לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת התוכנה ׳מג’יק׳ בירידה בלתי צפויה של 25% אחרי תוצאות ביצוע רעות והשפעת המלחמה

תגיות
חברת התוכנה ׳מג’יק׳ בירידה בלתי צפויה של 25% אחרי תוצאות ביצוע רעות והשפעת המלחמה
קרדיט: MagicSoftware

חברת התוכנה מג’יק נופלת בכ-25% בבורסה בתל אביב, לאחר שהיא פרסמה תוצאות ראשוניות מאכזבות לרבעון השלישי של 2023, והזהירה כי הרבעון הרביעי יהיה גם הוא חלש מהמצופה. החברה, המספקת פתרונות לפיתוח יישומים ואינטגרציה עסקית, עדכנה כי הכנסות הרבעון השלישי יהיו קצת מעל 129 מיליון דולר, לעומת התחזית המקורית ל-142-143 מיליון דולר. בנוסף, החברה האם פורמולה מערכות יורדת בכ-10%.

לרבעון הרביעי, החברה מצפה להכנסות של 115-125 מיליון דולר, פחות מהתחזיות של האנליסטים שהיו ל-149 מיליון דולר. כך, החברה תסיים את השנה עם הכנסות של כ-529 מיליון דולר, ירידה של 6.6% ביחס לשנה הקודמת, בעוד שבשוק ציפו ממנה לצמיחה צנועה של 1.4%.

הסיבה: ירידה בלתי צפויה בביקוש לשירותי התוכנה

גיא ברנשטיין, מנכ”ל מג’יק, הסביר את התוצאות החלשות באמצעות “ירידה משמעותית בלתי צפויה בביקוש לשירותי התוכנה שלנו ממספר לקוחות בלו-צ’יפ אמריקאים, שללא הודעה מוקדמת החליטו לעצור מיידית פרויקטים”. הוא אמר שהירידה בביקוש יצרה השפעה שלילית על הכנסות הרבעון, והיא תשפיע חלקית גם על ההכנסות ברבעון הרביעי. למרות זאת, הוא הוסיף שהחברה שמרה על רמת הרווחיות שלה, ומצפה לשיעור רווחיות תפעולית דומה לשל המחצית הראשונה.

המלחמה בישראל גם היא משפיעה על החברה

מג’יק מעדכנת כי בתחילת הרבעון הרביעי פרצה המלחמה בישראל, וגם לה יש השפעות על החברה. לפי הודעת מג’יק, כ-200 עובדי החברה מגויסים למילואים ואינם זמינים לעבודה. בסוף 2022 היא העסיקה 1,415 עובדים בישראל, כך שמדובר על כ-14% מהם ועל כ-4.8% מכלל מצבת העובדים שלה. החברה אמרה שהיא עושה כל שביכולתה להקטין את ההשפעה של המלחמה על הפעילות שלה, ושהיא מקווה לחזור לשגרה בהקדם האפשרי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה