לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דאצ’יה דאסטר 2024: רכב שטח עם מערכת הנעה היברידית ובטיחות משופרת

תגיות
תמונה ראשית דאציה דסטר החדשה
קרדיט: אתר דאצ׳יה

דאצ’יה, המותג הרומני השייך לקבוצת רנו, הציג את הדור השלישי של רכב הפנאי הפופולרי שלה, הדאסטר. הרכב החדש מבוסס על פלטפורמה משותפת עם רנו קפטור וניסאן ג’וק, ומציע עיצוב חדשני ושרירי, יכולת שטח משופרת, מערכות בטיחות מתקדמות ומנועים יעילים יותר, כולל אופציה להיברידי. הרכב החדש יגיע לישראל רק באמצע 2024, ויחליף את הדור הנוכחי שנמכר בארץ מאז 2010.

דאסטר: המותג שהצליח להתחדש ולהשתלט על השוק האירופאי

איך הפך דאסטר ממותג שהיה נחשב לבדיחה בעולם הרכב למותג שמוביל את המכירות באירופה בקטגוריית הרכב הפרטי? התשובה תלויה במהפך שעבר המותג בשנים האחרונות, שהחל בשנת 1980 עם ההשקה הכושלת של ה-1310, שהיה רכב ישן ולא אמין.

המותג הבין שהוא צריך להתחדש ולהתאים את עצמו לצרכים ולטעמים של הצרכנים האירופאים, ולכן הוא השיק את הסנדרו, רכב חדשני ואיכותי שהציע יחס טוב בין מחיר לתמורה. הסנדרו הפך להצלחה רבת מכר, ומאז 2017 הוא מוביל את טבלת המכירות באירופה בקטגוריית הרכב הפרטי.

דאסטר הפכה למותג שמעורר קנאה בין המתחרים האירופאים, שנאלצים להתמודד עם בעיות של נזילות, ייצור, פיטורים והשקות מאוחרות של דגמים חדשים, ולחפש אסטרטגיות חדשות להתאמה לשוק המשתנה.

דאציה דסטר החדשה

רכב הפנאי החדש והמתקדם של דאצ’יה

דאסטר הוא הרכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה בקטגוריית הלקוחות הפרטיים מאז 2010, עם יותר מ-2.3 מיליון יחידות שנמכרו עד כה. הדור הנוכחי של הדאסטר הוא בעצם גרסה משודרגת של הדור הראשון, שהושק ב-2010, ולכן הוא סובל מחסרונות בתחומים כמו בטיחות, מנועים, עידון, נוחות נסיעה ואפילו מראה.

אבל הדור השלישי של הדאסטר, שיגיע לישראל באמצע 2024, הוא רכב אחר לחלוטין. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה ומודרנית, ה-CMF-B, שמשמשת גם רכבים אחרים בקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, כמו רנו קליאו, קפצ’ור ומגאן, ניסאן ג’וק ונוט ומיצובישי ASX, וכמובן גם דאצ’יה לוגאן, סנדרו וג’וגר החדשים.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת לדאסטר להציע רמה גבוהה יותר של איכות, חדשנות, בטיחות ונוחות, תוך שמירה על המחיר המשתלם של המותג.

אותן מידות מראה חדש

הדור החדש של דאסטר אינו גדל במידותיו בהשוואה לדור הקודם. האורך והרוחב נשארים כמעט זהים, עם 434 ס”מ ו-181 ס”מ בהתאמה, ורק הגובה יורד ב-3 ס”מ ל-166 ס”מ.

הסיבה לכך היא שהפלטפורמה החדשה של הרכב, ה-CMF-B, מאפשרת לייעל את השימוש במרחב הפנימי. הנוסעים מקבלים יותר מקום לכתפיים ולרגליים, ותא המטען מרווח יותר ב-6% ומגיע ל-472 ליטר.

אבל השינוי הגדול ביותר הוא במראה החיצוני של הדאסטר, שהוא כעת יותר קשוח, זוויתי ומודרני. הוא משדר יותר אופי שטחי, עם מעטפת פלסטיקית עבה ועמידה, עם מרווח גחון של 217 מ”מ, ועם זוויות גישה ונטישה של 31 ו-36 מעלות.

הוא מציג את הלוגו החדש של דאצ’יה, ומתאים את עצמו לסגנון החדש של המותג העממי בקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי. הוא מוותר על הקווים הרכים והעגולים של הדור הקודם, ומחליף אותם בקווים חדים ונוקשים. הוא משנה את מיקום ידיות הדלתות מאחור ואת עיצוב יחידות התאורה מאחור. הוא מראה שהוא לא רק רכב פנאי, אלא גם רכב שטח.

שדרוג פנימי

הדאסטר החדש מביא עיצוב חדש ומודרני גם לפנים הרכב, עם קווים אופקיים שמדגישים את הרוחב, עם פתחי אוורור בצורת Y, ועם סביבת נהיגה יותר נוחה ומתקדמת.

הוא לא מציג חידושים רבים בתחום החשמלי, אבל הוא מציע מסך מגע מרכזי בגודל “10, עם כפתורים פיזיים לשליטה במערכת האקלים, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל “7. אלה הם המסכים הגדולים ביותר שיש לדאסטר, אבל רק בגרסאות האבזור הגבוהות. הגרסאות הנמוכות יקבלו מסכים קטנים יותר, אבל אולי לא נראה אותם בישראל.

הדאסטר החדש מראה שהוא לא רק משנה את המראה החיצוני, אלא גם את המראה הפנימי. הוא משפר את האיכות, הנוחות והטכנולוגיה של הרכב, ומתאים את עצמו לסגנון החדש של המותג העממי בקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי.

הוא מציג את הלוגו החדש של דאצ’יה, ומתחבר לפלטפורמה החדשה של הרכב, ה-CMF-B. הוא מראה שהוא לא רק רכב פנאי, אלא גם רכב מודרני.

 אופציות הנעה מגוונות

הדאסטר החדש לא מפתיע במנועים שלו, אבל הוא מציע אופציות הנעה שמתאימות לשוקים שונים. לשוקים שמעוניינים במנוע בי-פיול, הוא יציע את ה-eco g-100, שהוא מנוע בנזין בנפח ליטר ו-100 כ”ס, עם מיכל גז של 50 ליטרים שמאריך את טווח הנסיעה לעד 1,300 ק”מ לפי היצרנית.

לשוקים שמעוניינים במנוע היברידי-קל, הוא יציע את ה-TCe 130, שהוא מנוע בנפח 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-130 כ”ס, עם סוללת 48V שמשמשת בעיקר למערכת עצור-סע. ולשוקים שמעוניינים במנוע היברידי, הוא יציע את ה-TCe 140, שהוא מנוע בנפח 1.6 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-94 כ”ס, שמשתף פעולה עם מנוע חשמלי עם 69 כ”ס, ומגיע להספק משולב של 140 כ”ס. לפי היצרנית, המנוע היברידי מאפשר לנסוע במצב חשמלי ב-80% מהתנועה בעיר.

הדאסטר החדש מציע גם אופציית כפול הנעה, שמעניקה לו יכולות שטח טובות יותר. הוא מציע חמישה מצבי נהיגה קבועים, שמשנים את הכוח שנשלח לסרן הקדמי או האחורי לפי האחיזה, המהירות והכביש.

המצבים הם: ‘אוטומטי’, ‘שלג’, ‘בוץ-חול’, ‘שטח’ ו’חסכון’. הוא מציע גם בקרת גלישה במורד, שמאטת את הרכב למהירות שנבחרת על ידי הנהג, בין 0 ל-30 קמ”ש, ללא תלות בהילוך. הוא מציג גם נתונים שטחיים ייעודיים על המסך המרכזי, כמו זווית ההטיה, הגובה והלחץ בצמיגים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה