לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 תכנים מומלצים לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2023

תגיות
5 התכנים המומלצים ביתר לכבוד יום השואה 2023
5 התכנים המומלצים ביתר לכבוד יום השואה 2023

פיצה באושוויץ

סרט דוקומנטרי ישראלי מרגש שיצא בשנת 2008. הסרט מתאר את המסע של ניצול השואה דני חנוך יחד עם אחיו והעיתונאית מירי חנוך, שמצטרפים לצוות הצילום המסתובב עמם במחוזות ילדותם האבודה במזרח אירופה. הסרט מביא במבטו את הקשר המיוחד בין ניצולי השואה לבני הדור השני, שסובלים מפחדים וחרדות מטראומות שהועברו להם מההורים שלהם. הסרט מציג מסע מרתק המשלב עצב וכנות חד פעמית, ובין לבין מצביע על הומור שחור וציני.

קישור IMDB

בחירתה של סופי

מיני סדרה מרתקת משנת 1978 בבימוי ג’ים סטרונג, המציגה סיפור משפחתי מרגש בת חמש פרקים. הסדרה מתרכזת במשפחה יהודית מהמעמד הבינוני הגבוה בגרמניה, ומתארת את ההסלמה הנאצית והשואה בצורה דרמטית ומצמררת. הפרק הראשון מתחיל עם נישואיו של קארל האח הבכור ואשתו הנוצרית אינגה, ומתאר את הצורות השונות שבהן השואה משפיעה על החיים של המשפחה. הסדרה מתמקדת בדמויות המרכזיות ומציגה את הצופים לגורלם, ומשאירה בם חור בלב. המיני סדרה זכתה להצלחה רבה ומומלצת לכל מי שמעוניין להתרגש ולהרגש מסיפור מרתק ומצמרר.

קישור IMDB

ממזרים חסרי כבוד

קוונטין טרנטינו ידוע לא כבמאי רגיל, וכך גם הסרט שלו “ממזרים חסרי כבוד” מ-2009. הסרט מצליח לשנות את המציאות היסטורית ולהעניק לצופים סוף טוב חסר תקדים. הצבע הטרנטינואי הופך את המציאות האפלה לצבעונית ומושכת, והופך את הסרט לניסיון חדשני וסטייליזציוני. הסרט מציע משחק מצוין, צילום מופתי ותסריט מקורי, וכל זה מאפשר לצופים ליהנות מחוויה בלתי נשכחת. 

קישור IMDB

ציידים

הסדרה המותחת “ציידים”, מתרחשת בניו יורק בשנת 1977 וכוללת קבוצת ציידים נחושים למצוא נאצים שמתחבאים בארצות הברית. בראש הבקבוצה עומד מאייר אופרמן, ניצול שואה בגילומו של אל פצ’ינו עם מבטא יידישאי. החבורה המגוונת הזו מונה שחקן לשעבר (ג’וש רדנור, “איך פגשתי את אמא”), זוג מבוגרים ניצולי שואה שכעת הם מומחים לכלי נשק (קרול קיין מ”קימי שמידט” וסול רובינק מ”פרייז’ר”), נזירה בריטית צעירה וקשוחה (קייט מולווני), חייל לשעבר ממוצא אסיאתי (לואיס אוזווה צ’נגצ’ין) ואקטיביסטית שחורה (טיפני בון, “שיי טאון”). יחד הם רודפים נאצים המתחבאים במטרה לנקום את מותם של ששת מיליוני היהודים בשואה. במקביל, סוכנת ה-FBI (ג’ריקה הינטון, “האנטומיה של גריי”) מתחילה לחקור את מותה המשונה של קשישה, מתישהו קווי העלילה עלולים להתחבר. 

קישור IMDB

האיש במצודה הרמה

האיש במצודה הרמה (באנגלית: The Man in the High Castle) היא סדרת דרמה היסטורית חלופית, המתארת מציאות בה מדינות הציר ניצחו את מלחמת העולם השנייה וארצות הברית מתחלקות בין שלטון גרמניה הנאצית ושלטון האימפריה היפנית. הסדרה נוצרה על ידי המפיק פרנק ספוטניץ והופקה על ידי אולפני אמזון, ומבוססת על ספרו של פיליפ ק. דיק. הסדרה מתרחשת בשנת 1962 ומתארת את החיים תחת השלטון הגרמני והיפני, ואת המאבק של אנשי מחתרת אמריקאים ואנשי שלטון גרמניים ויפניים.

קישור IMDB

וקצת בנימה אישית

מדינת ישראל תציין את ערב יום השואה ותזכור את המיליונים שנספו. ואף על פי כן, במדינה חיים כיום 147,199 ניצולים הרבים מהם מתמודדים עם בעיות כלכליות ורפואיות קשות, ואין מספיק סיוע מהממשלה. לצערי, חלק מהם נאלצים לוותר על תרופות וחימום מכיוון שהמצב הכלכלי שלהם אינו מאפשר להם להשיג את הצרכים הבסיסיים.

בזמנים כל כך סוערים, בהם האזרחים נלחמים על הזכות לדמוקרטיה, חשוב לזכור גם לא לוותר על זכויותיהם של ניצולי השואה, שעזרו לבנות את המדינה שלנו.

אל תשאירו אותם לבד. זו האחריות שלנו כבני אדם, וחובתנו המוסרית להתייחס לנושא הכאוב הזה כמדינה, כחברה ואינדיבידואל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה