לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סערה בחברת הסטרימינג: יוצר הסדרה ״ג׳פרי דהאמר״ ריאן מרפי עוזב את נטפליקס לטובת דיסני

תגיות
ryan murphy
סערה בחברת הסטרימינג: ריאן מרפי עוזב את נטפליקס לטובת לדיסני

עולם הזרמת הסטרימינג של נטפליקס מקבלת תפנית על ידי  יוצר הטלוויזיה הנודע ריאן מרפי שמכריז על עזיבתו את נטפליקס לאחר חמש שנים של שיתוף פעולה. מרפי, הידוע בסדרות האיקוניות שלו כמו ״ג׳פרי דהאמר״ “סיפור אימה אמריקאי”, “911”, “Glee”, “הצופה” ו-“Nip/Tuck”, יצטרף כעת לדיסני, אחת המתחרות הגדולות בשוק הזרמת התוכן בטלוויזיה.

שותפות משתלמת עם נטפליקס

בשנת 2018, מרפי בן ה-57 עזב את תאגיד המדיה פוקס כדי להיכנס לחוזה ענק של 300 מיליון דולר עם נטפליקס. עסקה הענקית הזו העלתה אותו למעמד של אחד מיוצרי הטלוויזיה המבוקשים והעשירים בעולם. במהלך כהונתו בנטפליקס, מרפי עבד על מספר רב של סדרות, מיני סדרות וסרטים, ולקח על עצמו תפקידים כמפיק, כותב ובמאי. בעוד שפרויקטים כמו “הפוליטיקאי”, “הלסטון”, “ראצ’ד”, “הוליווד”, “הבנים שבחבורה” ו”הכדור” שנשאו מעורבות שלו, לא זכו להצלחה משמעותית.

להיטים פורצי דרך וסיום החוזה

רק בתום החוזה שלו בנטפליקס בספטמבר 2022, מרפי סוף סוף סיפק הצלחה מסחררת עם “Dahmer – Monster: The Story of Jeffrey Dahmer”, מיני-סדרה שחוקרת את הממלכה המצמררת של הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה. הפופולריות של התוכנית גרמה לחידושה לעונה שנייה והנחתה את הבמה לסדרת אנתולוגיה, כאשר כל עונה מתמקדת ברוצח אחר. בעקבות הניצחון הזה, מרפי השיק את “The Spectator” באוקטובר 2022, סדרה נוספת שהתקבלה היטב והבטיחה חידוש לעונה שנייה.

חזרה לדיסני

ההחלטה של ריאן מרפי להצטרף לדיסני טומנת בחובה תחושה של שיבה הביתה כאשר פוקס, שם חווה את הצלחתו הגדולה ביותר כיוצר, נרכשה על ידי דיסני לפני ארבע שנים. כמה מבכירי פוקס לשעבר מחזיקים כעת בתפקידי מפתח בחברה. בעוד שפרטי תעסוקה ספציפיים נותרו בלתי נחשפים, באופן אירוני ראוי לציין כי מרפי ימשיך להפיק פרויקטים עבור נטפליקס ודיסני, לפחות בהתחלה. עם התפתחויות מתמשכות לעונות החדשות של “הצופה” ו”מפלצת”, הוא נשאר מחויב למלא את התחייבויותיו לשתי פלטפורמות הסטרימינג.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה