לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האנשים העשירים בעולם – במה עוסקים האנשים העשירים בעולם?

תגיות
אישה מחזיקה שטרות של כסף ומחייכת
Credit by: @ drobotdean, Feepik

האנשים העשירים בעולם – להיות מיליארדר זה לא קל. במועדון שלושת הפסיקים יש רק 2,153 חברים, אבל ישנן דרכים רבות שהאנשים שנכנסו לרשימת המיליארדרים העולמית של פורבס לשנת 2019 בנו את עושרם – ממכירת מסכי סמארטפון מזכוכית לאפל ועד לגידול אימפריית פיגומים.

בין 195 המצטרפים החדשים של השנה, הון נעשו בתעשיות בדוקות כמו מזון ומשקאות כמו גם ייצור. אבל קומץ מיליארדרים חדשים גם ניצלו את המגמות הנוכחיות. אולי הדרך העכשווית (והשנויה במחלוקת) להתעשר היא על ידי מכירת מכשירי אידוי ניקוטין, וכך צברו ג’יימס מונסיס ואדם בואן, המייסדים המשותפים של Juul Labs, את הונם בשווי מיליארד דולר פלוס.

אבל רוב המיליארדרים בעולם לא התנדפו ל-10 ספרות. מרבית ההון נעשה בענף הפיננסים וההשקעות העמיד. השנה, 306 מיליארדרים מגיעים מהתעשייה הזו, המהווים 14% מכלל 2,153 המיליארדרים ברשימה. חברי רשימת הפיננסים וההשקעות הבולטים כוללים את וורן באפט, האדם השלישי בעושר בעולם ורוברט סמית’, מייסד חברת ההשקעות הפרטיות Vista Equity Partners. למרות המחיר של ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים שהתרסקו בשנה האחרונה, בריאן ארמסטרונג, המנכ”ל והמייסד המשותף של ארנק המטבעות הקריפטוגרפיים Coinbase, הפך השנה למיליארדר. בשנה שעברה הפיננסים וההשקעות דורגו גם כענף עם הכי הרבה מיליארדרים, עם 310 אנשים. מסתבר שניהול או השקעה של כסף של אנשים אחרים יכולים להפוך אותך לעשיר.

דרך נוספת שאנשים התעשרו הייתה על ידי מכירת בגדים, איפור וכל מה שביניהם. בתעשיית האופנה והקמעונאות יש את המיליארדרים השני בגודלו עם 230 אנשים, או 11% מהכלל. אליס, ג’ים ורוב וולטון – יורשים להון של וולמארט – מדורגים בין 20 האנשים העשירים ביותר בעולם, יחד עם ברנרד ארנו מחברת מוצרי היוקרה LVMH, יוצר זארה אמנסיו אורטגה, ויורשת לוריאל פרנסואה בטנקור מאיירס, שהיא גם האישה העשירה בעולם. עולים חדשים בתחום האופנה והקמעונאות כוללים את לוצ’יאנו האנג, ששווה 2.2 מיליארד דולר הודות לרשת חנויות הכלבו שלו Havan בברזיל; צ’ן טיי-פו, המנהל את ספקית מוצרי הצמחים והקמעונאית Sunrider עם אשתו; ודני רייס, שהונו בשווי 1.3 מיליארד דולר קשור לחברת מעילי החורף האופנתית שלו קנדה גוס.

מכירת בתים לאנשים, או השכרת שטחי משרדים לחברות הן גם דרכים פופולריות להרוויח ערימות של כסף. הנדל”ן מגיע למקום השלישי עם 223 מיליארדרים, כ-10% מהאנשים העשירים בעולם. לסין יש הכי הרבה מיליארדרים בתחום הנדל”ן עם 55, לעומת 46 בארה”ב. Hui Ka Yan, יו”ר המפתחת Evergrande Group, הוא איל הנדל”ן העשיר בעולם עם הון של 38.3 מיליארד דולר. דונלד ברן, הבעלים של Irvine Co. מדרום קליפורניה, הוא מפתח הנדל”ן העשיר ביותר בארה”ב ב-16.4 מיליארד דולר. אבל המפורסם ביותר מבין מערך הנדל”ן הוא הנשיא דונלד טראמפ, שהשווי הנקי שלו נותר ללא שינוי מלפני שנה ב-3.1 מיליארד דולר. למרבה האירוניה, האחזקות הכי יקרות של טראמפ הן זכויות בשני מגדלי משרדים, אחד בסן פרנסיסקו ואחד בניו יורק, שאינם נושאים את שמו.

יותר ויותר אנשים הופכים למיליארדרים על ידי ייצור אפליקציות מובייל, תוכנות ארגוניות ומוצרים טכנולוגיים פופולריים אחרים. הטכנולוגיה מגיעה למקום הרביעי עם 214 מיליארדרים טכנולוגיים או 10%, עלייה של נקודת אחוז מהשנה שעברה. הגידול בהון הטכנולוגי היה די מהלך: מספר המיליארדרים הטכנולוגיים ברשימת פורבס היה רק ​​42 בשנת 2005. השנה, 34% מכל המצטרפים החדשים לרשימה עשו את הונם במגזר – יותר מכל תעשייה אחרת. מיליארדרים טכנולוגיים חדשים נעים מ-Daniel Ek של Spotify ועד פאבל באודיס, המייסד השותף של חברת אבטחת הסייבר Avast. גם ספרא כץ, המנכ”לית המשותפת של ענקית התוכנה אורקל, הצטרפה לשורותיה השנה בזכות אופציות ובעלות של 1% בחברת התוכנה שהקים לארי אליסון.

למרות שפורבס לא עוקב אחריו באופן רשמי, גירושין יכולים להיות גם מאמץ רווחי. מוקדם יותר השנה הודיע ​​ג’ף בזוס, שהוא האדם העשיר בעולם עם הון של 131 מיליארד דולר, שהוא ואשתו מקנזי ייפרדו. מקנזי יכול ללכת עם 65 מיליארד דולר במניות אמזון, שכנראה יהיו הסכמי הגירושין הגדולים ביותר אי פעם. סו גרוס, שהייתה נשואה למייסד השותף של PIMCO ביל גרוס עד גירושיהם ב-2017, הצטרפה לרשימת המיליארדרים לאחר שקיבלה כ-1.3 מיליארד דולר, בית של 36 מיליון דולר בלגונה ביץ’, ומחצית מאוסף האמנות של בני הזוג, כולל ציור של פיקאסו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה