לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקסוס UX300e – הרכב החשמלי הראשון של המותג היוקרתי: כיצד הוא מתמודד עם המתחרים?

לקסוס, המותג היוקרתי של טויוטה, היה חלוץ בתחום ההיברידיות עם דגמים רבים שצירפו מנוע חשמלי למנוע דלק. אבל בשנים האחרונות, המותג היפני החל להציג גם דגמים חשמליים בלבד, שאינם דורשים תלות בתדלוק. אחד מהם הוא ה-UX300e, הרכב הפנאי הקומפקטי של לקסוס, שהושק בשנה שעברה בישראל ובעולם. הרכב החשמלי הראשון של לקסוס מבטיח להציע יוקרה, איכות, יציבות וביצועים ברמה גבוהה, עם טווח נסיעה של 315 ק”מ לפי התקן האירופי WLTP.

תגיות
Lexus UX300e הרכב החדש
קרדיט: האתר של Lexus

לקסוס UX: הדגם החשמלי הראשון של המותג היוקרתי

המסע מ-2018 עד היום – לקסוס UX הוא רכב הפנאי הקטן ביותר של היצרנית, שהושק לראשונה ב-2018. הוא מבוסס על אותה רצפה וממדים של טויוטה C-HR, ומשתמש במנועים דומים לאלה של טויוטה ראב4. הוא מאפיין בעיצוב ייחודי ומודרני, שנועד להיות אטרקטיבי לקהל צעיר ודינמי.

ב-2019, לקסוס UX הפך להיות גם הדגם החשמלי הראשון של המותג, עם גרסת 300e שהגיעה לשוק. הדגם עבר שינויים קלים בעיצוב ובטכנולוגיה ב-2022, והגרסה החשמלית המעודכנת הושקה באותה שנה. הדגם מיובא לישראל מ־2020, והגרסה החשמלית הגיעה לאחרונה לארץ.

תכונות ויכולות

לקסוס UX מציע שלוש אפשרויות להנעה: בנזין, היברידית וחשמלית. המנוע הבנזיני הוא 2.0 ליטר אטמוספרי שמייצר 173 כ”ס, המנוע ההיברידי הוא שילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי שמגיעים ל-184 כ”ס, והמנוע החשמלי הוא יחידה של 204 כ”ס ו-30.6 קג”מ. ההנעה היא קדמית בכל הגרסאות, והביצועים הם טובים: 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 160 קמ”ש.

הגרסה החשמלית משתמשת בסוללה של 54.3 קוט”ש, שמאפשרת לה טווח של 315 ק”מ בממוצע. הסוללה ניתנת לטעינה בהספק של 50 קילוואט. הגרסה החשמלית כבדה יותר מההיברידית ב-250 ק”ג, ומקטינה את נפח תא המטען מ-442 ליטרים ל-367 ליטרים.

השינויים ב-2022

במהלך השנה האחרונה, לקסוס UX עבר מספר שינויים בעיצוב ובמפרט הטכני. השינויים העיקריים היו:

  • שיפור באיכות הנסיעה והיכולת הדינמית, על ידי כיוון מחדש של המתלים וההגה.
  • החלפת הסוללה בגרסה החשמלית, מ-54.3 קוט”ש ל-72.8 קוט”ש, שהגדילה את הטווח המקסימלי מ-315 ק”מ ל-447 ק”מ.
  • שמירה על המנוע החשמלי הקיים, שמייצר 204 כ”ס ו-30.6 קג”מ, ועל המערך הקיים של הטעינה, שמאפשר הספק של 50 קילוואט.

האפשרויות בישראל

לקסוס UX החשמלי מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור, שמשנות את המחיר והציוד של הרכב. הרמות הן:

  • ‘קיושו’ – הרמה הבסיסית, שעולה 260,000 שקלים. היא כוללת, בין היתר, עמעום אוטומטי, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, עזר ביציאה מצומת, לד מלא, חישוקי “17, חיישני חנייה סביב, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, להגה ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור.
  • ‘האדורי’ – הרמה הביניימית, שעולה 280,000 שקלים. היא מוסיפה, בין היתר, חישוקי “18, מסך מרכזי גדול יותר, מערכת קריוקי, מצלמת 360 מעלות, חימום למושבים האחוריים, חימום להגה, חיבור אלחוטי לסמארטפון ופנל סולארי לטעינת הסוללה.
  • ‘טאקומי’ – הרמה הגבוהה ביותר, שעולה 300,000 שקלים. היא מוסיפה, בין היתר, חישוקי “19, פנסים קדמיים משודרגים, חיזוקי קרבון לגג ולדלת תא המטען, ריפוד עור משופר, מושב נהג עם זיכרון, מערכת סאונד משופרת, חיישן גשם ומצלמה קדמית.

המראה המיוחד של הרכב

לקסוס UX מבליט את העיצוב הייחודי והמוחצן של המותג, שנועד להיות אטרקטיבי לקהל צעיר ודינמי. הרכב מאפיין בפרטים הבאים:

  • ‘סבכת לקסוס’ המגודלת, שמשמשת כגריל קדמי ומעניקה לרכב מראה אגרסיבי ומודרני.
  • כונסי האוויר ויחידות התאורה המזוותים והמובלטים, שמשדרים חוזק וספורטיביות.
  • הקווים המודגשים במכסה תא המנוע ובמרכב הפנסים המובלטים והנפרדים מאחור, שמייצרים תחושה של תנועה ודינמיות.
  • יחידת תאורה למלוא הרוחב בחלק האחורי, שמחברת את הפנסים האחוריים ומעניקה לרכב מראה ייחודי ומודרני.
  • קווים מודגשים בדלת תא המטען, שמשפרים את הסטיילינג האחורי ומקנים לרכב מראה יותר חד ומושך.

לקסוס UX הוא רכב שמשלב בין יוקרה לחדשנות, בין ספורטיביות לאקולוגיה, בין עיצוב לטכנולוגיה. הוא מיועד למי שמחפש רכב פנאי קטן ומתקדם, שיכול להתאים לעיר ולכביש, ושמציע הנעה חשמלית יעילה ונוחה. הוא מתחרה בשוק הישראלי עם דגמים דומים של אאודי, בי.אם.ווי, מרצדס ווולוו, ומנסה להבליט באמצעות המותג היוקרתי והמיוחד של לקסוס.

האם שווה את המחיר?

לקסוס UX300e הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג היוקרתי, שהגיע לשוק ב-2019 ועבר שינויים ב-2022. הוא מציע עיצוב מודרני ומרשים, סביבת נהיגה מעודכנת ונוחה, וטווח נסיעה משופר ויעיל. הוא מתחרה בשוק הישראלי עם דגמים חשמליים אחרים, ומנסה להבליט באמצעות המותג היוקרתי והאיכות הגבוהה של לקסוס, מחיר הרכב הוא 260,000 שקלים, שהוא יותר גבוה משל דגמים חשמליים אחרים עם יכולות דומות. אבל המחיר הזה גם משקף את הערך של המותג היוקרתי של לקסוס ואת האיכות הגבוהה של הרכב, שכוללת את השינויים והשיפורים שעשה ב-2022. אז אם אתם מחפשים רכב פנאי חשמלי של מותג יוקרה, שיתן לך חווית נהיגה נעימה וטווח נסיעה טוב, אתה יכול להיות מרוצה מלקסוס UX300e, שהוא רכב מיוחד ומתקדם.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה