לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיק טרפין, השודד המיתולוגי של אנגליה, חוזר לחיים בקומדיה חדשה של Apple TV+

דיק טרפין הוא אחד הדמויות האהובות והמוכרות בתרבות הבריטית. הוא היה שודד דרכים אמיתי שפעל במאה ה-18 והפך לאגדה לאחר שנהרג בגלל שגנב סוס. עליו נכתבו ספרים, שירים, סרטים וסדרות, שהוסיפו לו קסם ורומנטיקה. עכשיו, הוא חוזר למסך בקומדיה חדשה של אפל tv פלוס, שמבטיחה להראות את הצד ההומוריסטי והמגוחך של השודד האנגלי.

תגיות
ציור של גיבור סדרה דיק טרפין
דיק טרפין, השודד המיתולוגי של אנגליה, חוזר לחיים בקומדיה חדשה של Apple TV+

מי זה דיק טרפין?

דיק טרפין נולד בשנת 1705 באסקס, בריטניה. הוא היה בנו של קצב ומלון, ועסק במקצוע אביו לזמן קצר. בשנת 1734 הוא הצטרף לכנופיית גנבי צבאים, שפעלה ביער המלכותי של וולת’אם. הכנופייה התעסקה בפירוט, גניבה, שוד ורצח, והפכה למטרה לשוטרים ולצבא.

בשנת 1735 הוא נמלט ממנה, והפך לשודד דרכים בודד. הוא נודע בעיקר בגלל הסיפור המומצא של הרכיבה המהירה שלו מלונדון ליורק על גבי הסוס השחור שלו, בלאק בס, שנכתב על ידי הסופר הוויקטוריאני וויליאם הריסון איינסוורת’ בשנת 1834. בשנת 1737 הוא הגיע ליורק, והתחזה לסוסל תחת השם המזויף ג’ון פאלמר.

הוא נתפס בשנת 1738 בגלל גניבת סוס, ונחשף את זהותו האמיתית לאחר שמכתב שכתב לחותנו נלכד על ידי השלטונות. הוא נידון למוות בשנת 1739, ונתלה בכיכר הגנבים ביורק.

עלילת הסדרה

הסדרה החדשה של Apple TV+, שנקראת “ההרפתקאות המומצאות לחלוטין של דיק טרפין” (The Completely Made Up Adventures of Dick Turpin), היא קומדיה שמספרת את הסיפורים המופרכים והמצחיקים של השודד הדרכים. הסדרה מבוססת על הספר ההומוריסטי של הסופר ג’ון קולינס, שיצא לאור בשנת 2018.

הסדרה מגלמת את דיק טרפין באופן קומי ומופרע, ומראה אותו כאמן, פילוסוף, פציפיסט וטבעוני, שמשתמש בשכלו ובחרמו יותר מאשר באקדחו. הסדרה מלווה את טרפין ואת חבורתו המשונה של פושעים, שמנסים להתגבר על השוטר המושחת ג’ונתן ויילד, שמחפש לתפוס אותם. הסדרה מציגה את ההרפתקאות המטורפות שלהם, שכוללות גניבות, תעלולים, תחפושות, פגישות עם דמויות היסטוריות והומור שחור.

הסדרה תעלה ב-Apple TV+ החל מיום שישי, ה-29 במרץ, ותשודר בשידור שבועי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה