לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פקקים מסביב לגלובוס: כמה מכוניות יש בעולם?

תגיות
פקק של מוניות
פקק של מוניות, by joiseyshowaa is licensed under CC BY-SA 2.0.

עומסי תנועה הפכו לנושא עולמי, והמספרים כעת מאשרים את החוויות שלנו. כשמיליארדי מכוניות חוצות את הכבישים ברחבי העולם, אין זה פלא שלעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו תקועים בפקקים. באו נתעמק במספר המדהים של מכוניות בעולם!

אז כמה מכוניות באמת יש?

על פי נתונים של Hedges & Company, יש 1.47 מיליארד מכוניות מדהים שמסתובבות על פני כדור הארץ. מספר מדהים זה כולל סוגים שונים של כלי רכב, כגון מכוניות מסחריות, אוטובוסים וכלי רכב כבדים. יש לציין כי נתון זה אינו מתייחס לכלי רכב דו-גלגליים, אשר תורמים אף הם לעומס בכבישים.

מכוניות לפי יבשת

באופן לא מפתיע, אסיה מובילה במונחים של מספר המכוניות הגבוה ביותר, עם 543 מיליון כלי רכב על כבישי היבשת. סין, במיוחד, בולטת כמדינה המובילה. אירופה עוקבת אחריה, עם סך מצטבר של 413 מיליון מכוניות. בתוך אירופה, מדינות האיחוד האירופי מהוות 288 מיליון מכוניות, בעוד שמדינות אירופה שאינן באיחוד תורמות 125 מיליון נוספים. צפון אמריקה משיגה את המקום השלישי עם 358 מיליון מכוניות, כאשר רובן (78%) ממוקמות בארצות הברית.

וול סטריט תיק השקעות
רחוב וול סטריט – קרדיט: Freepik

יחס מכונית לנפש

עם אוכלוסייה עולמית של 8.1 מיליארד בני אדם, יש מכונית אחת לכל 5.75 אנשים. זה מתורגם לכך שרק 17% מאוכלוסיית העולם מחזיקה במכונית. צפון אמריקה מתהדרת ביחס בין רכב לנפש הגבוה ביותר, עם 710 מכוניות לכל 1,000 תושבים, ואחריה אירופה עם 520 מכוניות לכל 1,000 נפש. לעומת זאת, אסיה, למרות מספר המכוניות הכולל הגבוה שלה, ממוקמת במקום החמישי במונחי מכוניות לנפש, עם 140 מכוניות בלבד לכל 1,000 תושבים.

לסיום

העומס הגובר בכבישים שלנו ניכר לכל מי שנתקע בפקקים בלתי נגמרים, גם בסופי שבוע. למרות מיתונים כלכליים, משברים ומגיפת COVID-19, מספר המכוניות בכבישים ממשיך לגדול, ומגמה זו אינה מראה סימני האטה.

עם זאת, בואו נסיים בנימה אופטימית. חשוב לזכור שבעלות על רכב לא תמיד מתורגמת לשימוש ברכב. יש לנו את היכולת להחזיק רכב ועדיין לבחור בדרכי תחבורה חלופיות, כגון תחבורה ציבורית או מכשירי ניידות אישיים. בעולם, ישנו מעבר לאימוץ אלטרנטיבות אלו על מנת להקל על עומסי התנועה. לכן, בעוד שהדרך שלפנינו אולי נראית צפופה, יש שביב קטן של תקווה שנוכל למצוא את דרכנו לצאת מהפקק ולקראת עתיד יעיל ובר קיימא יותר.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה