לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השימוש של מארוול בבינה מלאכותית ב”פלישה סודית” מעורר זעם בקרב אמני קומיקס

תגיות
פלישה סודית תמונה ראשית
השימוש של מארוול בבינה מלאכותית ב"פלישה סודית" מעורר זעם בקרב אמני קומיקס (קרדיט: Marvel Studio)

מארוול, הידועה ביצירות הקומיקס ובסרטי שוברי הקומיקס שלה, נתקלה בתגובה נגד השימוש האחרון שלה בבינה מלאכותית (AI) בהפקת הסדרה החדשה שלה, “הפלישה הסודית”. ההחלטה לשלב טכנולוגיית AI ביצירת פתיחת הסדרה עוררה כעס וביקורת מצד אמנים שעבדו עם מארוול בעבר. מחלוקת זו מדגישה חששות רחבים יותר בתעשיית הבידור סביב ההשפעה של AI על אנשי מקצוע יצירתיים.

הסדרה החדשה של מארוול ושימוש בינה מלאכותית

“פלישה הסודית” צפויה להיותכסדרת הטלוויזיה האחרונה של מארוול, ומביאה לחיים קו קומיקס פופולרי הכולל את פלישתו של Skrulls (סקורלס גזע חייזרי ללא כוכב משלו) לכדור הארץ. עם זאת, עם הקרנת הבכורה של הסדרה, אור הזרקורים עבר במהירות מהתוכן שלה לגילוי שבינה מלאכותית מילאה תפקיד משמעותי ביצירת רצף הפתיחה. המנהל עלי סלים אישר שחברת אפקטים השתמשה בבינה מלאכותית, אם כי כלים ספציפיים לא נחשפו. התמונות שנוצרו על ידי AI שוכללו עוד יותר בהתבסס על הנחיות טקסטואליות.

כעס בקרב אמני מארוול

החשיפה של מארוול על שימוש בבינה מלאכותית בסדרה עוררה תגובה חריפה מצד אמני קומיקס ששיתפו פעולה עם החברה בעבר. אמנים הביעו את אכזבתם ודאגותיהם בפלטפורמות המדיה החברתית, ותפסו בינה מלאכותית כאיום פוטנציאלי על פרנסתם. ג’ף סימפסון, חבר בצוות פיתוח הקונספט החזותי, שיתף בתחושות ההרס שלו, ותיאר את הבינה המלאכותית כמפוקפקת ומסוכנת מבחינה מוסרית.

סימפסון הביע דאגות לגבי האופן שבו השימוש ב-AI עלול לערער את הקריירה של אמנים מסורים המעורבים בסדרה. באופן דומה, כריסטיאן וורד, אמן קומיקס מוערך, מתח ביקורת על החלטתה של מארוול, והדגיש את הניגוד האירוני בין חברה שהושתתה על עבודתם של אמנים לבין השימוש שלה בטכנולוגיית AI באופן זה.

השלכות תעשייתיות ומחאות

המחלוקת סביב השימוש של מארוול בבינה מלאכותית ב”פלישה סודית” מתעצמת בשל שביתות התסריטאים המתמשכות בארצות הברית. שביתות אלו הביאו לעיכובים בהפקות סרטים וסדרות והובילו לדרישות מצד סופרים ויוצרים להגביל את השימוש בבינה מלאכותית במאמצים יצירתיים. למחאה זו יש חשיבות שכן אמנים וסופרים רואים בשימוש של מארוול ב-AI כמוסיף עלבון לפציעה לאנשי מקצוע בתעשייה.

יוצר הסרטים העצמאי בריאן לונג מתח ביקורת על מעשיה של מארוול, והצביע על פלישת הבינה המלאכותית לעבודה של אולפנים גדולים. בעוד שההצהרה של לונג מתעלמת מהשימוש הקודם של נטפליקס ב-AI, היא מדגישה את החששות ההולכים וגוברים לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של AI על התעשייה היצירתית.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה