבע קריפטוגרפי, צריך להיות מודעים להתחייבויות שיחתכו את הרווחים שלכם ברוטו: כלומר, מחיר השוק של הביטקוין, עלות החשמל החודשית, דמי תחזוקה ועלות ציוד הכרייה שלך וכמה זמן הוא צפוי לעמוד נגד כורים חזקים יותר ויותר. ככל שמכונות חזקות יותר מגיעות לשוק, ייתכן שהמכונה שהייתה פעם חזקה לא תוכל לעמוד בקצב של מכונות כרייה חדישות יותר.

מחשבוני רווחיות, כמו אלה ב- Nicehash עוזרים לקבוע אם הפעילות שלך צפויה להרוויח או להפסיד כסף. לדוגמה, בוא נפעל מתוך הנחה שאין לכם סכר הידרואלקטרי לרשותכם, אלא אתם מסתמכים על תעריף חשמל המגורים הממוצע, התעריף של רשת החשמל בארה”ב של 0.1411$ לקילו-וואט-שעה.

בישראל העלות לקילוואט היא כ-50 אגורות. 

כיצד פועלת כריית ביטקוין מהבית
(Credit by: @ksandrphoto, Freepik)

האם כריית ביטקוין מהבית בישראל משתלמת?

לאור האמור לעיל, ברור שכרייה ביתית בהסתמך על חברת חשמל בישראל והתעריף הרגיל, אינה משתלמת כלל. אך אם יש בידכם חשמל מוזל יותר באמצעות לוחות סולאריים או קונסטלציה אחרת, ותוכלו להוזיל את עלויות החומרה ולבחור חכם את סוג ומטבע הכרייה, עסק כזה עדיין מסוגל להיות רווחי.

אם אתם כורים ביטקוין באמצעות אחד מהכרטיסים הגרפיים החדשים יותר של Nvidia, כמו RTX 3080, תפיק 139 דולר לחודש בביטקוין, לפי Nicehash.
נכון לינואר 2022, ה-RTX 3080 עולה כ-$1,400.

אם אתם משתמשים ב-AntMiner S19 Pro בנוי ייעודי, Nicehash טוען שתניב רווח יומי צפוי של $17.79. עם זאת, כורה S19 Pro יחיד יעלה בין 1700-3100 דולר, עלויות החשמל גוזלות כמעט מחצית מההכנסות עבור Antminer 19 Pro.

כורה-ביטקוין-ביתיantminer-s19-pro
Antminer S19 pro

מטבעות הניתנים לכרייה עם Antminer S19 Pro

כריית ביטקוין היא עסק יציב?

מכיוון שמחיר הביטקוין כה תנודתי, אי אפשר להבטיח שתוכל להחזיר את כספך על כרטיס מסך RTX 3080 תוך 10 חודשים, או 25 חודשים עבור אסדת הכרייה  S19 Pro. (כמו שמסתבר מהנתונים בפסקה הקודמת, שייתכן שהשתנו עד לזמן בו אתם קוראים) נכון לזמן הכתיבה, מחיר הביטקוין ירד בכ-16% רק בשבוע האחרון.

גם קושי הרשת , שקובע כמה קשה (במונחים חישוביים) לכרות ביטקוין חדש, תנודתי. בעקבות הפגיעה בכריית קריפטו בסין ביולי 2021, הקושי ברשת צנח ב-28% והקל הרבה יותר על הכורים שנותרו לגלות בלוקים חדשים. עם זאת, זה היה קצר מועד ומאז כמעט חזר לשיאים קודמים.

הכרייה מרוויחה מקנה מידה, וכורי בית בדרך כלל מפיקים פחות רווח לכל כורה מאשר חברת כרייה מקצועית. כדי לכסות את העלויות שלהם, מומחיות כרייה מקצועיות נוהגות להסתובב בין תחומי שיפוט עם חשמל זול, מתווכות עוסקות ברשתות חשמל מקומיות, מייצרות חשמל בעצמן ומשליכות חומרת כרייה לא מעודכנת בקצב מדהים.

אילו מטבעות כדאי לכרות בבית?

ובכל זאת, יש הרבה אפשרויות אחרות עבור המשקיע החובבן לכרות מטבעות קריפטוגרפיים בבית.
למרבה הצער, יש כל כך הרבה אפשרויות ומשתנים שקשה לבנות השוואות מדויקות.

יש כמה אמירות: לאחר נקודה מסוימת, בדרך כלל יותר יעיל לכרות ביטקוין ולא את’ריום עם שבבי מחשב, בניגוד לשימוש בכרטיסים גרפיים, שכן Ethereum מתעדף מאוד כורים של יחידות עיבוד גרפי (GPU).
למרות שזה לא יהיה המצב לאורך זמן, מכיוון ש-Ethereum מוציאה בהדרגה את הכורים לקראת המעבר שלה למערכת בלוקצ’יין מסוג ” הוכחת הערכה “.

גם מקור חומרת הכרייה עצמו ממשיך להיות בעיה גדולה.
בתקופת השור של 2021, השוק ה-GPU השתגע, מה שהפך כרטיסי מסך מובילים לכמעט בלתי אפשריים לקנות במחיר שוק.
כדי להפוך את העניין למבלבל יותר, רשתות מסוימות, כמו צ’יה, מסתמכות על כוננים קשיחים ולא על כרטיסים גרפיים או שבבי מחשב, מה שגורם לחלקן להפנות את האצבע לכריית צ’יה בגלל המחסור בכונן הקשיח של 2021.

עם זאת, כמה מחשבוני רווחיות כמו CoinWarz ממחישים את היחס בין הרווחיות, בהנחה שכוח ה-hash שלך – כמות כוח החישוב שבו תשתמשו כדי לכרות מטבע קריפטוגרפי – קבוע.

באמצעות תקציב חומרה של $1,000, CoinWarz מדרג את המטבעות הבאים כרווחיים ביותר:

1.Ethereum

2.Peercoin

3.Bitcoin Cash

4.Bitcoin

5.Ethereum Classic

.בתעריף חשמל של 0.411 דולר (אמריקאי)

 לקילווואט, המחשבון של CoinWarz טוען שכוח  חומרה בשווי אלף דולר תפיק 20.94 דולר ליום של אתריום, יותר מכפול מ-9.63 דולר שכריית אתריום קלאסיק תפיק.

מטבעות קטנים – אלה עם פחות תחרות מכורים אחרים – עשויים להיות רווחיים יותר. עם זאת, מכיוון שהמחירים של מטבעות קטנים יותר בדרך כלל תנודתיים יותר ממטבעות מבוססים, הערך של התשואות שלך הרבה פחות צפוי.

Whattomine צופה כי על ידי שימוש בשלושה כרטיסי Radeon RX 480, תוכל להרוויח רווח יומי של $1.21 

חלופות לכריית ביטקוין בבית

אם אתם מעוניינים להגדיל את הסיכויים שלך לקצור רווחי כרייה, תוכלו גם לשקול השתתפות במאגר כרייה משותף של ביטקוין (mining pool) . משמעות הדבר היא איחוד כוחות עם כורים אחרים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לפתוח נעילת בלוקים חדשים ולייצר רווח – אבל זה גם אומר שתחלקו את התשואות, כל אחד עם כמות הכרייה שהשקיע.

להלן רשימה של מאגרי כרייה משותפים המומלצים ביותר –

  • PEGA Pool
  • Slush Pool
  • F2Pool
  • Antpool
  • ViaBTC
  • BTC.com
  • Poolin
  • Genesis Mining
  • Bitfury
  • Binance Pool
  • Kano Pool

לבסוף, אם אין לכם כוח מחשוב בבית, תוכלו לבדוק את כריית הענן ולשקול את היתרונות והחסרונות של מיקור חוץ של צורכי החומרה שלך.

אם תרצה בכל זאת לכרות ביטקוין בבית

איך כורים ביטקוין מחומרה ביתית?

כל אחד יכול לכרות ביטקוין עם המחשב שלו וחיבור אינטרנט מהיר, אבל זה אולי לא יהיה רווחי מכיוון שתצטרכו כוח חישובי מטורף כדי לפתור משוואות מתמטיות כדי לקבל ביטוקינים על כרייה.

1.בחרו את כורי הביטקוין הנכונים עם ההספק החשמלי הגבוה ביותר

התחל בבחירת החומרה שבה תשתמש לכריית ביטקוין. אמנם תוכלו להשתמש במחשב או מחשב נייד ישן, אבל לא סביר שתרוויחו ביטקוין אלא אם כן תשקיעו במערך חזק יותר שתוכנן במיוחד עבור כריית ביטקוין שמצריכה כוחות מחשוב אדירים. Antminer, מתוצרת Bitmain, היא דוגמה לחומרה פופולרית לכריית מטבעות קריפטוגרפיים. ייתכן שתוכלו למצוא כורי ביטקוין משומשים באינטרנט כדי לחסוך כסף, אך גם זה לא מומלץ – מכיוון שכורי מטבעות דיגיטליים מאבדים 10% מכוחם החישובי במשך כל שנה – הנה סרטון הדגמה שימחיש לכם זאת.

שימו לב שמחשבי כרייה רבים פועלים על מערכת ההפעלה לינוקס ודורשות ידע נרחב במחשב כדי להגדיר ולפעול בצורה תקינה. אם אתם חדשים במחשוב מתקדם, שווה לתכנן זמן נוסף ללמידה ופתרון בעיות לפני שניגשים לכרות ביטקוין.

איך לבחור חומרה לכריית קריפטו?

בחירת החומרה הנכונה צריכה להיות מוכתבת בעיקר על ידי שלושה גורמים: שיעור החישוב המקסימלי האפשרי שלה, צריכת החשמל שלה ומחיר הרכישה שלה.

לעיתים מתעלמים ממחיר הרכישה, אך הוא יכול לבצע או לשבור את הכדאיות של פרויקט כרייה, מכיוון שהחומרה אינה מחזיקה מעמד לנצח.
שחיקה של רכיבים היא גורם שיש לקחת בחשבון כבד, שכן בסופו של דבר, כל המכשירים יתקלקלו.

עם זאת, בעיה זו מתמעטת לעתים קרובות מכיוון שמעבדי GPU הם מכשירים עמידים למדי, עם דיווחים רבים עליהם ממשיכים בכרייה במשך יותר מחמש שנים. “תקופת ההחזר” – כמה זמן לוקח לכורה להחזיר את עצמו – הופכת למדד חשוב מאוד לניתוח פיננסי בכרייה.

ויש לוודא מרווח בין מועד ההחזרה למועד שיש סיכוי שתצטרכו להחליף אותו, אם המחשב יחזיר את ההשעה בתוך חמש שנים ויחזיק שש שנים, זו רק שנה אחת של רווח, ועוד תצטרכו להוסיף כסף בעל מנת לקנות את המחשב הבא.

הצעות חומרה לכריית קריפטו

ה-A10 Pro ASIC הוא ללא ספק האופציה החסכונית והאטרקטיבית ביותר בחשמל עבור כורים בעלי עלויות חשמל גבוהות.
ASICs אחרים לא נכללו עקב קושי קיצוני ברכישה או אורך חיים קצר שנותר מאז ייצורתם. Nvidia RTX 3080 הוא גם אלטרנטיבה חזקה עבור כל מודל של כורים בהתבסס על אמות מידה ראשוניות.

ה-SQRL FK 33 הוא אחד הפופולריים יותר, אבל הדגם הזה מדגיש מדוע הטכנולוגיה שעליה המכשיר מתבסס זוכה לשימוש מועט.
למרות יעילותו האנרגטית הגבוהה, מחיר היחידה שלו עדיין הופך אותו ללא אטרקטיבי בהשוואה לכל האפשרויות האחרות.
עם זאת, ראוי לציין שנתון המחיר לדוגמה נגזר מרשימת eBay של מכשיר יד שנייה מחודש.

קנייה מיד שנייה מכשירי GPUs מופחתים כמו AMD RX Vega 64 או Nvidia GTX 1060 יכולה להיות גם אמצעי לחיסכון בעלויות, אבל הקונים עלולים להיתקל בסיכון גבוה יותר לכשלים במכשיר.

שכן פעולת הכרייה מעמיסה ביותר ודורשת את מירב הביצועים של כל מכשיר, בעוד שרכיבי GPU תוכננו עבור אורח חיים משתנה של עומס שכן נבנו להיכלל במחשבים אישיים, שנוטים להיות סלחניים יותר.

 2. צרו ארנק ביטקוין ייעודי

אם או כאשר תצליחו לאמת בלוק אחד של ביטקוין, תצטרכו ארנק ביטקוין תקף כדי לקבל תשלום. מומלץ ביותר ליצור ארנק ייעודי לפעילויות כריית הקריפטו שלכם, בנפרד מכל השקעות אחרות בביטקוין.

בנוסף אתם יכולים ליצור אחד או יותר סוגים שונים של ארנקי ביטקוין, כולם ברמות שונות של נוחות ואבטחה. בתור כורה ביטקוין, ייתכן שתרצה להקים ארנק חומרה – מהסוג הבטוח ביותר – לאבטחה נוספת.

3.הגדירו את ציוד הכרייה שלך

ברגע שחומרת הכרייה שלך נמצאת במקום ויש גם ארנק ביטקוין מוגדר במערכת, תוכלו להתקין ולהגדיר את תוכנת כריית הביטקוין.

צפו: איך לבנות מערך כרייה ולחבר אותו אל המחשב

גם זה דורש ידע טכני מסוים, במיוחד אם אתם מקשרים בין כמה כורי חומרה כדי להגביר את יכולת כריית הביטקוין שלך על ידי בריכת כורים כדרך המומלצת ביותר לכורים מתחילים.

בחלק מחומרת הכרייה ישנו רכיב תוכנה בצורה של ממשק משתמש גרפי (GUI) המאפשר לך להשתמש בעכבר כדי להגדיר את החומרה. 

חומרת כרייה אחרת דורשת ידע בשורת הפקודה cmd – מיומנות מחשב מתקדמת נוספת בשימוש נפוץ על ידי מתכנתים ומפתחים. הקדישו זמן לבחון מה עובד הכי טוב עבור הצרכים שלכם בזמן שאתם בוחרים בתוכנת כריית הביטקוין עבור החומרה שלכם.

4.התחלת הכרייה

ניתן יהיה להתחיל בכרייה ברגע שתורידו עותק מקומי של הבלוקצ’יין עבור המטבע הקריפטוגרפי אותו תרצו לכרות.  ברגע שתלחצו על הכפתור הימני כדי להתחיל כרייה באופן רשמי, תוכלו לקחת הפסקה ולתת למחשב לעשות את שלו.

המידע המעודכן ביותר של בלוקצ׳יין ביטוקין וכל המטבעות הדיגיטליים

מערכת כריית ביטקוין ביתית
כך נראה בלוק ביטקוין המתעד את כל ההעברות שקורות בכל רגע ורגע – קישור

מערך הכרייה שלכם, המכונה ״אסדה״, עושה עבורכם את העבודה הקשה של כריית קריפטו. אתם עדיין צריכים לבדוק מעת לעת כדי לוודא שהאסדה עדיין כורה, אבל לא צריך לעשות יותר עבודה בעצמכם. חומרת הכרייה שלך יכולה לכרות קריפטו 24/7, אפילו כשאתם בעבודה מחוץ לבית או בזמן השינה. 

היזהרו משריפות ועומס חשמלי ומערך ספיגת מתח לא מספק

כריית מטבעות קריפטו בכלל, דורשת תכנון קפדני ותשומת לב כדי למנוע תוצאות שריפה מצערות. כל המחשבים מהווים סכנת שריפה פוטנציאלית, והסיכון הזה מוגבר בכרייה בשל השימוש המתמיד ותפוקות האנרגיה הגבוהות הכרוכות בכך.

עבור כרייה מהבית, חשוב לא להעמיס יתר על המידה על רשת החשמל הביתית בצריכת חשמל מוגזמת. הרשת בכללותה וכל שקע בודד מדורגים רק להספק מרבי מסוים, והתקני כרייה יכולים בקלות לעבור את הספים הללו.
החיווט עלול להיכשל ולהתחמם יתר על המידה, מה שיהווה סכנת שריפה מיידית. התייעץ עם מומחים כדי להעריך את בטיחות ההתקנה שלך.

בחירה ביחידות אספקת חשמל באיכות גבוהה, עם מרווח דירוג הספק גדול, מומלצת מאוד כדי להגן מפני קפיצות מתח ובעיות חשמל אחרות.

הדרך הפשוטה ביותר לכרות קריפטו היא על ידי הצטרפות לאחת מבריכות כרייה רבות כמו SparkPool, Nanopool, F2Pool ועוד רבים אחרים. אלה מאפשרים לכורים זרם קבוע של הכנסה במקום סיכוי אקראי למצוא בלוק שלם מדי פעם.

באמצעות שילוב של כוחות החישוב של כל המשתתפים ויצירת תקשורת שוטפת ביניהם. תוכנות כרייה פופולריות כוללות את Ethminer, Claymore וPhoenix. אולי כדאי לבדוק כל אחד מהם כדי לראות מה מהיר יותר עבור הערכה הספציפית שלך.

לבסוף, יש לתחזק את המכשירים באופן קבוע, לנקות ולנקות אבק כדי לשמור על תקינות החומרה. ישנם פרטים נוספים הקשורים בהקמת חוות כרייה מצליחה, שרבים מהם נשמרים בקנאות כסודות מסחריים. מדריך זה לא נועד להיות מקיף לחלוטין, אבל אם אתם רציניים לגבי כרייה, כעת אמור להיות לכם בסיס ידע חזק כדי לבצע מחקר נוסף ולהשיג תוצאות כרייה מקסימליות. בהצלחה!

רוצים לדעת עוד על עולם המטבעות הדיגיטליים? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה