לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אובדן מניות: מנכ”ל גולדמן זאקס לשעבר הפסיד 50 מיליון דולר 

תגיות
אובדן מניות: מנכ"ל גולדמן זאקס לשעבר הפסיד 50 מיליון דולר 
אובדן מניות: מנכ"ל גולדמן זאקס לשעבר הפסיד 50 מיליון דולר 

מנכ”ל גולדמן זאקס לשעבר, לויד בלנקפיין, חווה נסיגה משמעותית כאשר נגרם לו הפסד מדהים של 50 מיליון דולר על מניית הבנק. הביע את חוסר שביעות רצונו, בלנקפיין פנה במפתיע ליורשו, המנכ”ל דוד סולומון, באמצע יוני. מעשה חוסר שביעות רצון זה התרחש על רקע ירידה חדה בערך המניה, מה שגרם לבלנקפיין להשמיע את תלונותיו ולהציע את עזרתו. עם זאת, סולומון דחה את הפתיחים של בלנקפיין, כפי שדווח ב”ניו יורק טיימס”.

חששותיו של לויד בלנקפיין

לויד בלנקפיין, שעמד בראש גולדמן זאקס עד סוף 2018, הגיב במהירות לצניחת מחיר המניה של הבנק, והביא להפסד נייר משמעותי של 50 מיליון דולר. ביוני יזם בלנקפיין שיחה עם יורשו, דוד סולומון, והביע את חוסר שביעות רצונו מהירידה החדה בשווי המניה. הניו יורק טיימס שפך אור על המצב הזה ועל הניסיון של בלנקפיין לתקשר את תסכוליו.

ההצעה הלא שגרתית של בלנקפיין

במהלך שיחתו עם דיוויד סולומון, לויד בלנקפיין הרחיק לכת מעבר לפרוק תלונותיו והפתיע רבים כשהציע את עזרתו. בלנקפיין, לשעבר ראש אחד הבנקים הגדולים בארה”ב, התנדב להצטרף מחדש לגולדמן זאקס ולספק לסולמון עצות חשובות בניהול הבנק. הצעה חסרת תקדים זו נועדה לסייע לשלמה בניווט את האתגרים העומדים בפני המוסד. אף על פי כן, למרות כנותו של בלנקפיין, המנכ”ל הנוכחי קיבל את ההצעה באי רצון.

תקופה מאתגרת עבור סולומון: לחצים וביקורות

דוד סולומון, המנכ”ל הנוכחי של גולדמן זקס, נתקל בכמה אתגרים בחודשים האחרונים. מניית הבנק הייתה עדה לירידה בהשוואה לעמיתים בענף, מלווה במספר סבבי פיטורים. בנוסף, סולומון עמד בפני בדיקה מדוקדקת בעקבות השערורייה הבנקאית “עמק הסיליקון”, ששיבשה את שוקי ההון באביב. בתוך הלחצים הללו, התשוקה הצדדית של סולומון כדיג’יי חובב גררה הערצה וביקורת כאחד.

שחזור מניות והחזקות של בלנקפיין

בעקבות הירידה המהירה של המניה של כמעט 10% מאז ינואר, התקיימה השיחה בין בלנקפיין לסולומון באמצע יוני. יש לציין שמאז המניה התאוששה, וכמעט הגיעה למחיר ההתחלתי של השנה. אחזקותיו של בלנקפיין בגולדמן זאקס, הכוללות 2.4 מיליון מניות נכון למרץ 2019, עברו מהפך משמעותי. עד יוני ירד שווי ההחזקות הללו מכמעט 900 מיליון דולר מתחת ל-800 מיליון דולר, בהתבסס על מחיר המניה הממוצע לחודש.

שתיקת הבנק: תגובתו של גולדמן זאקס (או היעדרה)

גולדמן זאקס בחר לשמור על שתיקה בנוגע להתפתחויות הללו. הבנק לא מסר תגובה רשמית לחוסר שביעות רצונו של בלנקפיין, וגם לא התייחס לאירועים שהתחוללו בינו לבין סולומון. השתיקה הזו משאירה מקום לספקולציות ולחקירה נוספת על הדינמיקה הפנימית שמשחקת בתוך הבנק.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה