לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מייסד FTX סם בנקמן-פריד נמצא אשם במספר סעיפים ועומד בפני עונש מאסר ממושך

תגיות
סם בנקמן מייסד FTX סם בנקמן-פריד נמצא אשם במספר סעיפים ועומד בפני עונש מאסר ממושך
"Sam Bankman-Fried" by Cointelegraph is licensed under CC BY 3.0. To view a copy of this license, visit https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/?ref=openverse.

בתפנית מדהימה של אירועים, סם בנקמן-פריד, המייסד הנודע של בורסת הקריפטו FTX, נמצא אשם בשבעה סעיפי הונאה והלבנת הון. פסק הדין מגיע לאחר חקירה שנמשכה שנה בעניין קריסת הבורסה של בנקמן פריד, שחשפה את השימוש לרעה בכספי הלקוחות לצורך פירעון חובות. עם עונש מצטבר שעלול להוביל ליותר מ-100 שנות מאסר, עדיין לא נקבע גזר דינו של בנקמן פריד.

רקע כללי

סם בנקמן-פריד, ילד פלא בן 31, בן למשפחה של חוקרים משפטיים וחמוש בהשכלה מהמכון הטכנולוגי היוקרתי של מסצ’וסטס, עלה לגדולה בתעשיית הקריפטו. עם זאת, המוניטין שלו הוכתם באופן בלתי הפיך על ידי הרשעתו האחרונה.

אישומים והרשעות

בנקמן פריד התמודד עם שורה של אישומים, כולל הונאה בנקאית, קשירת קשר לביצוע הונאה מול לקוחות FTX ומלווי Alameda Research, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. יש לציין שהוא לא הודה באף אחד מהפשעים שבהם הורשע.

ניצול לרעה של כספים

החל משנת 2020 ומתפרש על פני שנתיים, באנקמן פריד, יחד עם סגנו הראשית קרוליין אליסון, מייסד שותף של FTX, גארי וואנג, ומנהל התכנות של FTX נישאד סינג, משכו באופן לא חוקי יותר ממיליארד דולר מהחברה. כספים אלו הופנו לרכישת נכסי יוקרה, מימון פרויקטים פרטיים, מתן הלוואות ומתן בונוסים משמעותיים.

עם תחילת 2022, המוניטין של בנמן פריד כילד פלא קריפטו היה במגמת עלייה. הוא נכנס לעסקאות קידום מכירות וקמפיינים עם אישים בולטים כמו שחקן הפוטבול טום בריידי והקומיקאי לארי דיוויד, ובכך חיזק עוד יותר את מעמדו בתעשייה. הציבור לא ידע על פעולות ההונאה שהוא ומקורביו היו מעורבים בהן מאחורי הקלעים.

השפעה על תעשיית הקריפטו

המקרה המתוקשר הזה שלח גלי הלם ברחבי תעשיית הקריפטו, והדגיש את הצורך בביקורת רגולטורית מוגברת ובהגנה על משקיעים. הרשעתו של דמות בולטת כמו בנקמן פריד משמשת תזכורת לכך ששיטות הונאה יכולות להתרחש גם בתוך פלטפורמות שנראות מכובדות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה