לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עקב חששות בטיחות מפסיקים את ניסוי המכוניות האוטונומיות בקליפורניה

תגיות
עקב חששות בטיחות מפסיקים את ניסוי המכוניות האוטונומיות בקליפורניה

ניסוי המכוניות האוטונומיות בקליפורניה הופסק בפתאומיות לאחר שמשרד התחבורה של המדינה קבע שהמכוניות האוטונומיות של קרוז שבבעלות GM מהוות סיכון בלתי סביר לביטחון הציבור. המחלקה הורתה לקרוז להסיר את כל מכוניות המבחן האוטונומיות שלה מהכבישים בקליפורניה. החלטה זו מגיעה כתוצאה מכך שלטענת קרוז הסתירה מידע בנוגע לתאונה שבה היו מעורבים אחת ממכוניותיה האוטונומיות והולך רגל.

רקע כללי

ניסוי המכוניות האוטונומיות של GM, המכונה קרוז, החל בשנת 2022 והחל בפעילות נהיגה אוטונומית בכבישים הציבוריים של קליפורניה. מדינות אחרות, כולל אריזונה, טקסס ופלורידה, הצטרפו גם הן לניסוי. בקליפורניה יש את המספר הגבוה ביותר של מכוניות אוטונומיות ניסיוניות, כאשר רבות מהן מבוססות על דגם שברולט בולט ומשמשות כ”ציר רובוט”.

תאונות ובטיחות

במהלך השנים, רכבי קרוז היו מעורבים בתאונות שונות, ביניהן התנגשות בכבאית שגרמה לכך שקרוז קיבלה הוראה לצמצם את הצי בכבישים בחצי. עם זאת, התקרית שעוררה חששות משמעותיים כללה הולך רגל בסן פרנסיסקו. קרוז טען כי הולך הרגל נדחק לנתיב המכונית האוטונומית על ידי רכב אחר. משרד התחבורה של קליפורניה האשים את קרוז באי שיתוף כל המידע והסרטונים הקשורים לאירוע. הם הדגישו תצלומים המראים את הולך הרגל נגרר למרחק של 20 רגל (6 מטרים) במהירויות של עד שבעה מייל לשעה (11 קמ”ש).

השלכות ובנייה מחדש של אמון

בתגובה לחוסר השקיפות, ביטל משרד התחבורה של קליפורניה את ההיתר של קרוז להפעיל מכוניות אוטונומיות בכבישים ציבוריים, בטענה שהחברה מהווה סיכון בלתי סביר לביטחון הציבור. החלטה זו פוגעת בתוכנית הפיילוט של קרוז, אך מנהלי החברה נותרו אופטימיים. הם מדגישים את החשיבות של בנייה מחדש של אמון הציבור, ומבטיחים לבחון את התהליכים, המערכות והכלים שלהם כדי להחזיר את האמון.

“הדבר החשוב ביותר עבורנו כרגע הוא לנקוט בצעדים כדי לבנות מחדש את אמון הציבור”, מצטטים ברויטרס בכירי קרוז. “נבחן את התהליכים, המערכות והכלים שלנו כדי להחזיר את אותו אמון”

השלכות רחבות יותר 

הצרות של קרוז מתרחבות מעבר לקליפורניה, שכן המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) חוקר תאונות שבהן מעורבות המכוניות האוטונומיות של קרוז בכל המדינות. התקרית שבה מעורב קרוז מתווספת לרשימה הולכת וגדלה של חקירות לגבי תאונות הקשורות לרכבים אוטונומיים, לרבות אלה שבהן היו מעורבים אובר וטסלה. בעוד שהעתיד האוטונומי טומן בחובו הבטחה, ברור שבדיקות דרכים בעולם האמיתי נחוצות. עם זאת, יש לנקוט בזהירות מרבית כדי למזער, אם לא לבטל, סיכונים למשתמשי דרך אחרים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה