לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״הוזלה של 50% במחירים״: רנו מקימה מותג רכב חשמלי חדש בשם ‘אמפרה’

תגיות
הוזלה של 50% במחיר: רנו מקימה מותג חשמלי חדש 'אמפרה'
קרדיט: רנו

אמפרה היא ישות אוטונומית נפרדת מרנו, שתעסוק אך ורק במכוניות חשמליות. המותג החדש ישתמש בסמל של רנו, אך בהתאמה לעידן החשמל. הרעיון המרכזי מאחורי המהלך הוא להוזיל את עלויות הפיתוח, הייצור והשיווק של הדגמים החשמליים מבית רנו, ולהתחרות טוב יותר בשוק המתפתח והתחרותי של המכוניות החשמליות.

אמפרה תשתמש בפלטפורמות החשמליות המוכרות של רנו, שזוכות לכינויים חדשים: AmpR פלטפורמה קטנה, שתשמש בין היתר את רנו 5 וניסאן מיקרה החשמליות, ו-AmpR פלטפורמה בינונית, שמשמשת כבר כעת את רנו מגאן E-טק וניסאן אריאה.

איך אמפרה תוזיל את העלויות?

רנו טוענת כי בהחלפת דורות הפלטפורמות בסגמנט C (קרי בדור הבא של ניסאן אריאה, למשל), היא תצליח להוזיל את עלויות הפיתוח באופן משמעותי. להערכתה, תוזיל ב-50% את עליות ייצור הסוללות, ב-25% את עליות ייצור המנועים, ב-25% את עליות ייצור הפלטפורמה וב-15% את עליות ייצור מעטפת המכונית. כל אלה יוזילו ב-50% את עליות הייצור בסך הכל, ויאפשרו להתחרות טוב יותר מול שטף המכוניות הסיניות הזולות שחודרות לאירופה.

רנו אמפרה

אמפרה תשתמש גם במודל של מיקור חוץ, כלומר תקנה חלקים ושירותים מחברות אחרות, במקום לייצר אותם בעצמה. כך, למשל, היא תשתמש בסוללות של חברת אנווי, שהיא חברת בת של רנו וניסאן, ובמערכות ההספק של חברת סטלנטיס, שהיא החברה האם של פיאט ופסוא. כך, היא תחסוך בהוצאות ותשפר את היעילות.

אמפרה תשתמש גם בגיוס כספים מאסיבי תחת המותג החדש, כדי לממן את הפיתוח והייצור של המכוניות החשמליות. היא תקיים הנפקות חדשות של מניות, תגייס הלוואות מבנקים וממשרדי ממשלה, ותקבל מענקים והטבות מגופים רגולטוריים וסביבתיים. כך, היא תוכל להשקיע בטכנולוגיות חדשות ולהגיע לשוקים חדשים.

מה המטרות של אמפרה?

אמפרה מציבה לעצמה מטרות אמיצות להפיכתה לאחד השחקנים המובילים בשוק המכוניות החשמליות. היא מתכננת להציע שבע מכוניות חשמליות עד 2031, בטווחי מחירים וגדלים שונים, ולהגיע למכירות של 2 מיליון יחידות בשנה. היא גם מתכננת להגיע לשוקים חדשים, כמו הודו, סין וארה”ב, ולהגדיל את הנתח שלה בשוק האירופי.

אמפרה מציבה לעצמה גם מטרות סביבתיות וחברתיות, כמו להפוך את המכוניות שלה לנטולות פחמן, להשתמש בחומרים ממוחזרים ובאנרגיות מתחדשות, ולהקל על התחבורה העירונית והציבורית. היא גם מתכננת להציע שירותים חדשים למשתמשים, כמו שיתוף רכב, השכרה, תחזוקה וטעינה.

רנו אמפרה

מערך המכוניות החשמליות המתרחב של רנו לשנת 2024

בתחילת השנה הבאה, רנו תציג שלוש מכוניות חשמליות חדשות למערך שלה, ותרחיב עוד יותר את מחויבותה לניידות בת קיימא. אחת מהתוספות הללו היא Scenic E-Tech, רכב חשמלי עם טווח נסיעה מרשים של 625 ק”מ. במחיר של כ-40 אלף יורו, ה-Scenic E-Tech מציע אופציה מסוגננת ופרקטית למי שמחפש מכונית חשמלית עם טווח נסיעה משמעותי.

אל Scenic E-Tech מצטרפת הרנו 5, המציעה טווח של 400 ק”מ ותג מחיר של 25 אלף יורו, מה שהופך אותה לבחירה משתלמת עבור נהגים מודעים לסביבה. בנוסף, רנו מתכננת לחשוף בעתיד הקרוב מכונית קטנה ומרגשת בשם ‘אגדה’, במחיר של 20 אלף יורו. עם הדגמים החדשים הללו, רנו שואפת לספק מגוון מגוון של רכבים חשמליים כדי לתת מענה לתקציבים והעדפות שונות.

החזון של רנו לעתיד: מעבר לכיוון מכוניות חשמליות

במבט קדימה לשנת 2025, לרנו יש תוכניות שאפתניות להציג את הרנו 4, מה שמוכיח את מחויבותה להמציא מחדש דגמים קלאסיים כרכבים חשמליים. יתר על כן, בהתבסס על הדור הבא של פלטפורמות, המותג מתכוון להציג שתי מכוניות נוספות עד שנת 2031, תוך שהוא מציב את הכוונת שלו על סך של שבעה דגמים חשמליים תחת לוחית השם Ampera.

רנו מכירה בביקוש הגובר למכוניות חשמליות, במיוחד בגזרות B (סופר-מיני) ו-C (משפחתיות). לפי הערכות, עד שנת 2030, שני הפלחים הללו יהוו 75% מהמכוניות החשמליות באירופה. על ידי הרחבת היצע הרכב החשמלי שלה, רנו ממצבת את עצמה כשחקנית מפתח בנוף הרכב המתפתח.

רנו אמפרה

הגישה ההוליסטית של רנו לפתרונות תחבורה

רנו, יחד עם יצרניות אחרות שחושבות קדימה כמו טויוטה ו-GM, מאמצת עידן חדש של התפתחות מיתוג. מתוך הכרה בכך שלהיות יצרנית רכב לבד כבר אין די, רנו פועלת לקראת הפיכתה לישות מקיפה המציעה פתרונות תחבורה שונים. זה כולל לא רק ייצור מכוניות חשמליות אלא גם בחינת אפשרויות ניידות אישית ואפילו יציאה לתחום של רובו-מוניות. על ידי אימוץ גישה הוליסטית זו, רנו שואפת לספק את הצרכים וההעדפות המשתנות של הצרכנים, ולהבטיח שהיא תישאר בחזית החדשנות בתעשיית הרכב.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה