לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בואו נדבר על איך ‘הכתר’ הפכה לדרמה הכי טובה בטלוויזיה

תגיות
the crown series featured image
בואו נדבר על איך 'הכתר' הפכה לדרמה הכי טובה בטלוויזיה?

כשהקרנת הבכורה של “הכתר” בנטפליקס ב-2016, היא נענתה בציפיות גבוהות. לסדרה, שמתארת ​​את שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, היה הרבה מה להוכיח, עם תקציב של למעלה מ-100 מיליון דולר וצוות שחקנים מוכשרים. אבל עם כל עונה שחולפת, “הכתר” עלתה על הציפיות הללו, והפכה לאחת הדרמות המשכנעות ביותר והכי טובה בטלוויזיה.

אז איך הפך “הכתר” להצלחה כזו? הנה כמה סיבות:

1. תשומת לב לפרטים: אחד הדברים שמייחדים את “הכתר” מדרמות היסטוריות אחרות הוא ההקפדה על הפרטים הקטנים. מהתלבושות והתפאורות ועד לדיאלוג והגינונים של הדמויות, הכל נחקר ומבוצע בקפידה. תשומת לב זו לפרטים מסייעת ליצור עולם משכנע וסוחף.

2. הופעות חזקות: “הכתר” מתהדר בקאסט מוכשר של שחקנים, ביניהם קלייר פוי, אוליביה קולמן וטוביאס מנזיס. שחקנים אלה מביאים את הדמויות לחיים עם ביצועים ניואנסים הלוכדים את המורכבות והסתירות של אנשים אמיתיים. ההופעות שלהם כל כך משכנעות שקל לשכוח שמדובר בסדרה על המסך.

3. קווי סיפור מרתקים: בעוד ש”הכתר” מבוסס על אירועים אמיתיים, כותבי התוכנית לקחו חופש ויצירתיות כדי להפוך את קווי העלילה למשכנעים יותר. על ידי התמקדות בחייהם האישיים ובמערכות היחסים של הדמויות, ההצגה מסוגלת ליצור דרמה ומתח שמשאירים את הקהל מעורב.

4. שווי הפקה: עם תקציב של למעלה מ-100 מיליון דולר, “הכתר” היא אחת מתוכניות הטלוויזיה היקרות ביותר שנעשו אי פעם. ערך ההפקה הגבוה הזה ניכר בכל היבט של התוכנית, מהתפאורות והתלבושות המשוכללות ועד לצילום המדהים. התוצאה היא הצגה שנראית ומרגישה כמו סרט עם תקציב גדול.

5. נושאים בזמן: בעוד ש”הכתר” מתרחש בעבר, רבים מהנושאים והנושאים שהוא בוחן עדיין רלוונטיים היום. ממאבקי נשים בעמדות כוח ועד לאתגרים של שמירה על תדמית ציבורית, התוכנית מתמודדת עם נושאים שהם נצחיים ומזמנים כאחד.

עלילת העונה החמישית

העונה החמישית הקרובה של “הכתר” תתמקד בחוויות משפחת המלוכה במהלך שנות ה-90.  

שנת 1992 הייתה מאתגרת במיוחד עבור המלכה אליזבת השנייה, שכינתה אותה כ”annus horribilis” (שנה איומה). בסדרה מדגישים כמה מאירועי המפתח שסימנו את חיי משפחת המלוכה באותה תקופה, כולל השריפה בטירת וינדזור, שהרסה 115 חדרים, והתמוטטות היחסים בין הנסיכה דיאנה לנסיך צ’רלס עקב הרומן של צ’ארלס עם קמילה פרקר בולס. בנוסף ניתן לראות גם את התסכול של צ’ארלס מההמתנה למלוכה ואת רצונו למונרכיה מודרנית יותר.

עונה שישית ואחרונה

בימים אלה יוצאת לדרך ההפקה של העונה השישית והאחרונה של “הכתר”, שמתארת ​​את חייה ושלטונה של המלכה אליזבת השנייה. נטפליקס מתכננת להוציא את העונה ב-2023. יש לציין כי העונה הזו תהיה היחידה שתופק לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה ב-8 בספטמבר 2022.

ליהוק

אימלדה סטונטון הוכרזה כיורשת תפקידה של אוליביה קולמן כמלכה אליזבת השנייה לעונה החמישית של “הכתר” בינואר 2020. מאוחר יותר דווח ביולי שהיא תגלם את התפקיד גם בעונה השישית האחרונה. לסלי מנוויל הוכרזה בתור הנסיכה מרגרט ביולי 2020, ואחריה הליהוק של ג’ונתן פריס ואליזבת דביקי לנסיך פיליפ ודיאנה, הנסיכה מוויילס, בהתאמה, באוגוסט של אותה שנה. באוקטובר 2020 דווח כי דומיניק ווסט מנהל מגעים לגלם את הנסיך צ’ארלס, והוא אושר רשמית כחלק מהקאסט באפריל 2021. ביוני 2021, אוליביה וויליאמס הודיעה שהיא תגלם את קמילה פרקר בולס. בספטמבר 2022, רופוס קמפה ואד מקווי לוהקו לתפקיד הנסיך וויליאם, בעוד מג בלמי לוהקה לתפקיד קייט מידלטון. ויולה פרטג’ון לוהקה לתפקיד אליזבת הצעירה, ובו גאדסדון שיחזרה את תפקידה כמרגרט הצעירה עבור סצנות פלאשבק המתרחשות ביום הניצחון באירופה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה