לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בפעם הראשונה בהיסטוריה: המיליארדרים החדשים הם דור הירושה שעשיר יותר מדור היזמים

לפי דוח חדש של UBS, חלוקת העושר בין המיליארדרים בעולם משתנה, כאשר המספר הגדל וההולך של מיליארדרים אשר ירשו את הונם גדל משמעותית בהשוואה ליזמים שמרוויחים את הונם בעצמם. הדו”ח, שכותרתו “שאיפות המיליארדרים 2023”, מדגיש שינוי כאשר מייסדי העסקים הענקים פורשים ומעבירים את הונם אל הדור הבא.

תגיות
תמונה של איש צעיר בחליפה שקיבל ירושה וזורק כסף באוויר
בפעם הראשונה בהיסטוריה: המיליארדרים החדשים הם דור הירושה העשיר יותר מדור היזמים

היורשים גוברים על היזמים: ירושה עולה על עושר עצמי

בשנה החולפת, 53 יורשים עלו על צבירת העושר העצומה של ל 150.8 מיליארד דולר לעומת 84 מיליארדרים חדשים שהרוויחו את הונם בעצמם והרוויחו סך כולל של 140.7 מיליארד דולר. זוהי הפעם הראשונה שהדבר מתרחש מאז פרסום הדו”ח הראשוני ב-2015. המגמה צפויה להימשך, עם הערכה של 5.2 טריליון דולר של עושר שיועבר בירושה במהלך 20 עד 30 השנים הבאות.

העברת עושר היא לא כל כך פשוטה

במהלך מסיבת עיתונאים, בנג’מין קווילי, ראש מחלקת לקוחות אסטרטגיים ב-UBS Global Wealth Management, הדגיש את התנועה המשמעותית של העברת העושר המתרחשת כעת. הדו”ח מצביע על שינוי בעושר הכולל של המיליארדרים עם גידול של 7% במספר המיליארדרים וגידול של 9% בעושר הקולקטיבי שלהם, שהגיע לכ-12 טריליון דולר במונחים נומינליים ב-12 החודשים שקדמו לאפריל 2023.

הבדלי דורות: הסיכונים, יזמות ופילנתרופיה

בעוד העברת העושר מתבצעת ייתכנו אתגרים גדולים עקב הבדלי דורות בהשקפות עולם של עושר, תרומה וירושה. סקר שנערך בקרב לקוחות המיליארדרים של UBS מצא כי 68% שואפים להמשיך ולהרחיב את הישגי אבותיהם, בעוד 32% מביעים רצון שהדורות הבאים ייהנו מהעושר המצטבר.

הניגודים הבין-דוריים של המיליארדרים

הדו”ח מדגיש את הבדלי הדורות בהעדפות השקעה ופילנתרופיה בקרב המיליארדרים. המיליארדרים מהדור הראשון נוטים להעדיף חוב והשקעות בעלות הכנסה קבועה פוטנציאלית בגלל ריביות גבוהות יותר שמניבות רווחים קבועים לאורך זמן. לעומת זאת, דורות מאוחרים יותר מראים העדפה להשקעות פרייבט אקוויטי (כל סוגי הנדל״ן), למרות סיכוני התמחור הנלווים. בנוסף, מיליארדרים מהדור הראשון שמים דגש גדול יותר על יצירת השפעה באמצעות פילנתרופיה בעוד שהיורשים עשויים להסס יותר בלתרום את עושרם בירושה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה