לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פקידי האוצר מתנגדים לתוכנית הכלכלית של סמוטריץ’ להרחיב את מתווה הפיצויים לעסקים

תגיות
פקידי האוצר מתנגדים לתוכנית הכלכלית של סמוטריץ' להרחיב את מתווה הפיצויים לעסקים
קרדיט: Freepik


בכירים באוצר הישראלי הביעו התנגדות לתוכניתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להרחיב את תוכנית הפיצויים לעסקים שנפגעו מהמלחמה האחרונה. לטענתם, הכללת ערים כמו אשדוד ובאר שבע בתוכנית תחייב הרחבה נוספת לערים נוספות באזור גוש דן, שלדעתם אינה ישימה. גורמים באוצר, בהם המנכ”ל שלומי הייזלר, התנגדו להחלטה, שכן יהיו לה השלכות כספיות משמעותיות ללא הסבר ברור מהשר.

התנגדות להודעה

גורמים במשרד התנגדו נחרצות להודעת שר האוצר סמוטריץ’, שהרחיבה את תוכנית הפיצויים לעסקים שנפגעו מהמלחמה. לטענתם, הכללת ערים כמו אשדוד ובאר שבע בתוכנית אינה ישימה ותחייב הרחבה נוספת לערים אחרות באזור גוש דן, שאינן שונות מבאר שבע.

ההחלטה על הרחבת תכנית הפיצויים התקבלה ללא מתן הסבר ברור מלשכת שר האוצר. אפילו המנכ”ל שלומי הייזלר התנגד להכללת אשדוד ובאר שבע למתווה הפיצויים, שכן הדבר ידרוש הרחבה נוספת לערים נוספות באזור גוש דן.

אי התאמה בהתראות

גורמים רשמיים מדגישים את ההבדל במספר ההתרעות על תקיפות רקטות בין באר שבע לערים אחרות. בעוד שבאר שבע חוותה 122 התראות מתחילת המלחמה, לעומת 106 התראות של ראשון לציון, הכללת באר שבע בתוכנית הפיצויים נתפסת כלא מוצדקת.

השפעה פיננסית לא ודאית

העלות המוערכת של תוכנית הפיצויים לפני הרחבתה הייתה 8 מיליארד שקל בחודש. פקידי האוצר מביעים אי ודאות לגבי ההשפעה הכספית של הרחבת התוכנית לרדיוס של 40 ק”מ. הם צופים שההרחבה תעלה מיליארדי שקלים, אך שר האוצר לא סיפק הסבר או פירוט של הערכות העלויות או המקורות לכיסוי ההוצאות הנוספות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה