לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עלייה מתונה בדולר: נסחר ב-3.71 שקלים – לקראת שבוע מט”ח סוער

תגיות
עלייה מתונה בדולר: נסחר ב-3.71 שקלים - לקראת שבוע מט"ח סוער
עלייה מתונה בדולר: נסחר ב-3.71 שקלים - לקראת שבוע מט"ח סוער (Freepik)

הדולר עולה ב-0.2% מול השקל, היורו יציב, על 3.99 שקלים; מחר יתפרסמו נתוני אינפלציה בארה”ב, ברביעי החלטת הפד, בחמישי ריבית באירופה ובאנגליה – בשישי נתוני אינפלציה בישראל; פסגות: “בנק ישראל יתקשה להפחית את הריבית בישיבה הקרובה”

השקל נחלש בפתיחת השבוע

השקל נחלש בפתיחת השבוע, בעקבות התחזקות הדולר בשוק הגלובלי והתנהלות פיסקאלית מרחיבה בישראל. הדולר עולה ב-0.4% (ביחס ליציג בשישי) ונסחר בסביבת 3.71 שקלים, היורו עולה ב-0.1% ל-3.99 שקלים. השקל נחלש גם מול הלירה הטורקית, הפרנק השוויצרי, והשקל החדש. השקל יציב מול הפאונד הבריטי, הדולר הקנדי, והדולר האוסטרלי.

אירועי מאקרו חשובים בהקשר

השבוע יהיה עמוס באירועי מאקרו מהותיים, שישפיעו על המט”ח העולמי והמקומי. מחר יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה”ב לחודש נובמבר, שישקפו את המצב הכלכלי המתוח במדינה. ברביעי תתקיים הישיבה החודשית של הפד, שיקבע את הריבית הבסיסית ויתן הצהרה על המדיניות המוניטארית. בחמישי יתקיימו הישיבות החודשיות של הבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי של אנגליה, שיקבעו את הריבית הבסיסית ויתנו הצהרות על המדיניות המוניטארית. בשישי יתפרסמו נתוני האינפלציה בישראל לחודש נובמבר, שישקפו את המצב הכלכלי המשתפר במדינה.

השפעות על השוק המקומי

האירועים המאקרו השונים ישפיעו על השוק המקומי, בעיקר על המט”ח והאג”ח. השקל יוכל להתחזק או להחלש בהתאם לנתונים הגלובליים והמקומיים, ולהחלטות הבנקים המרכזיים. השוק האג”ח יוכל להתמחר בהורדות ריבית, או להתאזן בהתאם לתנועות השקל ולמדיניות הפיסקאלית. השוק המניות יוכל להגיב לנתונים הכלכליים, ולהשפעות הקורונה והמלחמה על החברות השונות. השוק המקומי יהיה סוער ומעניין, וידרוש תשומת לב וניתוח יסודי.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה