לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תנודות בשוק: ירידות בשקל על רקע מתיחות ביטחונית ואי ודאות פוליטית

תגיות
ירידת ערך השקל
תנודות בשוק: ירידות בשקל על רקע מתיחות ביטחונית ואי ודאות פוליטית (צילום מסך: ecb.europa)

בשוק המט”ח הנוכחי, השקל הישראלי חווה ירידה, המושפעת מגורמים שונים לרבות מתיחות ביטחונית, עימותים אחרונים בצפון ואי הוודאות הפוליטית השוררת. יש לציין, למרות היעדר נתוני מאקרו משמעותיים בימים האחרונים, גורמי רקע אלו השפיעו על ביצועי המטבע.

זינוק דולר ואירו

הדולר האמריקני עלה ב-1% מול השקל והגיע לרמה של 3.639 שקל. באופן דומה, האירו חווה זינוק בולט, טיפס ב-1.6% ונסחר ב-3.999 שקל.

ניתוח מומחה

לדברי אלכס זבזינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, ניתן לייחס את היחלשות השקל מול האירו לשני גורמים. ראשית, התחזקות האירו מול הדולר, עם שער של 1.1 דולר לאירו, שיחקה תפקיד. בנוסף, ירידת השקל מול הדולר מונעת מחששות ביטחוניים ופוליטיים בישראל. ראוי לציין כי האירו מתחזק מול הדולר עקב ציפיות לעליית ריבית באירופה.

סערה ברמת הגולן

העבודות בטורבינות הרוח של אנרג’יקס ברמת הגולן הורו להיעצר על ידי המשטרה עד להערכה מחודשת של המצב. החלטה זו באה בעקבות מחאות נרחבות ואלימות של אלפי בני העדה הדרוזית בתגובה להקמת הטורבינות.

תוכניות הפדרל ריזרב

במהלך עדותו בבית הנבחרים, הבהיר יו”ר הפדרל ריזרב האמריקאי ג’רום פאוול כי הבנק המרכזי מתכוון ליישם העלאות ריבית נוספות בעתיד. זאת לאחר שהפד הותיר לאחרונה את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%, מה שמסמן את סופה של רצף של עשר העלאות.

פאוול הצהיר במהלך נאומו בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים כי “כמעט כל חברי ועדת השוק החופשי סבורים כי יהיה נכון לבצע העלאות ריבית נוספות בהמשך, בערך לקראת סוף השנה”. בשבוע שעבר ציין הפד כי צפויות שתי העלאות ריבית נוספות על מנת לשלוט באינפלציה, שאמנם מתקררת, אך נותרה גבוהה מיעד הפד.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה