לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלוקת סביב הגרסה המחודשת של “שלגיה” של דיסני: בנו של הבמאי מותח ביקורת על השינויים

תגיות
מחלוקת סביב הגרסה המחודשת של "שלגיה" של דיסני: בנו של הבמאי מותח ביקורת על שינויים
מחלוקת סביב הגרסה המחודשת של "שלגיה" של דיסני: בנו של הבמאי מותח ביקורת על שינויים

הציפיות לשידור הקרוב של גרסת הקולנוע החי “שלגית הלבנה ושבעת הגמדים” מבית דיסני גרמה לגל של דיון והתנגדות לפני השקתה הרשמית. דיוויד הנד, בן הבמאי של הסרט המקורי, ביטא את דעתו המאוד שלילית בנוגע לגישת הסטודיו לריאייק מחדש, שבעיניו חלשה את הייחודיות של הקלאסיקה האהובה.

מורשת תחת אש

דיוויד הנד, בנו של הבמאי מאחורי יצירת המופת המצוירת “שלגיה ושבעת הגמדים” משנת 1937, נקט עמדה נועזת נגד הדמיון מחדש העכשווי של דיסני של הסיפור האיקוני. לחיבור של הנד לעבודה המקורית יש משקל, שכן אביו שיתף פעולה הדוק עם וולט דיסני עצמו כדי להחיות את הקלאסיקה. לדעת האנד, הגרסה המחודשת הקרובה, למרות שמטרתה ליישר קו עם הדאגות החברתיות של ימינו, “מעליבה” את מורשת היצירה המקורית.

השוני בדעות נע סביב השינויים שבוצעו בקו העלילה, שינוי שלטענת האנד סטה מהקסם האותנטי של המקור. הביצוע הזה, בהובלת גל גדות כמכשפה, משקף את הטרנד של דיסני לדמיין מחדש סיפורים נצחיים עבור הקהל המודרני, טרנד שכלל עיבודים כמו “בת הים הקטנה”. לב העניין נעוץ ביציאה מהתיאור המסורתי של שבעת הגמדים, שמוחלפים כעת ב”יצורים קסומים”. יתרה מזאת, הנושא הבולט של פעם של אהבה רומנטית, שהתגלם בשיר “יום אחד הנסיך שלי יבוא”, הוזנח.

נוף משתנה

גם השחקנית רייצ’ל זגלר, שאמורה לקבל על עצמה את תפקיד שלגיה, תרמה לשיח סביב הגרסה המחודשת. זגלר כינה את הסרט המקורי כ”מיושן ביותר” והטיל ספק בתיאור התנהגותו של הנסיך. היא רואה בעיני רוחה שינוי עמוק של הנרטיב, המציגה את שלגיה כמנהיגה חזקה, בלתי תלויה בצורך בהצלה או בחלומות רומנטיים. בעוד שחלקם תומכים בנקודת המבט של זגלר, אחרים מתנגדים לכך שהערכת קריירה ואהבה אינה סותרת את הפמיניזם.

דיוויד הנד בן ה-91, השואב מניסיונו כמעצב אנימציה בדיסני בשנות ה-90, מתמודד עם הפרשנויות החדשות יותר. הנד מדגישה שנקודות המבט המתפתחות, כמו זו של זגלר, לרוב חסרות הבנה אמיתית של מהות הסרט המקורי. הוא מגנה את הרימייק, מיישר קו עם האמונה שהיא מתרחקת מדי מהחזון האמנותי האותנטי. לדברי הנד, “שלגיה” המקורית עוצבה עם עדינות וטעם, והוא מוצא את הפער מהחזון הזה מייאש.

התנגשות הדורות

יתרה מזאת, הנד מאמין שזו “חרפה” שדיסני “מנסה לעשות משהו חדש עם הסרט”: “אני חושש ממה שהם הולכים לעשות עם הסרטים המוקדמים. המחשבות שלהם כל כך קיצוניות עכשיו. הם משנים את הסיפורים ואת תהליכי החשיבה של הדמויות. אלה לא הסיפורים המקוריים יותר. הם ממציאים דברים ואני פשוט לא בעניין של כל זה. למען האמת, אני חושב שזה די מעליב מה שהם עשו עם כמה מהסרטים הקלאסיים האלה. אין כבוד למה שדיסני ואבא שלי יצרו ואני חושב שהם מתהפכים בקברם”

הפתרון של הנד

הנד גם מציע פתרון, וקורא למנהלי האולפנים להתמקד ברעיונות טריים במקום ליצור מחדש סרטים מצליחים: “הם לא צריכים לקחת קלאסיקה ולשכתב אותה על פי ההשקפה שלהם. תבחרו משהו אחר. תצרו דמויות חדשות אם אתם מתכוונים לעשות את זה, אבל אל תהרסו יצירה יפה וקלאסית”

בנוסף, בנו של במאי הסרט, שנפגש לאחרונה עם אדריאנה קזלוטי, המדובבת המקורית של שלגיה, חושף כי השחקנית המנוחה נדהמה מהטענות על כך שדמותה נעדרת תכונות פמיניסטיות. הוא מדגיש שהיא התגאתה עצומה בתפקידה ב”שלגיה” ואימצה אותו במלואו לאורך כל חייה. עם זאת, הנד לא מזכירה פרט חשוב: שמה של קזלוטי אפילו לא הופיע בקרדיטים של הסרט, ושולם לה רק 970 דולר בלבד עבור עבודתה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה