לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מס על ביטקוין – כל מה שאתם צריכים לדעת

תגיות
מס על ביטקוין
thongden_studio, Freepik

על פי מס הכנסה, רוב מטבעות הקריפטו הם מטבעות וירטואליים הניתנים להמרה. המשמעות היא שהם פועלים כאמצעי חליפין, מאגר ערך, יחידת חשבון, וניתן להחליף אותם בכסף אמיתי.

זה גם אומר שכל רווחים או הכנסה שנוצרו מהמטבע הקריפטוגרפי שלך חייבים במס. עם זאת, יש הרבה מה לפרוק בנוגע לאופן שבו מחויבים במס על מטבעות קריפטוגרפיים מכיוון שאתה יכול או לא חייב מסים במצבים נתונים. אם אתה בעל או משתמש במטבע קריפטוגרפי, חשוב לדעת מתי תחויב במס כדי שלא תופתעו כשמס הכנסה בא לגבות.

  • אם אתה מוכר מטבעות קריפטוגרפיים ורווחים, אתה חייב רווחי הון על הרווח הזה, בדיוק כפי שהיית חייב על חלק מהמניות.
  • אם אתה משתמש במטבעות קריפטוגרפיים כדי לקנות סחורות או שירותים, אתה חייב מסים על הערך המוגדל בין המחיר ששילמת עבור הקריפטו לבין הערך שלו בזמן שהוצאת אותו.
  • אם אתה מקבל מטבע קריפטוגרפי כתשלום עבור סחורות או שירותים, עליך לדווח על כך כהכנסה עסקית.
  • אם אתה כורה מטבעות קריפטוגרפיים, הערך של הקריפטו שלך בזמן כרייתו נחשב כהכנסה.

מתי מוטל מס על מטבעות קריפטו?

מטבעות קריפטו כשלעצמם אינם חייבים במס – אתה לא צפוי לשלם מסים על החזקת אחד. מס הכנסה מתייחס למטבעות קריפטוגרפיים כרכוש לצורכי מס, כלומר:

אתה משלם מסים על מטבעות קריפטוגרפיים אם אתה מוכר או משתמש בקריפטו שלך בעסקה. הסיבה לכך היא שאתה מפעיל רווחי הון או הפסדים אם ערך השוק שלו השתנה.
אם אתה מקבל קריפטו כתשלום למטרות עסקיות, הוא ממוסה כהכנסה עסקית.

כיצד פועלים מיסי מטבעות קריפטו?

מכיוון שמטבעות קריפטוגרפיים נתפסים כנכסים על ידי מס הכנסה, הם גורמים לאירועי מס כאשר משתמשים בהם כתשלום או מזומנים. כאשר אתה מממש רווח – מוכר, מחליף או משתמש בקריפטו שעלה בערכו – אתה חייב מסים על הרווח הזה.

לדוגמה, אם קנית 1 BTC ב-$6,000 ומכרת אותו ב-$8,000 שלושה חודשים לאחר מכן, היית חייב במסים על הרווח של $2,000 בשיעור מס רווחי הון בשיעור של 25%.

מתי מתבצע תשלום המס?

  • תשלום המס מתבצע רק לאחר מכירות המטבעות. מס רווח הון חל רק על הרווחים מהמטבעות, כפי שציינו קודם, רווח או הפסד עלינו לחשב לפי ההפרש בערך רכישת המטבע ומכירתו. הדיווח על המכירה מתבצע בסוף שנת המס – באמצעות צירוף טופס 1399 לדוח השנתי. כך כתוב בדוח – .מטבע וירטואלי או בשם אחר ״מטבע דיגיטלי״ או ״אסימון מבוזר״ כדוגמת הביטקוין ,לייטקוין ,אתריום וכיוצ”ב. במקרה של ריבוי עסקאות בחודש אחד:
  • א. חישוב רווח ההון יתבצע לגבי כל עסקה בנפרד
  • ב. ניתן לקבץ את כלל העסקאות באותו חודש ולדווח כעסקה אחת, בתאריך הרכישה יש לרשום ממוצע משוקלל של כלל העסקאות
  • ג. יש לצרף נייר עבודה המפרט את החישובים.

האם אי תשלום מס במועד הוא עבירה פלילית?

כמובן, במידה ואינך מדווח לרשות המיסים על רווחים והכנסות מסחר במטבעות וירטואליים, מדובר בעבירה פלילית, ישנה דרך להימנע מהעמדה לדין ומהגשת כתב אישום, על ידי גילוי מרצון לרשות המיסים.

הפסדים עבור מטבעות דיגיטליים ניתנים לקיזוז?

גישת רשות המיסים היא לאפשר קיזוז הפסדים, לכן ניתן לקזז הפסדים שנוצרו ממכירתם כנגד הרווחים. על מנת לבצע שימוש בקיזוז הפסדים עלייך לוודא שקיימים שני תנאים הכרחיים – מימוש המטבע הוירטולי ודיווח שנתי לרשות המיסים.

האם רשום המיסים יכולים לדעת כמה מטבעות דיגיטליים יש לנו?

לרשות המיסים אין איזה דרך מיוחדת לבדוק כמה ביטקוין או כמה אתריום יש לכל אחד מאיתנו, אך היא מסתמכת על הדיווחים שלנו לרשויות המס או על דיווחים של הבנקים עבור קבלת הכספים לחשבון הבנק שלנו, כתוצאה ממכירת המטבעות. כלל הפעולות שנעשות עם מטבעות דיגיטליים ובערוצים אלו נעשות באופן אנונימי ובלי שום קשר למערכות הבנקים.

החלפת מטבעות קריפטו

החלפת מטבע קריפטוגרפי אחד באחר חושפת אותך גם למיסים. לדוגמה, אם אתה קונה קריפטו אחד עם אחר, אתה בעצם משתמש באחד כדי לקנות אחר. תצטרך לדווח על רווחים או הפסדים על הקריפטו שהחלפת.

בורסות רבות עוזרות לסוחרי קריפטו לשמור על כל המידע הזה מאורגן על ידי הצעת ייצוא חינם של כל נתוני המסחר. הסוחר, או איש מקצוע המס של הסוחר, יכול להשתמש בכך כדי לקבוע את המיסים המגיעים לסוחר.

כיצד אוכל להימנע מתשלום מס על ביטקוין?

אין דרכים חוקיות להימנע מתשלום מיסים על הביקטוין שלך מלבד אי השימוש בו. בסופו של דבר תשלם מסים כשאתה מוכר אותו, משתמש בו, ממיר אותו, מחליף אותו או סוחר בו – אם הביטקוין שלך חווה עלייה בערך.

האם אני חייב בתשלום מס על ביטקוין שאני לא מוכר?

אתה משלם מסים על ביקטוין שלך רק כאשר אתה מממש רווח, אשר מתרחש רק כאשר אתה מוכר, משתמש או מחליף אותו. החזקת מטבע קריפטוגרפי אינה אירוע חייב במס.

רוצים לדעת עוד על מטבעות דיגיטליים? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה