לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

‘המהנדס’ מבוסס על סיפור אמיתי – סרט אחד שמדגיש את הטרור ההיסטורי בישראל

המהנדס, מותחן אקשן הוליוודי חדש המתרחש באחת התקופות הסוערות ביותר מבחינה פוליטית וחברתית של אמצע שנות ה-90, ערך את הבכורה העולמית שלו השבוע בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של ממות קליפורניה. הסרט המהיר עוקב אחר מצוד השב”כ וההרג הממוקד של יצרן הפצצות הפלסטיני הידוע לשמצה יחיא עיאש (“המהנדס”).

תגיות
טרור

צפו בטריילר של הסרט החדש ‘המהנדס’

האיש שמאחורי הסרט, שאמור לצאת לאקרנים ברחבי העולם באביב הקרוב, הוא השחקן, הבמאי והתסריטאי של פעם דני אבקסר יליד ישראל, שחבר למפיק הישראלי יואב גרוס.

למרות שנולד להורים ישראלים מהדור הראשון וחי את תשע השנים הראשונות לחייו בחיפה, הוריו של אבקסר העבירו את המשפחה לברוקלין לצורך קריירה. אבקסר בהחלט הוציא את המקסימום מהמהלך, והפך קריירה מצליחה מאוד כאמרגן מועדוני לילה בעיר ניו יורק לקריירה מצליחה באותה מידה כיוצר קולנוע הוליוודי, שיכול לחבוש כמה כובעים ללא מאמץ.

שילוב בסרט של קטעי ארכיון מפעולות טרור בעבר

הסרט שזר במיומנות קטעי ארכיון בסגנון דוקומנטרי של אירועי מפתח טראומטיים קורעי לב בשנים 1993-1996, משחזר פיגועי אוטובוס מתאבדים תוך שימוש בשידור חי בשילוב עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר של יצירת סרטים.

סיפורים דרמטיים ואפקטים מיוחדים לכאורה מעיפים את הקהל ממושבו. באמצעות פיתוח דמויות אפקטיבי, אבקסר, שכולם מכנים אותו “דני א”, מספר את סיפור המצוד דרך עיניהם של סוכני השב”כ, כולל יחידת הסופר-סודיות מיסטהרבים שחדרה לעזה במאמצים בסיכון גבוה לאתר לחסל את עיאש.

הטיימניג המושלם של יציאת הסרט

במאי האחרון התחתן אבקסר עם השחקנית/דוגמנית הישראלית מאי אלמקייס, שמגלמת בסרט סצנת פתיחה קטנה אך חשובה. השניים בירכו על הולדת בנם השבוע בישראל. מוקדם יותר בשנה שעברה, הוא סיים סרט עלילתי חדש נוסף, Gemini Lounge, המתרחש בברוקלין מולדתו ומבוסס גם הוא על אירועים אמיתיים, שנפתח השנה.

המומנטום ליציאתו לקולנוע על המסך הגדול של המהנדס יושפע ללא ספק לטובה מקבלת שלוש מועמדויות בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ממוט: הסרט הבינלאומי הטוב ביותר; השחקן הטוב ביותר, אמיל הירש, והבמאי הטוב ביותר, דני אבקסר.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה