לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה ברוטו – הפירוש של ברוטו וכיצד מחשבים?

תגיות
מה זה ברוטו
zabawna_art@ , Freepik

כאשר אתה מנהל עסק משלך, הבנת ההבדל בין הכנסה ברוטו להכנסה נטו חשובה הן כדי להעריך את המצב הפיננסי שלך ברמה האישית, כמו גם כדי להעריך את מצב העסק שלך. למספרים אלו יכולה להיות השפעה גדולה גם על אופן תשלום המסים. הבן כיצד מוגדרות הכנסה ברוטו והכנסה נטו על מנת להבין את ההבדלים העיקריים ביניהם.

הכנסה ברוטו היא הסכום הכולל שאתה מרוויח וההכנסה נטו היא הרווח העסקי בפועל שלך לאחר הוצאת ההוצאות והניכויים המותרים. עם זאת, מכיוון שההכנסה ברוטו משמשת לחישוב ההכנסה נטו, קל לבלבל מונחים אלה.

שכר ברוטו הוא מה שהעובדים מרוויחים לפני שהמסים, הטבות וניכויי שכר אחרים מנוצרים משכרם. הסכום שנותר לאחר כל הניכויים במקור הוא שכר נטו או שכר דירה. מעסיקים שמכירים את שני המונחים הללו לרוב מצוידים טוב יותר לנהל משא ומתן על משכורות עם עובדים ולנהל שכר ביעילות.

מה הפירוש של ברוטו?

כולנו יודעים מה זה ברוטו במונחים כלכליים, אך מניין הגיעו המושגים ברוטו ונטו? ברוטו, נטו וטרה הם שלושה מושגים הבאים להבדיל בין חלקו העיקרי, המועיל, של חפץ, ובין חלקים הנספחים אליו. מתקיים: ברוטו = נטו + טרה. מקורן של שלוש המילים הוא באיטלקית: brutto – גס netto – נקי tara – ניכוי. דוגמאות: משקל ברוטו של מוצר הוא המשקל כולל האריזה, משקל נטו הוא המשקל של המוצר עצמו, ומשקל טרה הוא משקל האריזה.

מהו שכר ברוטו?

כאמור, שכר ברוטו הוא שכר עבודה לפני ניכוי שכר. מעסיקים משתמשים בנתון זה כאשר דנים בתגמול עם עובדים, כלומר 60,000 דולר לשנה או 25 דולר לשעה. שכר ברוטו מוזכר בדרך כלל גם במדרגות מס הכנסה פדרליות ומדינתיות.

חישוב שכר ברוטו

שיטת חישוב השכר ברוטו תלויה במידה רבה באופן שכר העובד. עבור עובדים שכירים, השכר ברוטו שווה לשכרם השנתי חלקי מספר תקופות השכר בשנה (ראה תרשים למטה). לכן, אם מישהו מרוויח $48,000 לשנה ומשולם מדי חודש, השכר ברוטו יהיה $4,000.

כדי לחשב שכר ברוטו לעובדים לפי שעה, הכפלו את התעריף השעתי בשעות העבודה במהלך תקופת שכר. לדוגמה, עובד במשרה חלקית שעובד 35 שעות ב-$12 לשעה יקבל שכר ברוטו של $420. יש לקחת בחשבון גם את שיעורי השעות הנוספות, אם רלוונטי.

מהי הכנסה ברוטו לעסקים?

הכנסה ברוטו היא הסכום הכולל שאתה מרוויח (בדרך כלל במהלך שנה) לפני הוצאות. תחשוב על זה כעל הרווח שהרווחת מהשירותים שאתה מספק – סכום כל החיובים של הלקוחות שלך לפני כל ניכויים, מסים או ניכוי במקור.

כיצד לחשב הכנסה ברוטו לעסק

כדי לחשב את ההכנסה השנתית ברוטו, הוסף את סך כל החיובים של הלקוחות שלך בשנה האחרונה. לדוגמה, אם החיובים של הלקוחות שלך מסתכמים בהכנסה של $90,000, המספר הזה הוא ההכנסה השנתית ברוטו או סך השכר ברוטו.

מדוע הכנסה ברוטו חשובה?

הכנסה ברוטו היא דרך מועילה להסתכל על פוטנציאל ההכנסות של העסק שלך ולהעריך את מצבך משנה לשנה. על ידי הסתכלות על זרמי ההכנסות השונים שלך, תוכל לראות אילו לקוחות ואיזה סוגי פרויקטים מביאים הכי הרבה הכנסה והכי פחות הכנסה. תובנה זו עשויה להשפיע לאן תבחר להפנות את רוב הזמן והמאמץ שלך, או לקבוע את היעדים העתידיים שתציב לעסק שלך.

ההבדל בין ברוטו לנטו

שני מדדי רווחיות קריטיים עבור כל חברה כוללים רווח גולמי ורווח נקי. הרווח הגולמי מייצג את ההכנסה או הרווח שנותרו לאחר הפחתת עלויות הייצור מההכנסות. הכנסה היא כמות ההכנסה שנוצרת ממכירת סחורות ושירותים של חברה. הרווח הגולמי עוזר למשקיעים לקבוע כמה רווח מרוויחה חברה מייצור ומכירה של הסחורות והשירותים שלה. רווח גולמי מכונה לפעמים הכנסה גולמית.

מצד שני, הרווח הנקי הוא הרווח שנותר לאחר הפחתת כל ההוצאות והעלויות מההכנסות. הרווח הנקי או הרווח הנקי עוזר למשקיעים לקבוע את הרווחיות הכוללת של החברה, המשקפת את מידת היעילות של החברה מנוהלת.

הבנת ההבדלים בין רווח גולמי לעומת רווח נקי יכולה לעזור למשקיעים לקבוע אם חברה מרוויחה, ואם לא, היכן החברה מפסידה כסף.

  • רווח גולמי מתייחס לרווחי החברה לאחר הפחתת עלויות הייצור וההפצה של מוצריה.
  • הרווח הגולמי קובע עד כמה חברה יכולה להרוויח רווח תוך ניהול עלויות הייצור והעבודה שלה.
  • הרווח הנקי מצביע על רווח של חברה לאחר שכלל הוצאותיה נוכו מההכנסות.
  • הרווח הנקי הוא מדד כולל לרווחיות ומספק תובנה עד כמה צוות ההנהלה מנהל את כל ההיבטים של העסק.
  • הרווח הנקי מכונה לעתים קרובות פשוט “השורה התחתונה”.

הכנסה

הכנסה היא הסכום הכולל של כסף שהרווח ממכירות עבור תקופה מסוימת, כגון רבעון אחד. הכנסות מופיעות לפעמים כמכירות נטו מכיוון שהן עשויות לכלול הנחות וניכויים מסחורה שהוחזרה או פגומה. לדוגמה, חברות בענף הקמעונאות מדווחות לרוב על מכירות נטו כנתון ההכנסות שלהן. הסחורה שהוחזרה על ידי הלקוחות שלהם מופחתת מסך ההכנסות. הכנסה מכונה לעתים קרובות מספר “השורה העליונה” מכיוון שהיא ממוקמת בחלק העליון של דוח רווח והפסד.

הכנסה נטו

רווח נקי הוא שם נרדף לרווח של חברה לתקופה החשבונאית. במילים אחרות, הרווח הנקי כולל את כל העלויות וההוצאות שנגרמו לחברה, אשר מופחתים מההכנסות. הרווח הנקי מכונה לרוב השורה התחתונה בשל מיקומו בתחתית דוח רווח והפסד.

למרות שניתן לרשום פריטים רבים בדוח רווח והפסד של החברה, בהתאם לענף החברה, בדרך כלל הרווח הנקי נגזר על ידי הפחתת ההוצאות הבאות מההכנסות:

  • הוצאות תפעול
  • ריבית על חוב והלוואות
  • תקורה או הוצאות מכירה, כלליות והנהלה (SG&A)
  • מס הכנסה
  • פחת, שהוא הקצאת העלויות של רכוש קבוע, כגון ציוד, על פני החיים השימושיים או תוחלת החיים שלהם.

גם מקורות הכנסה נוספים נכללים בהכנסה נטו. לדוגמה, חברות משקיעות לעתים קרובות את המזומנים שלהן בהשקעות לטווח קצר, מה שנחשב לצורת הכנסה. כמו כן, תמורה ממכירת נכסים נחשבת להכנסה.

ברוטו מול נטו

המונחים ברוטו ונטו משמשים לעתים קרובות בשיחות חשבונאות וכספים. הדרך הקלה ביותר לדעת למה מישהו מתכוון היא לחשוב על מה ניתן לנכות באופן טבעי ממשהו.

לדוגמה, אם מישהו אומר, “החברה שלנו הרוויחה 30 מיליון דולר בשנה שעברה בחטיבה המקוונת שלנו”, אולי תרצה לשאול אותו, “ברוטו או נטו?”. אם הם אומרים ברוטו, הם כנראה מתכוונים להכנסה או לרווח גולמי (ייתכן שתצטרך לבקש הבהרות נוספות). אם הם אומרים נטו, אתה יכול להניח שמדובר בהכנסה נטו (לאחר ניכוי כל ההוצאות), אבל ייתכן שעדיין תצטרך לבקש הבהרות, מכיוון שהם יכולים לחשוב רק על הוצאות תפעוליות (שאינן כוללות ריבית ומיסים), או שהן עשויות להיות כולל כל הפריטים.

למרבה הצער, כפי שאתה יכול לראות בדוגמה שלמעלה, לפעמים זה לא ברור למה מישהו מתכוון כשהוא אומר “ברוטו” או “נטו”, ולכן ייתכן שיידרש הבהרה נוספת. הדרך היחידה לדעת בוודאות למה מישהו מתכוון היא לשאול אותו בדיוק מה כלול ו/או מה מופחת מהנתון.

הכנסה ברוטו לעומת הכנסה נטו למשתכר

עבור מקבל שכר, הכנסה ברוטו היא סכום המשכורת או השכר המשולם ליחיד על ידי מעסיק, לפני ניכויים כלשהם. בהקשר זה, הכנסה נטו היא הסכום השיורי של הרווחים לאחר שנלקחו כל הניכויים מהשכר ברוטו, כגון מיסי שכר, עיטורים והפרשות לתוכנית פרישה. לדוגמה, אדם מרוויח שכר של 1,000 דולר, וניכויים של 300 דולר נלקחים מתלוש המשכורת שלו. הכנסתו ברוטו היא 1,000$ וההכנסה נטו שלו היא 700$. נתון ההכנסה נטו של אדם חשוב יותר מההכנסה הגולמית שלו, שכן ההכנסה נטו חושפת את כמות המזומנים הפנויה להוצאות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה