לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שופרסל מדווחת על עלייה ברווחים, בעוד שרשת BE חווה ירידה בהכנסות: אילו גורמים תורמים לירידה בהכנסות לרשת BE?

תגיות

שופרסל, ענקית קמעונאות ישראלית בולטת, חשפה את ביצועיה הכספיים למחצית הראשונה של 2023, ושופכת אור הן על עליות מבטיחות והן על ירידות מדאיגות.

הביצועים החיוביים של שופרסל והחידה של רשת BE

הדוח הכספי לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023 מציג תמונה מעורבת של ביצועי שופרסל. בעוד שהחברה חוותה צמיחה בהכנסות וברווח, חלה ירידה בולטת בהכנסות של רשת בתי המרקחת BE. ניתן לייחס ירידה זו לירידה בביקוש למוצרים הקשורים למגיפת COVID-19. שופרסל, שחקנית בולטת במגזר הקמעונאי הישראלי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2023. הדו”ח מצביע על עלייה כוללת בהכנסות וברווח, אך גם מדגיש ירידה ברווחי רשת BE במהלך ששת הראשונים חודשי השנה.

הכנסות ברבעון השני

הכנסותיה של שופרסל ברבעון השני הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, המשקפים נתונים מהרבעון המקביל אשתקד. למרות ירידה קלה של 0.4% בביצועי מגזר הקמעונאות המיוחסת לדפוסים עונתיים ועיתוי חג הפסח, ההכנסות הצליחו לעלות עקב פעולות מלאי שבוצעו בשנת 2022. במכירות אותן חנויות נרשמה ירידה של 2%, בעוד שהקמעונאות המגזר חווה ירידה גדולה יותר של כ-2.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, חלה עלייה צנועה של 1% ברווח הגולמי והגיעה ל-983 מיליון שקל. שינוי זה מיוחס לשינוי בהרכב ההכנסות.

ההון היורד של רשת בתי המרקחת BE

רשת בתי המרקחת BE של שופרסל חוותה במהלך המחצית הראשונה של השנה ירידה של 3.2% בהכנסות, והסתכמו ב-507 מיליון שקל לעומת 524 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ניתן לייחס ירידה זו לירידה בביקוש למבחני קורונה, שהביא לירידה של 3.1% במכירות ברחבי חנויות הרשת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שינוי במכירות מקוונות

מכירות שופרסל אונליין היוו כ-17.1% מכלל המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון השני של השנה, ירידה מכ-18.6% ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה היוו המכירות המקוונות כ-18.2% מסך המכירות הקמעונאיות, ירידה מכ-20.2% במחצית המקבילה אשתקד. תזוזה זו מיוחסת להשפעה ההולכת ופוחתת של משבר הקורונה, במיוחד ביחס לרבעון הראשון של השנה הקודמת, וכן לצמצום אסטרטגי במכירות מקוונות של מוצרים שאינם מזון לשיפור הרווחיות.

רווחים והרחבת רווחים כלל קבוצתיים

בצד החיובי יותר, ההכנסות הכוללות של הקבוצה במחצית הראשונה של 2023 היו עדות לצמיחה של כ-3.1% והגיעו ל-7.4 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות ראו עלייה מתונה של 0.8%, כאשר מגזר הקמעונאות בעקבותיו עמד על כ-1.1% בהשוואה לשנה הקודמת. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה טיפס בכ-5% והגיע ל-1,986 מיליון שקל. נלווה לכך, הרווח התפעולי חווה צמיחה עקבית לפני ואחרי הוצאות.

עלייה ברווח הנקי וחזון אסטרטגי

ברבעון השני זינק הרווח הנקי ל-764 מיליון שקל, לעומת 68 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. במהלך כל המחצית הראשונה של 2023, הרווח הנקי היה עד לזינוק מרשים של 46% והגיע ל-139 מיליון שקל.

איציק אברכהן, יו”ר דירקטוריון שופרסל, ואורי וטרמן, מנכ”ל קבוצת שופרסל, הדגישו את חוסנה וכושר ההסתגלות של החברה באקלים עסקי מאתגר. ההתמקדות שלהם ברווחיות חיזקה את הקבוצה, הגבירה את הגמישות התפעולית תוך ייעול תהליכים. שופרסל, חלוצה למהלכים אסטרטגיים נוספים, שואפת למנף את החוזקות והיכולות שלה על פני תחומי פעילות שונים. במקביל, נערכים מאמצים לשותפות בפעילות פיננסית, במטרה לחזק את נתח השוק בתחום הרחב של הקבוצה.

“הביצועים ברבעון השני מעידים על חוסנה של הקבוצה ועל יכולתה לנווט בסביבה עסקית מאתגרת. אנו עדים ליציבות וגיוון בפעילות הליבה בקמעונאות, תוך שיפור עקבי במדדי הרווח. המיקוד ברווחיות הביא אותנו לעמדת חוזקה ולשיפור בגמישות המודל התפעולי שלנו, בהמשך למהלך ההתייעלות. כמובילי שוק הקמעונאות בישראל, נמשיך לבצע מהלכים אסטרטגיים שמביאים לביטוי את עוצמותיה ויכולותיה של הקבוצה במגוון תחומי פעילויות, בתוך כך, שופרסל פועלת להכנסת שותף לפעילות הפיננסים להגדלת נתח השוק שלה בפעילות הקבוצה.”

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה