הסוללה החדשה של טסלה: חידוש או עיכוב?
אחד הגורמים המרכזיים שעלולים להשפיע על קצב הייצור והמסירה של הסייבר-טראק הוא הסוללה החדשה של טסלה, ה-4680. הסוללה הזו, שנועדה להיות יעילה וחסכונית יותר מהסוללות הקיימות, היא חלק בלתי נפרד מהטנדר החשמלי. לפי מאסק, הסוללה הזו תאפשר לסייבר-טראק להגיע לטווח של כ-800 ק”מ בטעינה אחת, ולהיות חזק ועמיד יותר מכל טנדר אחר.
אך הסוללה החדשה אינה פשוטה לייצור. טסלה משתמשת בשיטה חדשנית של ‘מעטפת יבשה’, שמבטיחה להקטין את העלויות ולחסוך בזמן ובמקום. אך השיטה הזו עדיין בשלבי הניסיון והטעייה, ולא ברור אם היא תוכל להתמודד עם הביקוש הגבוה לסוללות. לפי דיווחים של רויטרס, טסלה יכולה לייצר כיום רק כ-24 אלף סוללות בשנה במפעל הגיגה בטקסס, שזה רק עשירית מהיעד של מאסק ל-2025.
האם מאסק יצליח להגשים את החלום?
מאסק ידוע כאדם שאינו פוחד לחלום גדול ולהבטיח דברים שנראים בלתי אפשריים. הוא גם ידוע כאדם שלא תמיד מצליח לעמוד בלוחות הזמנים שהוא קובע לעצמו, ולהיתקל באתגרים ובעיכובים בדרך להשגת המטרות. אך זה לא מונע ממנו להמשיך להיות אחד היזמים המוערכים והמועדפים בעולם, שמצליח להוביל את טסלה להצלחות רבות ולהפוך את הרכב החשמלי למוצר רצוי ונחשק.
אולי מאסק לא יספק את הסייבר-טראק בזמן שהוא הבטיח, או שיצטרך לשנות את העיצוב או המפרטים של הטנדר. אולי הוא ימצא דרכים חדשות ויצירתיות להתגבר על הקשיים בייצור הסוללה החדשה, או שישתמש בסוללה אחרת. אבל בסופו של דבר, יש סיכוי טוב שהוא יצליח להגשים את החלום שלו, ולהביא לשוק טנדר חשמלי שישנה את הכללים של המשחק. ואז, כמו תמיד, הוא יעבור לחלום על הדבר הבא.