לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הספורטאי העשיר בעולם – עשרת הספורטאים העשירים ביותר בעולם

תגיות
Credit by: @sosiukin, Freepik

הספורטאי העשיר בעולם – מעולם לא היה זמן טוב יותר להיות ספורטאי מוביל בספורט מסוים או להיות שחקן מפתח בספורט קבוצתי פופולרי. כסף מזכויות טלוויזיה גורם לעלייה מסיבית בשכר השחקנים בכדורסל, פוטבול אמריקאי, גולף וכדורגל.

ריכזנו את המספרים כדי לתת לכם את 10 הספורטאים העשירים ביותר על פני כדור הארץ הנוכחיים. יש הרבה שמות אחרים שהיו ספורטאים ואז המשיכו לעשות הון, דוגמה לכך היא המתאבק המקצועי לשעבר וכיום המיליארדר וינס מקמהן. הרשימה שלנו היא ספורטאים מקצועיים שעדיין מתחרים או שעשו את הונם מלהיות אייקונים עולמיים במשך שנים רבות.

10. ליונל מסי

שווי נקי: 280 מיליון דולר

ליונל מסי מכונה לעתים קרובות כשחקן הכדורגל הטוב ביותר של ימינו – המתחרה היחיד שלו על התואר הוא כריסטיאנו רונאלדו. הוא זכה בפרס שחקן השנה של פיפ”א חמש פעמים וחוזה המשחק שלו עמוס בבונוסים על הישגים כאלה, שעוזרים להפוך אותו לאחד המשתכרים הגבוהים ביותר על המגרש.

מסי נמצא בראש רשימת הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר של פורבס ב-2019 עם רווחים של 127 מיליון דולר, שילוב של משכורתו של 80 מיליון דולר בשנה ששיחק בברצלונה ועסקאות התמיכה הרבות שלו בדרג העליון, כמו השותפות שלו לכל החיים עם אדידס. עם זאת, ההכנסה שלו ראויה, שכן מסי היה שחקן השנה של פיפ”א חמש פעמים.

בתפנית של אירועים, בית משפט ספרדי מצא את מסי אשם בהונאת מס ביולי 2016, הקפטן הארגנטינאי נידון ל-21 חודשי מאסר, אם כי כמעט בוודאות ישמש את התקופה על תנאי במקום מאחורי סורג ובריח.

הפופולריות העצומה של NFTs בכדורגל אמורה לעזור לגלגל דולרים עבור מסי וכדורגלנים אחרים ברשימה.

9. פיל מיקלסון

שווי נקי: 400 מיליון דולר

פיליפ אלפרד מיקלסון, המכונה Lefty, הוא שחקן גולף מקצוען אמריקאי. הוא זכה ב-43 אירועים ב-PGA Tour, כולל חמש אליפויות גדולות. הוא נודע כיריבו המר של טייגר וודס במהלך שנות ה-90 ושניהם ביחד שווים הרבה יותר ממיליארד דולר.

עסקאות החסות הגדולות ביותר לספורטאים בספורט

מיקלסון זכה להצלחה עצומה בקורס וגם עם עסקאות תמיכה ענקיות כמו Workday וברקליס. פיל לובש את שם המותג על חולצותיו במהלך כל אירוע סיור.

8. דיוויד בקהאם

שווי נקי: 450 מיליון דולר

כוכב מנצ’סטר יונייטד לשעבר וקפטן אנגליה עדיין עולה על המשתכרים המובילים בפרמיירליג, למרות שתלה את הנעליים לפני חמש שנים. דיוויד תמיד היה שחקן בעל מותג שעשה הרבה עבודה מחוץ לכדורגל כדי לעזור להונו. הוא הפנה את ידו לאופנה, אוכל ושתייה, טלוויזיה, בידור ועוד – והוא ממשיך לקצור את הפירות.

בינואר 2018, בקהאם, יחד עם שותפיו העסקיים, השיק בקהאם קבוצת מיאמי MLS שצפויה להיכנס לליגה הצפון אמריקאית כקבוצת הרחבה בשנת 2020. לבקהאם ניתנה האופציה להחזיק בקבוצת זיכיון כחלק מהחוזה הוא חתם ב-MLS כשהצטרף ל-LA Galaxy ב-2007 והוא מימש את האופציה הזו ב-2014.

7. כריסטיאנו רונאלדו

שווי נקי – 500 מיליון דולר

לאינטרנשיונל הפורטוגלי הייתה שנת 2016 מדהימה גם עם המועדון וגם עם המדינה, והעלה את ליגת האלופות עם ריאל מדריד במאי לפני שהקפטן את ארצו לתפארת אירופה ביורו בקיץ.

על פי פורבס, רונאלדו הוא הספורטאי עם השכר השני הכי גבוה של 2019 עם שכר של 65 מיליון דולר בקבוצתו החדשה, יובנטוס. עסקת המותג שלו לכל החיים עם נייקי, לפי הערכות, בשווי של מיליארד דולר.

זרקו את כדור הזהב הרביעי שלו ולא קשה להבין מדוע כריסטיאנו רונאלדו היה אחד הספורטאים המרוויחים ביותר בשנה שעברה. הוא הספורטאי הפופולרי ביותר בעולם עם למעלה מ-200 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, שעוזר לו להשיג חסויות מכף רגל ועד ראש כולל נייקי, Tag Heuer, חליפות של האחים Sacoor ואוזניות Monster.

6. פלויד מייוות’ר

שווי נקי: 565 מיליון דולר

חזרה בראש הערימה מאז הגיחה האחרונה שלו ב-2015 מול מני פאקיאו, פלויד הרוויח לעצמו תמיכה עצומה של 200 מיליון דולר פלוס תמיכה נוספת עבור הקרב שלו עם כוכב ה-UFC קונור מקגרגור. קרב העל התקיים באוגוסט 2017 ודורג בין אחד מאירועי האגרוף הנצפים ביותר אי פעם. מייוות’ר הרוויח וניצח את מקגרגור בסיבובים המאוחרים, ניצחון שראה את פלויד מגיע ל-50-0 האייקוני.

5. מג’יק ג’ונסון

שווי נקי: 600 מיליון דולר

ארווין “מג’יק” ג’ונסון הוא כוכב לשעבר של לוס אנג’לס לייקרס. בעודו של לייקר הוא היה אלוף 5 פעמים ו-3 פעמים MVP בגמר, מג’יק היה גדול מהדור שלו. הוא פרש ב-1996 והצליח מאוד במיזמים היזמיים שלו. ג’ונסון הקים את Magic Johnson Enterprises, שם שיתף פעולה עם Sony Pictures ו-Starbucks. המשיך להיות נוכחות דומיננטית בספורט, ג’ונסון הפך לבעלים משותף של לוס אנג’לס דודג’רס ב-2012 לאחר שרכש את הקבוצה תמורת שיא של 2 מיליארד דולר.

4. רוג’ר פדרר

שווי נקי: 700 מיליון דולר

רצף 16 השנים של רוג’ר פדרר של הופעות בגראנד סלאם הסתיים ב-65 במאי 2016 כאשר בעיית גב גרמה לו לפרוש מאליפות צרפת הפתוחה. לאחר מכן, הוא עשה קאמבק מדהים ב-2017, וביצר את מעמדו כטניסאי הגדול בכל הזמנים עם 20 גראנד סלאם ו-103 אריחי ATP בקריירה

פדרר צבר יותר מ-130 מיליון דולר בסך זכיות בקריירה, אבל התמיכה והחסויות שלו עם מותגים, כולל רולקס ומרצדס-בנץ, הם שדוחפים את השווי הנקי שלו ל-450 מיליון דולר. בנוסף, לאחרונה הוא חתם על עסקה ל-10 שנים בשווי 300 מיליון דולר עם מותג הבגדים Uniqlo.

לסיום הכל, פדרר חתם אז על עסקת הון וכן הפך לשגריר ומשקיע עולמי במותג השוויצרי On Cloud. On Cloud נרשמה מאז לציבור ומוערכת כעת ב-10 מיליארד דולר. פדרר מחזיק כעת ב-3% מ-On Running, ומעריך את חלקו בסביבות $300+ מיליון!

3. לברון ג’יימס

שווי נקי: מיליארד דולר +

נתחיל עם ההישגים הספורטיביים של קינג ג’יימס. לברון זכה בארבע אליפויות NBA, ארבעה פרסי MVP של NBA, ארבעה פרסי MVP בגמר NBA, שלושה פרסי MVP של אולסטאר ושני פרסי זהב אולימפיים. הוא שיחק בקליבלנד קאבלירס, מיאמי היט וכרגע בלייקרס

“המלך” ג’יימס הוחתם בנייקי מאז שהיה נער בעל פני תינוק. תשלב את זה עם אישור קולה ונראה שחשבון הבנק שלו יהיה קרוב למיליארדים בעתיד הנראה לעין.

על פי הדיווחים, ג’יימס הרוויח יותר מ-385 מיליון דולר בשכר לפני מס מתקופתו בקליבלנד קאבלירס, מיאמי היט ולוס אנג’לס לייקרס. אבל כמו כל כוכבי העל של ספורטאים, רוב הונו המדהים נצבר באמצעות עסקאות תמיכה כולל נייקי וקוקה קולה. השווי המדווח שלו כעת הוא צפונית למיליארד, לברון וטייגר וודס הם שני הספורטאים היחידים שהשיגו מעמד של מיליארדר בעודם עוסקים בספורט שלהם.

2. טייגר וודס

שווי נקי: מיליארד דולר +

בשיאו, טייגר היה שחקן הגולף הטוב ביותר שהעולם ראה אי פעם. זכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-15 זריקות, באליפות בריטניה ב-11, ב-12 במאסטרס ו”טייגר סלאם” הם רק חלק מהדברים שמפרידים בינו לבין האחרים. טייגר הרוויח יותר מ-1.4 מיליארד דולר מאז שהפך למקצוען ב-1996 והפך למיליארדר הספורט הראשון.

לאחר תקופה של סערה בחייו, הוא הוציא את אחד הקאמבקים הגדולים בספורט – ב-2018 טייגר עבר במהירות מ-656 בעולם ל-13 בעולם בתוך עונה אחת. ואז בשנת 2019, טייגר הבטיח את מקומו כאגדת הספורט ב-15 באפריל 2019, כאשר זכה ב-US Masters ב-2 זריקות, המייג’ור הראשון שלו מאז 2008! אחרי ג’ק ניקלאוס, הוא שחקן הגולף היחיד שזכה בג’ור ב-3 עשורים שונים.

יותר מ-110 מיליון דולר מתוכם הגיעו מזכיות בקורס. ביולי 2022, על פי הדיווחים, וודס דחה סכום ענק של 700-800 מיליון כדי להצטרף ל-LIV Tour, אבל שחקן הגולף GOAT נשאר נאמן ל-PGA Tour ואמר לא!

וודס עשה הון באמצעות צי של עסקאות חסות כולל נייקי, רולקס, Gatorade, TaylorMade ובריג’סטון גולף.

1. מייקל ג’ורדן

שווי נקי – 1.9 מיליארד

נחשב על ידי רוב לשחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים, למייקל ג’ורדן יש שווי מוערך של 1.9 מיליארד דולר, לפי פורבס. הוא הביא לחיים את ה-NBA והגדיר מחדש את האופי של איך זה להיות כדורסלן מקצועני. 6 פעמים אלוף NBA ו-6 פעמים MVP, 14 פעמים אולסטאר ומנהיג 10 פעמים, האיש היה מכונת המשחק תוך שהוא מרוויח שכר כולל של 90 מיליון דולר.

אולם ההצלחות של ג’ורדן מחוץ למגרש הן שהפכו אותו למיליארדר. לצד השתתפותה בסרט האהוב על המעריצים “Space Jam”, ג’ורדן מחזיקה בשארלוט הורנטס שעל פי ESPN שווה כעת למעלה מ-1.5 מיליארד דולר. הוא החזיק בחוזה חסות שיא עם נייקי במשך שנים רבות ויש לו חלק ב-DraftKings

לפינת המיליונרים באתר שלנו לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה