לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Volvo EX30: הרכב החשמלי הקטן והמשתלם של היצרנית השוודית-סינית

תגיות
VOLVO EX30 החדשה
VOLVO EX30 הSUV הקטנה והחדשה

וולוו, היצרנית השוודית-סינית המוכרת באיכות וביוקרה של הרכבים שלה, מציגה בישראל את הדגם החדש והמיוחד שלה: EX30. זהו רכב חשמלי קטן, מהיר, ומשתלם, שמגיע בשתי גרסאות שונות של יחידת הנעה וסוללה. הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית מתקדמת של הבעלת הסינית ג’ילי, ומציע חווית נהיגה נעימה וחסכונית. הוא גם מגיע בתמחור מושכה, שמתחיל ב-190 אלף שקלים בישראל, ומתחרה ברכבים חשמליים אחרים בשוק.

הפלטפורמה החשמלית של ג’ילי

ה-EX30 הוא הרכב הקטן ביותר של וולוו, והוא משתמש בפלטפורמה החשמלית SEA של ג’ילי, שהיא הבעלת של וולוו. הפלטפורמה הזאת משרתת גם את המותגים האחרים של ג’ילי, כמו זיקר, סמארט, ופולסטאר, והיא מאפשרת לייצר רכבים חשמליים בגדלים ובסגנונות שונים. הפלטפורמה הזאת מציעה יתרונות רבים, כמו חיסכון במשאבים, גמישות בעיצוב, ושיפור בביצועים ובאמינות.

volvo ex30 צילום צד
מיני SUV משתמש בפלטפורמה החשמלית SEA של ג’ילי (קרדיט: VOLVO EX30)
volvo ex30 צילום תקריב מראה רכב
חיישנים מרובים עם חיסכון במשאבים, גמישות בעיצוב, ושיפור בביצועים ובאמינות.(קרדיט: VOLVO EX30)

הגרסאות השונות של ה-EX30

ה-EX30 מגיע בשתי גרסאות שונות של יחידת הנעה וסוללה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע אחד בצד האחורי, שמפיק 272 כ”ס, ובסוללה בנפח 51 קוט”ש. הגרסה הזאת מאפשרת טווח נסיעה של 344 ק”מ בלבד, וספק טעינה מהיר של 134 קילוואט.

הגרסה המתקדמת יותר משתמשת באותו מנוע, אבל עם סוללה גדולה יותר בנפח 69 קוט”ש. הגרסה הזאת מגדילה את הטווח ל-476 או 471 ק”מ, בהתאם לרמת האבזור, ואת הספק המהיר ל-153 קילוואט. היא גם מציעה ספק איטי גבוה יותר, של 22 קילוואט, ברמת האבזור הגבוהה ביותר.

volvo ex30 צילום עליון
(קרדיט: VOLVO EX30)

המידות והעיצוב של ה-EX30

ה-EX30 הוא רכב קטן מידות, שמתאים לשוק הרכבים הקומפקטיים. הוא מציג אורך של 423 ס”מ, רוחב של 184 ס”מ, וגובה של 155 ס”מ. בסיס הגלגלים שלו עומד על 265 ס”מ, ונפח תא המטען שלו הוא 318 ליטרים. הוא גם מכיל תא אחסון קטן בחזית, בנפח של 7 ליטרים בלבד.

ה-EX30 מציג עיצוב חדשני ומודרני, שמשלב את הסגנון השוודי המינימליסטי של וולוו עם הטכנולוגיה הסינית של ג’ילי. הוא מציג חזית חיוכית, עם גריל גדול ולוגו וולוו במרכזו, ופסי אור דקים בצדיו. הצדדים של הרכב מציגים קווים חדים וחלונות גדולים, והאחור של הרכב מציג פס אור אחיד ושם הדגם באותיות גדולות. הרכב עלה על גלגלים בקוטר 18 או 19 אינץ’, בהתאם לרמת האבזור.

התמחור והתחרות של ה-EX30

ה-EX30 מגיע בתמחור מושכה, שמתחיל ב-190 אלף שקלים בישראל, ומגיע עד 220 אלף שקלים ברמת האבזור הגבוהה ביותר. ה-EX30 בישראל הוא יותר גבוה מהתמחור שלו באירופה. התמחור של ה-EX30 באירופה מתחיל ב-36 אלף יורו, שהם כ-150 אלף שקלים. התמחור של ה-EX30 בישראל מתחיל ב-190 אלף שקלים, שהם כ-47 אלף יורו. אם נשווה את התמחורים באותה מטבע, נראה שה-EX30 בישראל יקר בכ-26 אחוז מה-EX30 באירופה. זהו פער גדול מאוד, שקשה להסביר רק בהבדלי מסים ומשלוחים. אולי היבואנית המקומית מנסה לנצל את התדמית היוקרתית של וולוו, או שהיא חוששת מתחרות חזקה בשוק הרכבים החשמליים בישראל. 

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה