לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוברי קופות הקיץ: “ברבי” ו”אופנהיימר”

תגיות
ברבי 2023
שוברי קופות הקיץ: "ברבי" ו"אופנהיימר"

סוף השבוע שחיכינו לו כל הקיץ הגיע. שני שוברי הקופות “ברבי” ו “אופנהיימר” נחתו בבתי הקולנוע ברחבי העולם וקיוו להוכיח שיש עדיין קהל לסרטים מקוריים שאינם סרטי המשך ורימייקים. אחרי קיץ מלא באכזבות מסרטים יקרים במיוחד שנפלו בקופות ולא הצליחו להחזיר את ההשקעה, הבמאים גרטה גרוויג וכריסטופר נולאן החזירו את הצבע לטבלת שוברי הקופות, והצבעים האלה הם שחור ו-ורוד.

ברבי 

“ברבי” התגלה כמועמד המובהק בקרב בין שני הסרטים, והתעלה על “אופנהיימר” מבחינת ציפייה ומשיכה לקהל. היה ברור מלכתחילה שסרט הקומדיה המבוסס על צעצוע פופולרי יעלה על הסרט ההיסטורי האפל בן שלוש השעות. בסוף השבוע הפתיחה בארה”ב גרפה “בארבי” סכום מדהים של 155 מיליון דולר, וקבעה שיא חדש להופעת הבכורה הגדולה ביותר אי פעם של במאית.

 עם עלות הפקה של 145 מיליון דולר, ההתחלה המרשימה הזו מקרבת את הסרט להשגת הצלחה מסחרית. אין ספק שהקמפיין השיווקי הנרחב הקשור לסרט גרר בוודאי הוצאות משמעותיות. ביצועי הקופות העולמיים היו מרשימים באותה מידה, כאשר “ברבי” הרוויח 182 מיליון דולר נוספים מחוץ לארה”ב, והביא לסכום כולל של 337 מיליון דולר ברחבי העולם. יש לציין שהסרט הכניס 22 מיליון דולר באנגליה אך רק הבטיח את המיקום החמישי בסין, והניב 8 מיליון דולר. זה מעיד עוד יותר על ירידת העניין של השוק הסיני בסרטים הוליוודיים.

אופנהיימר

הבמאי כריסטופר נולאן לא היה מרוצה מקמפיין האינטרנט הבלתי צפוי שקשר את סרט הדרמה שלו “אופנהיימר” עם ברבי. עם זאת, הזוגיות יוצאת הדופן הזו התבררה כדחיפה פרסומית לסרט האפי, ומושכת קהל סקרן שאולי לא היה רואה אותו אחרת.

הצלחה בקופות בארה”ב

הקשר הבלתי צפוי בין “אופנהיימר” לברבי התגלה כמועיל בקופות. הסרט עלה על הציפיות, והרוויח בארה”ב סכום מדהים של 80.5 מיליון דולר, והציב אותו בליגה של סרטי גיבורי על ולא בדרמות היסטוריות. סוף השבוע של פתיחת הסרט דומה להצלחה של “לוגאן”, הסיכום הבוגר של סיפורו של וולברין.

רווחים גלובליים

מעבר לארה”ב, “אופנהיימר” המשיך להופיע היטב, והכניס 93.7 מיליון דולר נוספים ברחבי העולם. הצלחה עולמית זו הביאה את סך הרווחים של הסרט לסכום מרשים של 174 מיליון דולר.

סוף שבוע היסטורי לבתי קולנוע

השילוב של “אופנהיימר” וברבי הביא לסוף השבוע הרווחי ביותר בקולנוע מאז תחילת מגיפת ה-COVID-19. סוף שבוע הקופות הרביעי בגודלו אי פעם הצטרף לשורות סרטי שוברי הקופות כמו “הנוקמים: מלחמת האינסוף”, “הנוקמים: סוף המשחק” ו”מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר”.

אולפנים צפויים לשים לב לתופעה הזו ולבחון את האפשרות ליצור מחדש פיצ’רים כפולים מוצלחים בעתיד. עם זאת, זה יהיה מאתגר לשחזר את הערעור האורגני והבאזז המקוון שנוצר על ידי הזיווג הבלתי צפוי הזה.

הצלחה בישראל

בישראל, ההקרנה המשותפת של “בארבי” ו”אופנהיימר” משכה קרוב ל-200,000 צופים. “בארבי” משך את רוב הקהל, וסימן את הפתיחה השנייה בגודלה לסרט שאינו סרט המשך או מחודש בארץ. מנגד, “אופנהיימר” השיג את הפתיחה הגבוהה ביותר אי פעם לסרט דרמה בישראל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה