לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עם רכב חשמלי בלבד: הזוג שסיים נסיעה היסטורית מהקוטב הצפוני אל הקוטב הדרומי

הזוג הסקוטי שהגיע ליעדו האחרון בנסיעה מיוחדת של 17,000 מיילים (27,359 קילומטרים) מהקוטב הצפוני המגנטי לקוטב הדרומי, באמצעות הרכב החשמלי של ניסאן. הם היו הראשונים שעשו את המסע בלי להשתמש בדלק מזהם, והראו את הפוטנציאל של הרכב החשמלי לנסיעה ירוקה.

תגיות
זוג הסקוטים שסיימו את השמימה ההיסטורית - נסיעה רכבת חשמלי בלבד (קרדיט: אינסטגרם Pole to Pole)
זוג הסקוטים שביצעו את הנסיעה הארוכה ברכב חשמלי בלבד (קרדיט: אינסטגרם Pole to Pole)

הרכב החשמלי של ניסאן אריאה

הנסיעה הייתה חלק מפרויקט שנקרא “קוטב לקוטב”, שהובילו כריס וג’ולי רמזי, שהם גם רוכבי אופניים מנוסים. הרכב שהשתמשו בו הרמזים הוא ניסאן אריאה, שהוא דגם חשמלי חדש שעומד להישווק בשנת 2024. הרכב עבר התאמות על ידי החברה האיסלנדית Arctic Trucks, שהוסיפה לו גלגלים ענקיים של 39 אינץ’, צבע מיוחד להתאמה לסביבה, וחלקים שונים שמותאמים לתנאי הקרח ולחוזקת הרכב. למרות השינויים, הרכב שמר על רוב המאפיינים המקוריים שלו, כולל מנוע השקע, מערכת התליה, ומערכת ההנעה הכפולה e-4ORCE, שמאפשרת שליטה טובה יותר בכוח המנוע וביציבות הרכב.

הרכב החשמלי של ניסאן שביצע את הנסיעה ההיסטורית
הרכב החשמלי של ניסאן שביצע את הנסיעה ההיסטורית (צילום מסך: אינסטגרם)

הנסיעה מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי

הנסיעה החלה ביולי 2023 בקוטב הצפוני, והמשיכה דרך אירופה, אפריקה, דרום אמריקה, אנטארקטיקה, וחזרה לקוטב הצפוני באפריל 2024. במהלך הנסיעה, הרכב והצוות נתקלו באתגרים רבים, כולל חוסר בתשתיות, חוסר בחשמל, חולות, שלגים, וטמפרטורות קיצוניות. הם גם פגשו אנשים מקומיים ולמדו על התרבויות השונות של המדינות שעברו בהן. הצוות השתמש במדיה החברתית ובאתר האינטרנט של הפרויקט כדי לעדכן את הציבור על ההתקדמות שלהם ולשתף את החוויות שלהם.

הסיום ההיסטורי

הנסיעה הסתיימה בהצלחה ב-15 בדצמבר 2024, כשהרכב הגיע לקוטב הדרומי. הצוות חגג את ההישג ההיסטורי והתקבל בחיבוקים ובברכות מהצוותים המדעיים שעובדים בתחנות המחקר הקרובות. כריס וג’ולי אמרו שהם מרגשים ומאושרים להשלים את הנסיעה, ושהם מקווה שהם השפיעו על אנשים לחשוב על הסביבה ולבחור ברכבים חשמליים. “זה היה חלום שלנו לעשות משהו כזה, ואנחנו גאים שהצלחנו להוכיח שזה אפשרי. אנחנו מאמינים שהרכב החשמלי הוא העתיד, ואנחנו רוצים לחלוק את הרצון הזה עם כולם”, אמרו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה