לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסכסוך הרגולטורי של ג’ק מא עולה לחברות שלו 850 מיליארד דולר

תגיות
ג׳ק מא
"Jack Ma" by jdlasica is licensed under CC BY 2.0.

על פי הדיווחים, ג’ק מא, היזם הסיני הבולט והמייסד של קבוצת עליבאבא, ספג הפסדים משמעותיים עקב הסכסוכים המתמשכים שלו עם הרגולטורים בסין. לפי בלומברג, החברות של מא, כולל Ant Group ועליבאבא, איבדו ביחד קרוב ל-850 מיליארד דולר בשווי בשלוש השנים האחרונות. הפסדים אלו מדגישים את ההשלכות של הביקורת הציבורית שלו על רשויות הרגולציה והחקירות והקנסות שלאחר מכן שהוטלו על עסקיו.

ירידה בהערכות שווי

Ant Group, חברת פינטק שהוקמה על ידי Ma, ראתה ירידה דרסטית בשווי מ-315 מיליארד דולר ל-78.5 מיליארד דולר מאז החלו החקירות. לצד זאת, שווי השוק של עליבאבא צנח ב-650 מיליארד דולר, וירד משיא של 859 מיליארד דולר ב-2020 לכ-234 מיליארד דולר כיום. הפסדים משמעותיים אלה מדגישים את השפעת המחלוקות הרגולטוריות על האימפריה העסקית של מא.

פעולות רגולטוריות וקנסות

ההשלכות הפיננסיות של הסכסוכים של מא עם הרגולטורים הסיניים הודגשו עוד יותר כאשר Ant Group נקנסה לאחרונה בכמעט מיליארד דולר בעקבות חקירה שנבעה מהביקורת הפומבית של Ma על הרגולטורים בשנת 2020. החקירה הובילה לדחיית ההנפקה הראשונית הצפויה של Ant Group (הנפקה). ראוי לציין כי מא גם ויתר על השליטה באנט על רקע החקירה המתמשכת.

ארגון מחדש של העסק וסביבה רגולטורית

בתגובה לביקורת רגולטורית מוגברת על פלטפורמות אינטרנט בסין, עליבאבא חשפה מוקדם יותר השנה תוכניות להתפצל לשש חברות נפרדות. מהלך זה משקף את מאמציה של החברה לנווט בנוף הרגולטורי המתפתח. הסכסוכים של מא עם הרגולטורים זכו לפרסום נרחב, כאשר דבריו הביקורתיים על “מנטליות המשכון” שלהם עוררו את המחלוקת המתוקשרת.

ההשלכות עבור מא וחברותיו

לסכסוכים של מא עם הרגולטורים הסיניים היו השלכות מרחיקות לכת. מדיווחים עולה כי הוא בילה זמן רב מחוץ לסין, כולל ביקורים במדינות כמו ספרד, יפן ואפילו ישראל. עם זאת, דיווחים אחרונים מצביעים על כך שהוא חזר לסין, שם הסביבה הרגולטורית ממשיכה להשפיע על עסקיו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה