לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פאוור צ’יפ טייוואני יקים מפעל שבבים בשווי 5.3 מיליארד דולר ביפן

תגיות
פאוור צ'יפ טייוואני יקים מפעל שבבים בשווי 5.3 מיליארד דולר ביפן

תעשיית המוליכים למחצה ביפן צפויה לקבל דחיפה משמעותית כאשר Powerchip Semiconductor Manufacturing Corporation (PSMC) הטיוואנית וקבוצת SBI היפנית הכריזו על תוכניות להקים מפעל לייצור שבבים בצפון יפן. עם עלות מוערכת של 800 מיליארד ¥ (5.3 מיליארד דולר), פרויקט זה מדגיש את המחויבות של יפן לחיזוק תעשיית המוליכים למחצה המקומית שלה והפחתת התלות ביבוא זר.

חיזוק תעשיית המוליכים למחצה ביפן

ממשלת יפן פועלת באופן פעיל לשיפור תעשיית המוליכים למחצה ויכולות ייצור השבבים שלה. על ידי תמיכה בבניית מפעל שבבים גדול, יפן שואפת להיות עצמאית יותר במגזר קריטי זה ולהפחית את התלות שלה בספקים זרים. מהלך זה משמעותי במיוחד מכיוון שארצות הברית ממשיכה להטיל הגבלות יצוא על שבבים וציוד מפתח לסין.

השקעות ומימון

השלב הראשוני של מפעל ייצור השבבים במחוז מיאגי ידרוש השקעה של 420 מיליארד ין. PSMC ו-SBI יתרמו מחצית מעלות הפרויקט, בעוד שהכספים הנותרים יגיעו ממשקיעים מקומיים וזרים, הלוואות בנקאיות וסובסידיות ממשלתיות. הנכונות של יפן לספק תמריצים פיננסיים ותמיכה לחברות המקימות מתקני ייצור במדינה מוכיחה את מחויבותה למשוך השקעות מוליכים למחצה.

התמקדות ביישומי רכב

מפעל PSMC ו-SBI יפיקו בעיקר שבבים בקטגוריות 28nm, 40nm ו-55nm. אמנם השבבים הללו אינם המתקדמים ביותר עבור סמארטפונים, אך הם ממלאים תפקיד מכריע ביישומי רכב. בהתחשב בכך שיפן היא ביתם של יצרניות רכב עולמיות גדולות כמו טויוטה והונדה, שיפור יכולות ייצור השבבים המקומי הוא חיוני כדי לתמוך בביקוש הגובר של תעשיית הרכב למוליכים למחצה.

פרטי בנייה ותפעול

למרות שפרטים ספציפיים לגבי ציר הזמן של הבנייה והתחלת הפעולות עדיין לא נחשפו, PSMC ו-SBI הבטיחו שמידע ישותף ככל שהוא יהפוך לקונקרטי יותר. החלטתן של החברות להקים מפעל לייצור שבבים ביפן עולה בקנה אחד עם הצעת הסובסידיות של המדינה כדי לתמרץ חברות להקים מתקני ייצור בגבולותיה.

חיזוק שרשרת האספקה ​​

לצד קידום ייצור השבבים, יפן מתמקדת גם בחיזוק מעמדה בתחומים אחרים בשרשרת האספקה ​​של מוליכים למחצה. בחודש מאי הודיעה חברת הזיכרון האמריקאית מיקרון על תוכניות להשקיע עד 500 מיליארד ין ביפן, במיוחד בפעילויות ייצור. בנוסף, קרן הנתמכת על ידי ממשלת יפן הציעה רכישה בסך 903.9 מיליארד ¥ של ענקית חומרי המוליכים למחצה JSR.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה