לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המכונית הקיצונית שעשתה קאמבק קבלו את דלאג’ D12

תגיות
Delage D12
Delage D12, קרדיט: אתר היצרן

מותג רכבי היוקרה הצרפתי דלאג’ (Delage) עושה קאמבק מפתיע אחרי 70 שנה, והם לא מתאפקים. הם אמורים לייצר מכונית-על שמתהדרת ב-1,100 כוחות סוס. עם זאת, לכוח מסוג זה יש מחיר – אסטרונומי, ליתר דיוק.

קאמבק מפתיע

דלאג’ הייתה פעם שחקן בולט בשוק מכוניות היוקרה, עם עתיד מבטיח דומה לזה של פרארי ובוגטי בתחילת המאה ה-20. לרוע המזל, כמו מותגים רבים אחרים מהעבר, דלאג’ לא הצליחה לשרוד את תוצאות מלחמת העולם השנייה ולבסוף נכנעה בשנת 1953. עם זאת, בנובמבר 2019, המותג קם לתחייה, וכעת הדגם הראשון שלו, ה-D12, מוכן לעלות פס הייצור.

עיצוב רדיקלי

הדלאג’ D12 היא לא מכונית העל הממוצעת. העיצוב הרדיקלי והקיצוני שלה כולל גוף ללא דלת ומראה מלוטש שאף זכה בפרסים. ההשראה לעיצוב הייחודי הזה מגיעה מעולם הפורמולה 1 ומטוסי הקרב, וכתוצאה מכך מכונית המציעה פי שניים את כוח המצמד ממכוניות העל הטובות ביותר של ימינו, לדברי מעצבי המותג.

תכונות לא שגרתיות

הכיוון הקיצוני של ה-D12 לא עוצר בעיצוב החיצוני, עם סידור ישיבה של שני מושבים הממוקמים במרכז, בזה אחר זה. במקום דלתות קונבנציונליות, ה-D12 מתהדר בחופה דומה לזו של מטוס. מאפיינים לא שגרתיים נוספים כוללים את עיצוב ההגה, כלוב התרסקות הפחמן, השלדה, ההיגוי והמתלים שפותחו בשיתוף עם ז’אק וילנב, אלוף הפורמולה 1 לשנת 1997.

ביצועים עוצמתיים

מתחת למכסה המנוע מצוידת ה-D12 במנוע V12 אטמוספרי בפיתוח עצמי בנפח 7.6 ליטר, המפיק 990 כוחות סוס. כמו כן הוא משולב עם מנוע חשמלי הזמין בשתי גרסאות: גרסת ‘מועדון’ המוסיפה 20 כוחות סוס תוך הפחתת משקל הרכב ב-90 ק”ג, וגרסת GT עם תוספת של 110 כוחות סוס, וכתוצאה מכך הספק כולל של 1,100 כוחות סוס.

הכוח מועבר דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים, המאפשרת ל-D12 להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 2.5 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית של 360 קמ”ש. דלאג’ שמרה את שאר הנתונים הטכניים בסוד, אבל הם כן מזכירים שה-D12 מציע מצבי נהיגה שונים, המאפשרים לנהוג בעיר על 100% חשמל, על הכביש המהיר בצורה היברידית, ועל המסלול בשעה הספק מירבי, תוך ניצול יחס המשקל והכוח הפנומנלי שלה.

ייצור מוגבל ומחירים

הדלאג’ D12 תיוצר בצרפת, כאשר ארבע יחידות כבר נבנו מתוך ה-30 המתוכננות. עם זאת, לפני שמתרגשים יותר מדי, כל המכוניות הזמינות כבר נמכרו. המחיר ל-D12 מתחיל ב-2 מיליון יורו שהם כ-8.5 מיליון ש”ח לפני מיסים. בהצלחה מה שנקרא…

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה