לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקרן הרביעית של אלקטרה נדל”ן עברה את אבן הדרך של מיליארד דולר

תגיות
הקרן הרביעית של אלקטרה נדל"ן עברה את אבן הדרך של מיליארד דולר
הקרן הרביעית של אלקטרה נדל"ן עברה את אבן הדרך של מיליארד דולר

אלקטרה נדל”ן, קרן פרייבט אקוויטי המתמחה בהשקעות נדל”ן רווחיות, השיגה אבן דרך משמעותית עם הקרן הרביעית שלה המוקדשת לקבוצות דיור בארה”ב. הקרן הבטיחה לאחרונה התחייבויות השקעה בהיקף כולל של 120 מיליון דולר, מה שהניע את סכום הגיוס הכולל שלה ל-1.02 מיליארד דולר. הישג זה ממצב את אלקטרה נדל”ן כקרן ההשקעות הישראלית השלישית בהיסטוריה שעוברת את רף מיליארד הדולר, בעקבות הצלחתן של קרנות פימי ופורטיסימו.

הצלחה מהירה בגיוס כספים

המסע של הקרן הרביעית של אלקטרה נדל”ן החל עם סגירה ראשונה במאי 2022, וצברה היקף השקעה ראשוני של 355 מיליון דולר. באמצעות התחייבויות השקעה עוקבות מגופי השקעות ופנסיה בינלאומיים, הקרן חצתה כעת את יעד הגיוס הקבוע שלה בסך מיליארד דולר. החברה נותרה מחויבת למשוך משקיעים נוספים עד לסגירה הסופית הצפויה של הקרן בסוף השנה. בנוסף, 51 מיליון דולר גויסו מ-Co Investors Partners, שאינם חברים רשמיים בקרן.

הרחבת תיקים ואסטרטגיה

נכון לעכשיו, הקרן הרביעית עמדה ב-75% מהתחייבויות ההשקעה שנצברו וצברה תיק הכולל 26 מתחמי דיור עם כ-7,900 יחידות במדינות שונות בדרום מזרח ארצות הברית. עם השקעה של 704 מיליון דולר, אחזקות הקרן ממשיכות לצמוח. ראוי לציין כי השנה לבדה רכשה הקרן שלושה נכסים בפלורידה הכוללים כ-1,000 יחידות, בהיקף של 194 מיליון דולר עלויות כוללות, כאשר תרומת הקרן היא 62 מיליון דולר.

אסטרטגיית ההשקעה של הקרן משקפת את קודמותיה, תוך שימת דגש על רכישה, שיפור ומונטיזציה של מתחמי דיור בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי. פוטנציאל זה יכול לנבוע משיפוץ דירות או טיפול בניהול כושל קודם. תקופת ההשקעה של הקרן משתרעת על פני שלוש שנים, עם תוחלת חיים כוללת של שבע שנים, הניתנת להארכה של עד שתי הארכות נוספות של שנה.

החזרות מתמשכות ומאמצים מתמשכים

המקור העיקרי לתשואות של אלקטרה נדל”ן מהקרן מגיע מדמי הצלחה הנעים בין 20% ל-30%, המשקפים את תפקידה כשותפה מנהלת האחראית לשינוי הערך של תיקי הדיור הנרכשים. עמלה זו מתקבלת לאחר הבטחת תשואה מינימלית של 8% עד 14% לשותפים מוגבלים שהשקיעו בנכס המוערך.

להצלחת הקרן הרביעית מלוות שתי קרנות הון פעילות נוספות בניהול אלקטרה נדל”ן. הקרן השנייה, שהוקמה ב-2018, גייסה 462 מיליון דולר ומתהדרת בתשואה שנתית ברוטו של 25.4%. בינתיים, הקרן השלישית, שהוקמה ב-2019, גייסה 980 מיליון דולר והשיגה שיעור תשואה גולמי מדהים של 29.4%.

באוקטובר 2022 השלימה הקרן הראשונה של החברה את דרכה וחילקה למשקיעים סך של 561 מיליון דולר. קרן זו, שנוסדה ב-2017, גייסה בתחילה 215 מיליון דולר ו-145 מיליון דולר נוספים ממשקיעים משותפים.

מעמד החברה

בנוף קרנות ההשקעות הישראליות, בולטים ההישגים של אלקטרה נדל”ן, במיוחד עם השגת רף הגיוס הרביעי של הקרן הרביעית שלה. לצד פימי ופורטיסימו, דמויות בולטות במגזר הפרייבט אקוויטי הישראלי, אלקטרה נדל”ן ממשיכה לעצב את השוק בהשקעות האסטרטגיות שלה ובתשואותיה המהותיות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה