לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מושכים פיקדון צבאי? ומה ההבדל בין פיקדון למענק?

תגיות
credit by: @ www.slon.pics, freepik

הפיקדון האישי הוא סכום כסף המופרש כדי לסייע לך במעבר לחיים אזרחיים לאחר סיום השירות הצבאי או הלאומי-אזרחי בישראל במאמר הבא תקראו על איך מושכים פיקדון צבאי ועוד.
אתה יכול להשתמש בכסף זה לכל אחת ממטרות אלו בתוך 5 השנים הראשונות לאחר סיום השירות שלך:

  • השכרת דירה או בית
  • לומד
  • הקמת עסק
  • פירעון משכנתא או חובות אחרים
  • רכישת רכב

לאחר 5 שנים, אתה יכול להשתמש בכסף לכל מטרה. חשוב לשמור את הסיסמה לחשבון האישי שלך ואת פרטיך הפרטיים, שכן כספי הפיקדון האישיים מיועדים לשימושך הפרטי. אתה יכול למשוך את הכסף מחשבון ההפקדה האישי שלך החל מהיום ה-14 לאחר סיום השירות שלך.

בתום 5 שנים ממועד השחרור משירותך הצבאי או הלאומי-אזרחי בישראל, ייתכן שתהיה זכאי לקבל את יתרת הפיקדון האישי שלך. על פי תיקון שנערך לאחרונה בחוק, יתרת ההפקדה האישית שלך תועבר לחשבון הבנק שלך באופן אוטומטי, עד 60 ימי עסקים לאחר סיום השירות.

לפני העברת יתרת ההפקדה, הבנק יוודא שפרטי החשבון הרשומים עדכניים ופעילים. הבדיקה מתבצעת מול הבנקים: לאומי, דיסקונט, הפועלים, איגוד, אוצר החייל, מרכנתיל, מזרחי טפחות, יובנק, בינלאומי, ערבי ישראלי, פאג’י, בנק הדואר, בנק ירושלים, יהב. אם החשבון פעיל, יתרת ההפקדה האישית שלך תועבר אוטומטית. במידה והחשבון אינו פעיל, תקבלו הודעה על אפשרות משיכת כספי הפיקדון דרך בנק הדואר.

כדי למשוך את הפיקדון הצבאי שלך דרך בנק הדואר, יהיה עליך להיכנס לחשבון האישי שלך באתר ולבקש העברה לחשבון בנק הדואר. לאחר אישור ההעברה, תוכל לגשת לסניף בנק הדואר כדי למשוך את יתרת כספי ההפקדה תוך 7 ימי עסקים. שימו לב שיעמדו לרשותכם רק 90 יום ממועד האישור למשוך את הכספים בבנק הדואר ויש להעביר לחשבון הבנק שלכם סכומים העולה על 11,000 ₪.

ההבדל בין מענק שחרור לפיקדון

לאחר סיום שירות צבאי או לאומי בישראל, ייתכן שתהיה זכאי לקבל מענק שחרור או פיקדון אישי. אלה שני סכומי כסף שיכולים לעזור לך לעבור לחיים אזרחיים, אבל יש להם כמה הבדלים עיקריים.

מענק שחרור הוא סכום כסף המועבר ישירות לחשבון הבנק שלך תוך 20 עד 60 ימים לאחר סיום השירות שלך. הסכום שתקבל תלוי באורך ובסוג השירות שסיימת, והוא נועד לשמש לכל מטרה.

פיקדון אישי, לעומת זאת, הוא סכום כסף שלא מועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם. במקום זאת, תוכל להשתמש בו למטרות ספציפיות בתוך 5 השנים הראשונות לאחר סיום השירות שלך, כגון לימודים, פתיחת עסק או שכירת דירה. לאחר 5 שנים, אתה יכול להשתמש בכסף לכל מטרה. עם זאת, ההפקדה האישית תקפה רק ל-7 שנים ממועד שחרורך, וכל הכספים שלא נוצלו עד למועד זה יחולטו.

הסכומים שתקבלו עבור מענק השחרור וההפקדה האישית יהיו תלויים באורך ובסוג השירות שסיימתם. ככלל, חיילים ששירתו 36 חודשים מקבלים סכומים גבוהים יותר מאלה ששירתו 24 חודשים. הסכומים הן למענק השחרור והן לפיקדון האישי גבוהים מעט יותר עבור חיילים קרביים ותומכי לחימה מאשר עבור תפקידים אחרים.

חשוב לציין שאתם זכאים רק לקבל מענק שחרור או פיקדון אישי, לא שניהם. משרד הביטחון ישלח אליכם תזכורות בדואר על מצב ההענקה או ההפקדה, לרבות תאריך התפוגה וכל הסכומים שטרם נפדו. אם יש לך שאלות או בעיות עם המענק או ההפקדה, תוכל לפנות למנהל התשלומים בצה”ל או לקצין פניות הציבור לסיוע.

למידע נוסף אודות הפיקדון הצבאי ומענק השחרור

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה