לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדכון: מחירי הדלק יישארו ללא שינוי באוקטובר

תגיות
עדכון: מחירי הדלק יישארו ללא שינוי באוקטובר

מחיר הדלק בישראל יישאר יציב באוקטובר, כאשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ חתם על צווים להפחתת המחירים על דלק. הוראות זמניות אלו בתוקף מאז אפריל 2022 כדי לקזז את העלייה במחירי הדלק. כתוצאה מכך, מחיר הבנזין לצרכן צפוי לעמוד על 6.94 שקל לליטר, כמו בספטמבר 2023.

הפחתת מסים

בצווים שעליהם חתום שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ נקבע כי מס הרכישה והבלו המוטלים על בנזין יופחתו לחודש אוקטובר. הוזלה זו תביא לירידה של 99 שקלים במחיר ליטר בנזין לצרכן בהשוואה למחיר ללא הנחות מס.

מאז אפריל 2022 מופעלות ברציפות הוראות שעה להפחתת מס הקנייה והבלו על בנזין עקב עליית מחירי הדלק. הנחות אלו הופעלו על בסיס חודשי. למרות שההוזלה הייתה אמורה להסתיים בתחילה בספטמבר, שר האוצר האריך באופן עקבי את ההפרשה מדי חודש, כדי להבטיח שמחיר הבנזין יישאר יציב.

מימון לאוקטובר

לכיסוי המימון לחודש אוקטובר הודיע ​​משרד האוצר על ביטול הפחתה של 13 שקלים שהייתה אמורה להיות בתוקף עד סוף השנה. בכוונת המשרד למצוא מקורות תקציביים חלופיים לשמירה על יציבות מחירי הדלק עד סוף השנה.

הצהרת שר האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הדגיש כי המלחמה באינפלציה ויוקר המחיה היא בראש סדר העדיפויות של הממשלה. הוא רואה במניעת עליות מחירים צעד הכרחי במאבק הזה. המחיר המקסימלי לליטר בנזין לא יעלה על 6.94 ש”ח לצרכנים בתחנות שירות עצמי, והתוספת לשירות מלא תישאר ללא שינוי.

מחירי הדלק באילת

באילת המחיר המקסימלי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכנים בתחנות שירות עצמי יעמוד על 5.93 שקלים ללא שינוי לעומת עדכונים קודמים. גם התוספת לשירות מלא תישאר ללא שינוי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה