לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך חשמלי: הבנת המס על רכב חשמלי בישראל

תגיות
תצלום גב של גבר המטעין מכונית חשמלית קונספט תמונה ראשית
מדריך חשמלי: הבנת המס על רכב חשמלי בישראל

מחירי הרכב בישראל זכו לשמצה בזכות הרמות המופרזות שלהם, המדורגים מהגבוהים בעולם. האשם המרכזי מאחורי הפער הזה הוא “מס הקנייה” המוטל על כלי רכב. בישראל, המס הזה מגיע ל-83% התורם משמעותית לעלות המנופחת של מכוניות בתוך המדינה.

עם זאת, בתוך נוף מיסוי זה, מדינת ישראל נקטה צעדים להקלת העומס על קטגוריות רכב מסוימות. הפחתות מס יושמו במיוחד עבור כלי רכב היברידיים וחשמליים, במטרה לעודד את אימוץ הציבור של חלופות תחבורה ידידותיות לסביבה השומרות על הסביבה. יתר על כן, במקרים נבחרים, החזרי מס עשויים להיות זמינים עבור מי שבוחר לנהוג ברכב חשמלי, מה שמספק תמריץ נוסף לבצע את המעבר.

בחינת הטבות מס ושינויים פוטנציאליים לרוכשי רכב חשמלי

מדינת ישראל קידמה באופן אקטיבי את האימוץ של כלי רכב חשמליים, תוך שימת דגש על יתרונותיהם הסביבתיים, כגון הפחתת פליטות ופעולה שקטה יותר בהשוואה למכוניות מסורתיות מבוססות דלק.

אחד התמריצים המשכנעים שמעניקה הממשלה הוא הנחה משמעותית במס הקנייה לרוכשי רכב חשמלי, בליווי החזרי מס למי שמשתמש ברכב חשמלי לצורך הנסיעה. עד 2023, שיעור מס הקנייה לרכב חשמלי עמד על 10% בלבד, והוזיל משמעותית את העלות הכוללת של הרכב.

עם זאת, חשוב לציין שהטבות כאלה לא יישארו ללא הגבלת זמן. הנתונים העדכניים מצביעים על כך ששיעור מס הקנייה של רכבים חשמליים עשוי לעלות השנה ל-20% ופוטנציאלי להגיע ל-35% עד שנת 2024. עלייה כזו תוביל לעלייה משמעותית במחירי הרכבים החשמליים. עם זאת, דיונים מתמשכים סביב נושא זה מספקים תקווה שהעלאת המחירים המוצעת טרם נכנסה לתוקף, מה שמאפשר התאמות ושיקולים פוטנציאליים להתקדם.

תמריץ החזרי מס

משתמשי רכב חשמלי בישראל יכולים לנצל תמריץ נוסף שמציעה המדינה באמצעות החזרי מס במקום העבודה. עובדים שמסופקים להם רכב חברה מכירים את מס השימוש החודשי שהם משלמים, המחושב לפי אחוז ממחיר הרכב, הנוכה מהשכר החודשי.

בחירה ברכב חשמלי או היברידי משחררת החזרי מס חודשיים כפרס על בחירה אקולוגית זו. החזרים אלו יכולים להגיע לעד 1,000 ש”ח לחודש למשתמשים ברכב חשמלי ו-500 ש”ח לחודש למשתמשים ברכב היברידי.

חשוב לציין, גם אם יצאתם לעבודה ברכב חשמלי מבלי שקיבלתם החזרי מס אלו, יש לכם זכות לתבוע אותם רטרואקטיבית עד שש שנים. המשמעות היא שאתה יכול לגשת ליתרונות המצטברים של תמריץ זה, גם אם לא הייתם מודעים ליתרון זה עד כה.

כיצד ניתן לקבל החזר מס בגין שימוש ברכב חשמלי?

כדי להשיג החזר מס עליכם למלא טופס עבור כל שנה בה שילמת מיסים עבור הרכב החשמלי שלכם. בטופס, תצטרכו לחשוף את ההכנסות, ההוצאות והסיבות שבגללן אתם זכאים להחזרי מס. ניתן לשלוח את הטופס באופן פיזי או מקוון. לאחר שרשות המסים תאשר את בקשתכם, תוכל לצפות לקבל את החזרי המס תוך מספר חודשים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה