לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התחזית המתוקנת של משרד האנרגיה לכלי רכב חשמליים בישראל

תגיות
התחזית המתוקנת של משרד האנרגיה לכלי רכב חשמליים בישראל
התחזית המתוקנת של משרד האנרגיה לכלי רכב חשמליים בישראל

משרד האנרגיה בישראל תיקן לאחרונה את התחזית לכניסת כלי רכב חשמליים (EV) לארץ. עם זאת, תחזית מתוקנת זו אינה מתייחסת לרכבים היברידיים פלאג-אין, שגם צורכים חשמל. החלטה זו עוררה כמה שאלות וחששות בקרב מומחים ובעלי עניין בתעשייה. בואו נסתכל מקרוב על הפרטים והתחזיות לשוק הרכבים החשמליים בישראל.

תחזית השוק ע״פ משרד האנרגיה

משרד האנרגיה עדכן את תחזית הביקוש לרכבים חשמליים ב-2030 מ-1.35 מיליון כלי רכב ל-1.29 מיליון. עם זאת, התחזית החדשה לוקחת בחשבון רק רכבים חשמליים לחלוטין ואינה כוללת רכבים היברידיים נטענים. החרגה זו מפתיעה מאחר והיברידיות פלאג-אין פועלות בעיקר על חשמל לנסיעות קצרות יותר, בדרך כלל מתחת ל-70 קילומטרים.

כיום יש בישראל כ-70,000 כלי רכב חשמליים, וכאשר מתווספים לספירה היברידית פלאג-אין, המספר עולה לכ-130,000. ההחלטה להוציא כלי רכב אלו מהתחזית תמוהה כי הם גם צורכים חשמל וישפיעו על רשת החשמל עם כניסתם לשוק.

ההשפעה על תחזית לביקוש לרכבים חשמליים

לפי נתוני משרד האנרגיה, עד סוף העשור כ-6% מהביקוש לחשמל בישראל ייוחס לצרכי תחבורה, לרבות הכנסת רכבות חשמליות. אחוז זה צפוי לעלות ל-15% עד שנת 2050, לעומת 0.3% כיום.

במשרד צופים כי עד שנת 2050 כל כלי הרכב הפרטיים בישראל יהיו חשמליים, בהיקף כולל של 6 מיליון כלי רכב. כמו כן, עם יישום קווי הרכבת הקלה וחשמול פרויקטים של רכבת כבדה, 2.5% מצריכת החשמל בישראל יוקדשו להפעלת רכבות חשמליות.

ההשפעה על הביקוש לרכבים חשמליים

הצורך הגובר בתחנות טעינה

עם האימוץ הגובר של כלי רכב חשמליים, גם הצורך בעמדות טעינה צפוי לעלות. על פי תחזית המשרד, עד שנת 2030 תהיה דרישה ל-10 עמדות טעינה לעומת המספר הנוכחי.

לסיכום התחזית

התחזית המתוקנת של משרד האנרגיה לרכבים חשמליים בישראל מעוררת חששות בשל החרגתו של רכבים היברידיים נטענים, התורמים אף הם לצריכת החשמל. המשרד צופה עלייה משמעותית בביקוש לחשמל למטרות תחבורה עד שנת 2050, מתוך צפי שכל כלי הרכב הפרטיים יהיו חשמליים עד אז. גם הצורך בעמדות טעינה יעלה בהתאם.

חשוב לקובעי מדיניות ולבעלי עניין בתעשייה לשקול את התמונה הרחבה יותר ולכלול את כל סוגי הרכב החשמליים בעת ביצוע תחזיות ותוכניות לעתיד. כך תבטיח ייצוג מדויק יותר של השפעת התחבורה החשמלית על רשת החשמל והתשתית במדינה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה