לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיסוי בינלאומי: מה זה ואיך תימנעו ממיסוי כפול

תגיות

בעידן של קישוריות גלובלית מוגברת, בהקלה על ידי האינטרנט, העולם הפך לכפר גלובלי מחובר הדוק. השינוי הזה לא רק העצים את התחרותיות והאתגרים בנוף העסקי, אלא גם הוליד את החשש הרלוונטי של מיסוי בינלאומי. מאמר זה מתעמק באסטרטגיות של חברות ויחידים ישראליים לנווט במורכבות המיסוי הבינלאומי, תוך הבטחת הימנעות ממיסוי כפול, בואו נחקור את עולם המיסוי הבינלאומי.

המדיניות המשתנה של המיסוי

באופן מסורתי, מדיניות המיסוי של ישראל נקטה בגישה טריטוריאלית, המטילה מס על הכנסה שנוצרה בגבולותיה, ללא קשר לתושבות הנישום. עם זאת, רפורמות המס האחרונות הכניסו מעבר לבסיס חיוב אישי. כתוצאה מכך, מיסוי מוטל כעת על הכנסה עולמית, ללא קשר למקורה, הדורש התייחסות מדוקדקת של חוקי המיסוי הבינלאומיים עבור אלה העוסקים בפעילות עסקית חוצת גבולות.

תושבות ומיסוי

הבנת סטטוס התושבות שלך היא חיונית בכל הנוגע למיסוי. עבור תושבי ישראל, הכנסה ברחבי העולם חייבת במס, בעוד שתושבי חוץ מחויבים במס רק על הכנסה הנובעת ממקורות ישראלים. למשל, עיתונאי ישראלי המתגורר בקנדה אך מקבל משכורת מעיתון ישראלי יהיה חייב במיסוי ישראלי, גם אם המשכורת מופקדת בחשבון בנק קנדי. לעומת זאת, עיתונאי אמריקאי שעובד בישראל אך מרוויח משכורת מעיתון ניו יורקי יעמוד בפני מיסוי בארצות הברית, ללא קשר למיקום החשבון.

קביעת תושבות

בעת הערכת תושבות, רשויות המס לוקחות בחשבון גורמים שונים כגון קשרים משפחתיים, כלכליים וחברתיים וכן מגורים ראשוניים, מקום עבודה וחשבונות בנק. שיקולים אלו קובעים ביחד את “מרכז חייו” של אדם לצורכי מס. לדוגמא, אדם ישראלי שעובד זמנית בארה”ב בזמן שמשפחתו נשארת בישראל עלול למצוא את מעמד התושבות שלו שנקבע על ידי רשויות המס כמתגורר בישראל.

תושבות החברה

עקרונות דומים חלים על חברות בעת קביעת תושבות. שני גורמים עיקריים משפיעים על מעמד התושבות של החברה: רישום בישראל והמיקום העיקרי של הפעילות העסקית, לצד בקרה וניהול המתנהלים בתוך המדינה. רשויות המס משתמשות בפרמטרים אלה כדי לברר את חבות המס של חברה, בין אם היא מקומית או בינלאומית.

השלכות מס על תושבי חוץ

למרות היותו תושב חוץ, חובות המס בישראל נותרות ללא שינוי. תושבי חוץ כפופים לאותם שיעורי מס הכנסה כמו אזרחי ישראל. לא ניתנים טיפול או התאמות מס מועדפות לישראלים תושבי חוץ או למי שמייצרים הכנסה בחו”ל ומשלמים מס בישראל.

מניעת כפל מס: הסכמים בינלאומיים

הגלובליזציה של המסחר הובילה לעימותים פוטנציאליים בין מדינות בגביית מסים. במקרים בהם אדם מרוויח הכנסה מגורם זר אך מתגורר בישראל, נשאלת השאלה: באיזו מדינה מחזיקה רשות המיסוי העיקרית? סוגיה זו תלויה לרוב במיקום ייצור הכנסה לעומת תושבות. בדרך כלל, למדינת ייצור ההכנסה יש את זכות המיסוי הראשונית. זה נכון במקרים שבהם איטליה, למשל, מטילה מס על הכנסה מתושב ישראל שמפיק רווחים מחברת אינטרנט הפועלת בגבולותיה. כדי למתן תרחישים כאלה, הסכמים דו-צדדיים למניעת כפל מס הם חיוניים. הסכמים אלו מונעים מיחידים להיות כפל מס על אותה הכנסה.

הבטחת תאימות

היבט ראוי לציון באמנות למניעת מס כפל הוא מדיניות שיתוף המידע. רשויות המס בישראל מוסמכות לפקח על מקורות הכנסה זרים כדי לבלום הימנעות ממס.

לסיכום, נבכי המיסוי הבינלאומי וההימנעות ממס כפול מחייבים התייחסות מדוקדקת של עסקים ויחידים ישראלים. ככל שהעולם ממשיך להתכווץ לכפר גלובלי, הבנה והקפדה על תקנות המס הללו חיוניות לפעילות חוצת גבולות חלקה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה