לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקסמו את הרווחים: בנק לאומי משלם ריבית על יתרות האשראי בחשבון העו”ש

תגיות

בנק לאומי השיג ציון דרך משמעותי בהיותו החלוץ בהענקת ריבית ללקוחותיו על היתרות המוחזקים בחשבונות העו”ש שלהם. חנן פרידמן, המנכ”ל המוערך, הביע את גאוותו על היותו הבנק הראשון בישראל שמציע ללקוחות הזדמנות להרוויח ריבית אפקטיבית על הכספים הנמצאים בחשבונות העו”ש שלהם. יוזמה פורצת דרך זו מסמנת צעד יוצא דופן קדימה בשיפור החוויה הבנקאית ומתן ערך מוסף לקהל הלקוחות המוערך של בנק לאומי.

הצעד המהפכני של בנק לאומי: הכנסת ריבית על יתרות עו”ש

בנק לאומי עשה צעד משמעותי והציג את מה שהוא מכנה “מהלך צרכני ייחודי ופורץ דרך” במערכת הבנקאית. לקוחות פרטיים המחזיקים בחשבון עו”ש בלאומי ייהנו מעתה מריבית שנתית של 1% על היתרה בחשבונותיהם. הטבה יוצאת דופן זו מייחדת את בנק לאומי, שכן אף בנק אחר בישראל לא מציע הצעה דומה.

הריבית תשולם על יתרות עו”ש של עד 10,000 שקל ללקוחות שיעבירו את שכרם ומחזיקים במשכנתא בלאומי. בנוסף, זכאים גם לקוחות המעבירים את שכרם ומחזור עסקה חודשי של לפחות 3,000 ש”ח בכרטיס אשראי של לאומי, או בעלי תיק ניירות ערך בלאומי. גם מקבלי פנסיה ייהנו מההצעה הזו. הפוליסה תיכנס לתוקף החל מה-1 ביולי.

המערכת הבנקאית בישראל ספגה בתקופה האחרונה ביקורת, בעיקר הנוגעת לפער בין ריביות החובה הנגבות לבין הריביות המוענקות על פיקדונות. בתגובה, הצעת חוק פרטית שהוצעה על ידי חברי הכנסת משה גפני, דוד ביטן ואורית פרקש הכהן נועדה להסמיך את הנגיד לחייב בנקים לתת ריבית על סכום ניכר של 500 מיליארד שקל המוחזק בחשבונות העו”ש של הציבור.

בנוסף, Paybox, פלטפורמת התשלומים, הודיעה לאחרונה על יוזמתה להעניק ריבית נדיבה של 3% על הכספים שנצברו במסגרת הבקשה, עד לסכום מקסימלי של 20,000 ₪. מהלך זה מדגיש את המגמה ההולכת וגוברת של מוסדות פיננסיים המכירים בערך של הצעת ריביות תחרותיות כדי למשוך ולשמר לקוחות.

דבריי מנכ”ל לאומי חנן פרידמן

“אנחנו גאים להיות הבנק הראשון בישראל שמאפשר ללקוחותיו ליהנות מריבית אפקטיבית על כסף ששוכב בעו”ש, בייחוד בתקופה מאתגרת זו. לצד זאת, אנו ממשיכים לקרוא ולעודד את לקוחותינו להפקיד כספים נזילים לטובת פיקדונות נושאי ריבית גבוהה, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך – בהתאם למצבם הפיננסי ולצורכיהם. אנו מתחייבים להמשיך להוביל את המערכת הבנקאית בישראל תוך יישום עקבי של האסטרטגיה שלנו להיות הבנק הכי נוח, הכי משתלם והכי יוזם למען לקוחותיו”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה