לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל התחזיות מראות עוד העלאת ריבית משמעותית: אחרי מה לעקוב השבוע?

תגיות
monsterstudio@ Freepik

השווקים עומדים בפני העלאת ריבית כבדה נוספת בשבוע הקרוב, כאשר קובעי המדיניות ממשיכים במאבקם באינפלציה העיקשת. המשקיעים יתמקדו באופן טבעי בפגישה בת היומיים של הבנק המרכזי ב-20-21 בספטמבר, כאשר גורמים רשמיים צפויים לספק העלאה שלישית ברציפות של 75 נקודות בסיס לריבית המדד שלהם לאחר דיונים ביום רביעי.

ביום שישי, כל שלושת הממוצעים הגדולים רשמו את השבוע הגרוע ביותר שלהם מאז יוני. מדד ה-S&P 500 השיל 4.7% בשבוע שהסתיים ב-16 בספטמבר, מדד הדאו ג’ונס ירד ב-4.1%, וה-Nasdaq Composite עתיר הטכנולוגיה ירד ב-5.5%.

נתוני האינפלציה החמים מהצפוי בתחילת החודש עוררו גל חדש של פסימיות לגבי מסע העלאת הריבית של הבנק המרכזי בארה”ב והפוטנציאל שלו לעכב משמעותית את הצמיחה הכלכלית. מדד המחירים לצרכן (CPI) באוגוסט שיקף עלייה של 8.3% לעומת השנה שעברה ועלייה של 0.1% לעומת החודש הקודם, כך דיווחה ביום שלישי הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה. הכלכלנים ציפו שהמחירים יעלו ב-8.1% לעומת השנה שעברה וירדו ב-0.1% לעומת החודש שעבר, לפי הערכות של בלומברג.

המשקלים הכבדים בוול סטריט, כולל בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס ונומורה, הרימו כולם את תחזיות הריבית שלהם מיד לאחר הקריאה תוך העלאת ציפיות לנחיתה קשה – ירידה חדה בעקבות תקופה של צמיחה מהירה.

בלוח הרווחים, התוצאות אמורות להגיע מכותרות כוללות FedEx (FDX), Lennar (LEN), General Mills (GIS), Costco (COST ומסעדות דארדן (DRI).

מניות פדקס צנחו ביום שישי ב-21% – מחקה שווי שוק של 11 מיליארד דולר עבור ענקית הספנות בצניחה החמורה ביותר ביום אחד לאחר שהחברה הזהירה מפני מיתון עולמי בהודעה מוקדמת מכוערת על רווחים. FedEx גם חזרה בה מההנחיות שלה לשנה כולה, תוך שהיא מציינת מגמות מאקרו-כלכליות ש”החמירו באופן משמעותי”.

המסרים של הענקית הלוגיסטית עשויים להיות סימן למה שעתיד לבוא ככל שהמשקיעים מתקרבים לקראת עונת הרווחים הבאה, כאשר אסטרטגים רבים משמיעים אזעקה לגבי ציפיות הרווח לשארית השנה הנוכחית.

לפי נתוני FactSet Research, ציפיות הצמיחה ברווחים עבור S&P 500 עומדות על עלייה של 3.7% ברבעון השלישי, ירידה חדה מהציפיות לצמיחה של 9.8% בסוף יוני. אנליסטים חתכו את ציפיות הרווח לרבעון השלישי במהלך 2-3 החודשים האחרונים עבור כל מגזר ב-S&P 500 למעט אנרגיה, ושבעה מתוך 11 מגזרים במדד צפויים כעת להציג ירידות מוחלטות ברווחים משנה לשנה, בהשוואה לרווחים בלבד. שלוש ברבע השני.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה