לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשואה שנתית ממוצעת S&P 500, כמה התשואה וכיצד משקיעים?

תשואה שנתית ממוצעת s&p 500 – מדד S&P 500 עוקב אחר החברות הגדולות בארצות הברית. מניותיה מאוצרות על ידי ועדת אינדקס S&P, אשר בוחרת חברות על סמך מספר גורמים, כולל שווי שוק, הקצאת מגזר ונזילות. בואו נכיר את התשואה השנתית הממוצעת בהשקעות S&P 500.

תגיות
באנר רחב עם sp 500 s ו-p 500 מילים מסודרים בצורה איזומטרית על רקע לבן עם עותק ריק שטח עיבוד תלת מימדי
dariaren, Freepik

מהי התשואה השנתית ההממוצעת של מדד S&P 500?

היו שנים בהן המדד הניב תשואה גבוהה משמעותית מ-10%, כמו גם שנים בהן הוא הניב תשואה שלילית. לדוגמה, בשנת 2021 הניב המדד תשואה של כ-27%, בעוד שבשנת 2008 הוא הניב תשואה שלילית של כ-38%.

חשוב להבין שהתשואה הממוצעת לאורך זמן אינה מבטיחה את התשואה שתהיה בפועל בשנה מסוימת. גורמים רבים משפיעים על ביצועי המדד, ביניהם:

  • המצב הכלכלי בארצות הברית ובעולם.
  • הריבית.
  • אירועים פוליטיים.
  • התפתחויות טכנולוגיות.
  • אסונות טבע.

לכן, חשוב להשקיע ב-S&P 500 לטווח ארוך, ולקחת בחשבון את הסיכון הכרוך בהשקעה במניות.

איך מנתחים S&P 500?

אבל מה אם אתם מחפשים להשקיע במניות S&P 500 ואין לכם את הטמפרמנט והכלים לנתח 500 חברות? ייתכן שתרצו לשקול קרן אינדקס S&P 500 או קרן נסחרת בבורסה (ETF) שתעזור לקבל חשיפה לכל המניות הללו.

Vanguard הציגה למשקיעים בודדים את קרן הנאמנות הראשונה של ארה”ב בשנת 1976. היא נועדה לחקות את מדד S&P 500. תעודת סל הראשונה הוצגה על ידי חברת בת של AMEX 17 שנים מאוחר יותר, מה שגם אפשר למשקיעים להתחיל לעקוב אחר המדד.

כמעט כל חברות הברוקרים והקרנות הגדולות מציעות כעת סוג כלשהו של קרן S&P 500. משקיעים עשויים לגשת לכספים אלה באמצעות יועצים פיננסיים, ברוקרים בשירות מלא או ברוקרים בהנחה. אם אתם צריכים קצת הדרכה, נפרק ונסביר כמה מהיסודות של השקעה במדד S&P 500 באמצעות תעודות סל וקרנות נאמנות. כל הנתונים הם נכון לאפריל 2022, אלא אם צוין אחרת.

  • ה-S&P 500 הוא מדד העוקב אחר 500 מהחברות הגדולות בארה”ב על סמך שווי השוק שלהן.
  • אתם לא יכולים באמת להשקיע במדד אבל כן ניתן להשקיע בקרן אינדקס או תעודת סל.
  • קרן S&P 500 אינדקס יכולה לעזור לתיק שלך להשיג חשיפה רחבה למניות המאפשרות את המדד S&P 500.
  • קרנות נאמנות אינדקס ותעודות סל משלב אסטרטגיה של שכפול אינדקס פסיבי, המאפשרות למשקיעים גישה רחבה לכל ניירות הערך בתוך המדד הנתון.
  • לקרנות רבות שעוקבות אחר S&P 500 יש בדרך כלל דמי ניהול נמוכים מאוד.

מה זה מדד S&P 500?

מדד ה-S&P 500 הוא מדד מניות המוביל בעולם, המורכב מ-500 החברות הציבוריות הגדולות והסחירות ביותר בארצות הברית. המדד משמש כאינדיקטור חשוב לבריאות הכלכלה האמריקאית, ומשקיעים רבים משתמשים בו כמדד להשוואה ביצועי תיק ההשקעות שלהם.

המדד מנוהל על ידי חברת סטנדרד אנד פור’ס (S&P), ומתעדכן באופן רבעוני. חברות נכנסות ויוצאות מהמדד בהתאם לביצועיהן בשוק.

ה-S&P 500 נחשב למדד פסיבי, כלומר אינו מנוהל באופן פעיל על ידי מנהלי קרנות. כתוצאה מכך, הוא מציע למשקיעים דרך פשוטה וזולה להשקיע במגוון רחב של חברות אמריקאיות מובילות.

הנה כמה עובדות חשובות על ה-S&P 500:

  • הוקם בשנת 1957.
  • המדד הניב תשואה שנתית ממוצעת של כ-10% לאורך זמן.
  • המדד כולל חברות מכל הסקטורים הכלכליים העיקריים.
  • ניתן להשקיע במדד באמצעות קרנות נאמנות, תעודות סל וקופות גמל.

לסיכום, ה-S&P 500 הוא כלי חשוב למשקיעים המעוניינים להיחשף לשוק המניות האמריקאי באופן פסיבי ומגוון.

ההיסטוריה של S&P 500

  • במהלך העשור הראשון לאחר הצגתו ב-1957, ומשקף את ההתרחבות הכלכלית בארה”ב לאחר מלחמת העולם השנייה, עלה ערך המדד לקצת יותר מ-800.
  • מ-1969 עד 1981, המדד ירד בהדרגה ליפול מתחת ל-360 כסימן לאינפלציה גבוהה.
  • במהלך המשבר הפיננסי של 2008 והמיתון הגדול, מדד S&P 500 ירד ב-46.13% מאוקטובר 2007 למרץ 2009.
  • עד מרץ 2013, ה-S&P התאושש מהמשבר והמשיך בריצה של 10 שנים מ-2009 עד 2019 כדי לטפס ביותר מ-250%.
  • מגיפת COVID-19 בשנת 2020 והמיתון שלאחר מכן גרמו ל-S&P 500 לצנוח כמעט ב-20%.
  • מדד S&P 500 התאושש במהלך המחצית השנייה של 2020, והגיע למספר שיאים של כל הזמנים ב-2021, אך ירד ביותר מ-1,100 נקודות ב-2022 לפני התאוששות ביוני.

תשואה שנתית ממוצעת s&p 500 – כיצד האינפלציה משפיעה על תשואות S&P 500

אינפלציה היא אחת הבעיות העיקריות של משקיע שמקווה לשחזר את התשואה הממוצעת של 11.88% באופן קבוע. בהתאמה לאינפלציה, התשואה השנתית הממוצעת ההיסטורית עומדת על כ-8.5% בלבד.

 ישנה בעיה נוספת הנובעת מהשאלה האם אותו ממוצע מותאם אינפלציה מדויק מאחר שההתאמה נעשית באמצעות נתוני האינפלציה ממדד המחירים לצרכן (CPI), המדד שלדעת חלק מהאנליסטים ממעיט במידה ניכרת את שיעור האינפלציה האמיתי.

כיצד תזמון השוק משפיע על החזרות S&P 500

גורם מרכזי נוסף בתשואות שנתיות עבור משקיע ב-S&P 500 הוא כאשר הוא בוחר להיכנס לשוק. לדוגמה, קרן SPDR S&P 500 ETF Trust – SPY, המשכפלת את המדד, תפקדה טוב מאוד עבור משקיע שקנה בין 1996 ל-2000 אך חווה מגמת ירידה עקבית מ-2000 ל-2002.

משקיעים שקונים בזמן שפל בשוק ומחזיקים את השקעתם או מוכרים בשיא שוק יחוו תשואות גדולות יותר מאלה שקונים בזמן שיא בשוק, במיוחד אם הם מוכרים במהלך צניחה.ניסיון לתזמן את השוק אינו מומלץ, במיוחד עבור משקיעים מתחילים.

תזמון רכישת המניות משחק תפקיד בתשואות, אך ישנן תקופות ארוכות בין שפל לשיא. קשה גם לדעת או לחזות אירועים אלו. למי שרוצה להימנע מהחמצת ההזדמנות של מכירה בזמן שפל בשוק אבל לא רוצה את הסיכון של מסחר אקטיבי, ממוצע עלויות דולר הוא אופציה.

תעודות סל אינדקס מול קרנות נאמנות אינדקס

אתה לא יכול להשקיע ישירות במדד מכיוון שהוא פשוט מדד לביצועים של ניירות הערך המרכיבים אותו. מה שאתה יכול לעשות זה להשקיע במדד באמצעות תעודות סל וקרנות אינדקס שמנסות לשחזר את הביצועים של מדדים ספציפיים.

תעודות סל מתמקדות בשכפול אינדקס פסיבי, ומעניקות למשקיעים גישה לכל נייר ערך במדד מסוים. אז תעודת סל S&P 500 חושפת את המשקיע לכל המניות במדד זה. תעודות סל אינדקס הן בדרך כלל בעלות נמוכה ונסחרות לאורך כל היום בדיוק כמו מניות. כתוצאה מכך, הם נזילים מאוד ונתונים לתנודות מחירים תוך-יומיים.

קרנות אינדקס S&P 500 נוטות לקבל עמלות מעט גבוהות יותר מתעודות סל בגלל הוצאות תפעול גבוהות יותר. יתר על כן, מכיוון שלקרן נאמנות יש מבנה השונה מעט מזה של תעודת סל, משקיעים יכולים לקנות אותה רק לפי מחיר הסגירה של היום, המבוסס על שווי הנכס הנקי של הקרן (NAV).

להלן דוגמאות לתעודות סל אינדקס וקרנות נאמנות פופולריות בקרב משקיעים:

תעודת הסל S&P 500 הגדולה ביותר היא SPDR S&P 500 ETF – SPY של State Street Global Advisors, אשר לה 402 מיליארד דולר בנכסים מנוהלים. SPY הושקה בינואר 1993 והייתה תעודת הסל הראשונה הרשומה בארה”ב.

קרן המדדים S&P 500 של חלוץ המדדים של Vanguard הייתה קרן הנאמנות האינדקסית הראשונה למשקיעים בודדים. Vanguard 500 Index Fund Admiral Shares –  VFIAX היא אחת מקרנות המדד הגדולות ביותר, עם סך נכסים של 808 מיליארד דולר.

כיצד להשקיע ב-S&P 500

אינך יכול להשקיע ישירות ב-S&P 500 מכיוון שהוא מדד בורסה, לא מניה או קרן בודדים שאתה יכול לקנות. עם זאת, אתה יכול לרכוש את המניה של S&P Global (SPGI), החברה השומרת על המדד. אתה יכול גם לרכוש אחת מכל מניה הרשומה ב-S&P 500, אבל תצטרך לא מעט הון כדי לעשות זאת – זה עשוי לעלות בסביבות $3,000 לרכוש רק אחת מכל אחת מ-10 המניות המובילות במדד.

עבור רוב האנשים, האפשרות הפשוטה והמשתלמת ביותר להשקעה ב-S&P 500 היא לקנות מניות של קרן נסחרת בבורסה או קרן אינדקס המשקפת אותה. במכשירים אלה, חברה בונה פורטפוליו של מניות המשקפות את מדד S&P 500, מאגחת ומחלקת את המניות הללו, ומציעה אותן כמניות של קרן שתוכל לקנות. כספים אלה ניתנים לרוב בעלות נמוכה בהרבה מאשר אם היית קונה אחת מכל מניה במדד כדי לקבל ביצועים דומים.

הצעד הראשון להשקעה במדד הוא פתיחת חשבון בחברת ברוקראז’ מוכרת כמו Vanguard, Fidelity, TD Ameritrade או Charles Schwab. לברוקרים מודרניים יש פלטפורמות מקוונות קלות לשימוש, בהן אתה יכול לקנות ולמכור את רוב סוגי ההשקעות בעמלות מינימליות או ללא עמלות.

לאחר מכן, בדוק את מוצרי הברוקרים ומצא תעודת סל או קרן אינדקס המשקפת את ה-S&P 500. כמה דוגמאות הן:

  • SPDR S&P 500 ETF – SPY
  • iShares Core S&P 500 ETF – IVV
  • Vanguard S&P 500 ETF – VOO
  • Invesco S&P 500 Equal Weight ETF – RSP
  • Schwab S&P 500 Index Fund – SWPPX
  • Fidelity 500 Index Fund – FXAIX

יתרונות וחסרונות של השקעה ב-S&P 500

אם אתה עדיין בגדר תעודת סל או קרן אינדקסית, שקול כמה זמן ייקח לך לעשות את המחקר שלך על כל מניה. לאחר כל הזמן והמאמץ הזה, אתה עשוי לגלות שביצועי ההשקעה עשויים להיות הרבה מתחת לתוצאות שניתן להשיג רק על ידי השקעה בקרן אינדקס S&P 500 או תעודת סל, מכיוון שקשה מאוד לנצח את השוק.

למשקיע האגדי וורן באפט יש כמה עצות חכמים לבוחר מניות. באפט חזר והדגיש בהזדמנויות מרובות שלמשקיע הממוצע יש שירות בצורה הטובה ביותר על ידי השקעה בקרן אינדקס S&P 500, ולא על ידי ניסיון לבחור מניות. באסיפה הכללית של ברקשייר האת’ווי ב-2021, באפט הבחין בנקודה זו כשציין כי מבין 20 החברות הגדולות בעולם לפי שווי שוק ב-1989, אף אחת לא נשארה בין 20 המובילות כיום.

השקעה בתעודת סל או קרן S&P 500 היא פתרון בכרטיס יחיד לחשיפה לרבות מהחברות הדינמיות בעולם בכלכלה הגדולה ביותר. זה מבטל את הצורך להשקיע אינספור שעות בניתוח ובחירת מניות. והמדד הוא בעל ביצועים עקביים בטווח הארוך. ב-10 השנים שהסתיימו ב-31 במרץ 2022, ה-S&P 500 הניב תשואה שנתית של 14.64%.

להלן, פירטנו כמה מהיתרונות והחסרונות הנפוצים ביותר של השקעה במדד זה.

יתרונות

חלק מהיתרונות של השקעה ב-S&P 500 כוללים:

  • חשיפה לחברות הדינמיות ביותר בעולם: השקעה ב-S&P 500 מעניקה למשקיע חשיפה לכמה מהחברות הדינמיות בעולם, כמו אפל, אמזון, גוגל וטסלה.
  • תשואות עקביות לטווח ארוך: למרות שהתשואות בכל שנה בודדות יכולות להשתנות מאוד לאורך תקופה ארוכת טווח, ה-S&P 500 היה בעל ביצועים עקביים.
  • אין צורך בניתוח מורכב: השקעה ב-S&P 500 דרך תעודת סל או קרן אינדקס פירושה שאינך צריך להשקיע שעות בניתוח ובחירת מניות בניסיון עקר לנצח את השוק.
  • יכול לשמש כאחזקת ליבה: קרנות אינדקס S&P 500 ותעודות סל נזילות מאוד ונסחרות עם מרווחי הצעות מחיר הדוקים. זה הופך את הקרנות ותעודות הסל S&P 500 לאידיאליות כאחזקת ליבה עבור רוב תיקי ההשקעות והופך אותם למתאימים לאסטרטגיות מתקדמות כמו שיחות מכוסות וגידור.

חסרונות

להלן כמה מהחסרונות העיקריים של השקעה ב-S&P 500.

  • ה-S&P 500 נשלט על ידי חברות גדולות, כאשר 10 המרכיבים הגדולים שלו מהווים כמעט שליש מהמדד.
  • המשמעות היא שלמדד S&P 500 אין כל חשיפה למניות קטנות ובינוניות שאולי יש להן את היכולת לצמוח הרבה יותר מהר ממניות גדולות. למדד יש סיכונים הגלומים בהשקעה במניות: ל-S&P 500
  • יש סיכונים הגלומים בהשקעה במניות, כגון תנודתיות וסיכון צדדי. לדוגמה, המדד איבד כמעט שליש מערכו בטווח של כמה שבועות במרץ 2020.
  • משקיעים חדשים יותר עשויים להתקשות לסבול תנודתיות כזו. כולל רק חברות אמריקאיות: S&P 500 כולל רק חברות אמריקאיות ואינו כולל חברות במקומות אחרים בעולם, כגון אסיה ואירופה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה