לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להשקיע ב-500 S&P

תגיות
איך להשקיע ב s&p 500
Credit by: @ vwalakte, Freepik

איך להשקיע ב-500 S&P – מדד S&P 500 עוקב אחר החברות הגדולות בארצות הברית. מניותיה מאוצרות על ידי ועדת אינדקס S&P, אשר בוחרת חברות על סמך מספר גורמים, כולל שווי שוק, הקצאת מגזר ונזילות.

אבל מה אם אתה מחפש להשקיע במניות S&P 500 ואין לך את הטמפרמנט לנפות ולנתח 500 חברות? ייתכן שתרצה לשקול קרן אינדקס S&P 500 או קרן נסחרת בבורסה (ETF) כדי לעזור לך לקבל חשיפה לכל המניות הללו.

כמעט כל חברות הברוקרים והקרנות הגדולות מציעות כעת סוג כלשהו של קרן S&P 500. משקיעים יכולים לגשת לכספים אלה דרך יועצים פיננסיים, ברוקרים בשירות מלא או ברוקרים בהנחה. אם אתה צריך קצת הדרכה, אנו מפרקים כמה מהיסודות של השקעה באינדקס S&P 500 באמצעות תעודות סל וקרנות נאמנות. כל הנתונים הם נכון לאפריל 2022, אלא אם צוין אחרת.

S&P 500 הוא מדד העוקב אחר 500 מהחברות הגדולות בארה”ב על סמך שווי השוק שלהן.

אתה לא באמת יכול להשקיע במדד אבל ניתן להשקיע בקרן אינדקס או תעודת סל.

קרן S&P 500 Index יכולה לעזור לתיק שלך להשיג חשיפה רחבה למניות המרכיבות את מדד S&P 500.

קרנות נאמנות אינדקס ותעודות סל מקיימות אסטרטגיה של שכפול אינדקס פסיבי, המאפשרת למשקיעים גישה רחבה לכל ניירות הערך בתוך המדד הנתון.

לקרנות רבות שעוקבות אחר S&P 500 יש בדרך כלל דמי ניהול נמוכים מאוד.

מהו מדד S&P 500?

איך להשקיע ב-500 S&P אז מדד S&P 500 הושק בשנת 1957 כמדד המניות המשוקלל הראשון בשווי שווי שוק בארה”ב ונחשב באופן נרחב כמדד היחיד הטוב ביותר של מניות גדולות בארה”ב. כמדד המניות המשפיע ביותר בעולם, למדד יש טריליוני דולרים צמודים או מותאמים אליו.

המדד מורכב באופן מסורתי מ-500 מהחברות המובילות בארה”ב, אם כי מספר זה עשוי להשתנות. ה-S&P 500 מייצג כ-80% משווי השוק הזמין בארה”ב. שווי השוק החציוני של המניות המוחזקות במדד הוא 31.7 מיליארד דולר, כאשר הגבוה ביותר הוא 2.85 טריליון דולר.

מניות S&P 500 משקפות את מניעי הצמיחה של כלכלת ארה”ב במידה משמעותית. לדוגמה, 10 החברות המובילות של S&P 500 לפי משקל המדד הן:

Apple .1

Microsoft .2  

Amazon .3 

Tesla .4

Alphabet (class A shares .5)

Alphabet (class C shares .6)

Nvidia .7

Berkshire Hathaway .8

Meta Platforms .9

UnitedHealth Group Inc .10

מניות מגה-קאפ אלה, השולטות בשווקים בארה”ב ובשוק העולמי, מרוכזות בעיקר בשלושה מגזרים:

  • טכנולוגיית המידע, המגזר הגדול ביותר במשקל במדד S&P 500, ב-28%
  • לפי שיקול דעת צרכני, השלישי בגודלו במשקל, עם 12%
  • שירותי תקשורת, החמישי בגודלו עם 9.4%

יחד, שלושת המגזרים הללו מהווים קרוב ל-50% מ-S&P 500, המשקף את הדומיננטיות של הטכנולוגיה והמגזרים הקשורים בכלכלה האמריקאית. סקטורים גדולים אחרים ב-S&P 500 הם שירותי הבריאות במקום השני עם משקל של 13.6% והפיננסים במקום הרביעי עם 11.1%.

חמשת המגזרים המובילים ביחד מהווים כמעט שלושה רבעים ממדד S&P 500. ששת המגזרים האחרים – תעשיות, מוצרי צריכה, אנרגיה, נדל”ן, חומרים ושירותים – מהווים יחד את 25.9% הנותרים ממדד S&P 500.

תעודות סל אינדקס מול קרנות נאמנות אינדקס

לא ניתן להשקיע ישירות במדד מכיוון שהוא פשוט מדד לביצועים של ניירות הערך המרכיבים אותו. מה שניתן לעשות זה להשקיע במדד באמצעות תעודות סל וקרנות אינדקס שמנסות לשכפל את הביצועים של מדדים ספציפיים.

תעודות סל מתמקדות בשכפול פסיבי של אינדקס, ומעניקות למשקיעים גישה לכל נייר ערך במדד מסוים. אז תעודת סל S&P 500 חושפת את המשקיע לכל המניות במדד זה. תעודות סל אינדקס הן בדרך כלל בעלות נמוכה ונסחרות לאורך כל היום בדיוק כמו מניות. כתוצאה מכך, הם נזילים מאוד ונתונים לתנודות מחיר תוך-יומי.

קרנות אינדקס S&P 500 נוטות לקבל עמלות מעט גבוהות יותר מתעודות סל בגלל הוצאות תפעול גבוהות יותר. יתר על כן, מכיוון שלקרן נאמנות יש מבנה השונה מעט מזה של תעודת סל, משקיעים יכולים לקנות אותה רק במחיר הסגירה של היום, המבוסס על שווי הנכסים הנקי (NAV) של הקרן.

להלן דוגמאות לתעודות סל אינדקס וקרנות נאמנות פופולריות בקרב משקיעים:

  • תעודת הסל S&P 500 הגדולה ביותר היא SPDR S&P 500 ETF (SPY) של State Street Global Advisors, שיש לה 402 מיליארד דולר בניהול נכסים (AUM). SPY הושקה בינואר 1993 והייתה תעודת הסל הראשונה הרשומה בארה”ב.
  • קרן המדדים S&P 500 של חלוץ השקעות האינדקס של Vanguard הייתה קרן הנאמנות האינדקסית הראשונה למשקיעים בודדים. Vanguard 500 Index Fund Admiral Shares (VFIAX) היא אחת מקרנות המדד הגדולות ביותר, עם סך נכסים של 808 מיליארד דולר.

קניית קרן S&P 500 או תעודת סל

איך להשקיע ב-500 S&P במידה ואתה מעוניין בדרך זולה להשקיע בתעודות סל של S&P 500, ניתן לקבל חשיפה דרך ברוקרים בהנחה. אנשי מקצוע פיננסיים אלה מציעים מסחר ללא עמלות על כל מוצרי תעודות סל פסיביים. אבל זכור שחלק מהברוקרים עשויים להטיל דרישות מינימום להשקעה.

קרנות אינדקס S&P 500 נסחרות גם באמצעות ברוקרים וברוקרים בהנחה וניתן לגשת אליהם ישירות מחברות הקרנות. ייתכן שתרצה לנהל את תיק ההשקעות שלך באמצעות יועץ או ברוקר, או שתעדיף לנהל תיק של קרנות שכולן נמצאות בתוך ספק קרנות נאמנות ספציפי.

במידה ויש לך אפשרות, אתה יכול גם לגשת לתעודות סל וקרנות נאמנות דרך תוכניות מעסיק 401(k), חשבונות פרישה בודדים (IRA) או פלטפורמות roboadvisor.

איך להשקיע ב-500 S&P – מה לחפש?

בין אם אתה טירון או משקיע מנוסה, יש כמה דברים שתצטרך לקחת בחשבון לפני שאתה מניח כסף. אם אין לך חשבון השקעות, הקפד למצוא חברת תיווך או השקעות שבה תוכל לרכוש מניות של תעודות הסל או קרנות הנאמנות שבחרת.

עלות היא גורם חשוב בכל השקעה. יחס ההוצאות עבור תעודות סל הוא העלות השנתית הכוללת המשולמת למנהל הקרן על ידי המשקיעים. יחס הוצאות בין 0.5% ל-0.75% נחשב טוב. הקפד לגשת לכל דבר העולה על 1.5% בזהירות שכן קרנות שגובות את יחסי ההוצאות הללו נחשבות גבוהות.

קרנות נאמנות רבות מגיעות עם עומסי מכירות או עמלות המשולמות למנהלי הקרן על ידי המשקיעים. אלה עשויים להיות מסווגים כעומסים קדמיים או אחוריים. הראשון מחויב כאשר אתה קונה את הקרן ואילו האחרון מחויב כאשר אתה מוכר את מניות הקרן שלך. כספים שנמכרים ישירות על ידי ספק ההשקעות אינם מגיעים עם עומס.

למרות שהעלות היא גורם חשוב, אל תשכח להסתכל על ביצועי הקרן. את דף המידע על כל השקעה תוכל למצוא באתר החברה המציעה את תעודת הסל או קרן הנאמנות.

איך להשקיע?

בחירת הכספים הנכונים היא חצי הקרב. לדעת איך להשקיע בהם זה השלב הבא. רשום את השם והסמל של כל הקרנות שבהן אתה מעוניין מכיוון שתזדקק למידע זה כאשר תתחיל לרכוש מניות.

לאחר מכן קבע את כמות ההון הפנוי לשימוש. זה יכול לעזור לך להבין כמה כסף אתה יכול להרשות לעצמך לשלם לחברת התיווך שלך בכל הנוגע לעמלות ועמלות. אם אין לך חשבון, חפש אחד שעומד בקריטריונים שלך. אם אין לך הון רב, חפש חברה המציעה אפשרויות מסחר בעמלות נמוכות.

לאחר הגדרת חשבונך, תוכל להתחיל להשקיע בכספים שלך.

איך להשקיע ב-500 S&P – יתרונות וחסרונות

אם אתה עדיין מתלבט בין תעודת סל או קרן אינדקסית, שקול כמה זמן ייקח לך לעשות את המחקר שלך על כל מניה. לאחר כל הזמן והמאמץ הזה, ניתן לגלות שביצועי ההשקעה עשויים להיות הרבה מתחת לתוצאות שניתן להשיג רק על ידי השקעה בקרן אינדקס S&P 500 או תעודת סל, מכיוון שקשה מאוד לנצח את השוק.

השקעה בתעודת סל או קרן S&P 500 היא פתרון בכרטיס יחיד לחשיפה לרבות מהחברות הדינמיות בעולם בכלכלה הגדולה ביותר. זה מבטל את הצורך להשקיע אינספור שעות בניתוח ובחירת מניות. והמדד הוא בעל ביצועים עקביים בטווח הארוך. ב-10 השנים שהסתיימו ב-31 במרץ 2022, ה-S&P 500 הניב תשואה שנתית של 14.64%.

להלן, פירטנו כמה מהיתרונות והחסרונות הנפוצים ביותר של השקעה במדד זה.

יתרונות

חלק מהיתרונות של השקעה ב-S&P 500 כוללים:

  • חשיפה לחברות הדינמיות ביותר בעולם: השקעה ב-S&P 500 מעניקה למשקיע חשיפה לכמה מהחברות הדינמיות בעולם, כמו אפל, אמזון, גוגל וטסלה.
  • תשואות עקביות לטווח ארוך: למרות שהתשואות בכל שנה בודדות יכולות להשתנות מאוד לאורך תקופה ארוכת טווח, ה-S&P 500 היה בעל ביצועים עקביים.
  • אין צורך בניתוח מורכב: השקעה ב-S&P 500 באמצעות תעודת סל או קרן אינדקס פירושה שאינך צריך להשקיע שעות בניתוח ובחירת מניות בניסיון עקר לנצח את השוק.
  • יכול לשמש כאחזקת ליבה: קרנות אינדקס S&P 500 ותעודות סל נזילות מאוד ונסחרות עם מרווחי הצעות מחיר הדוקים. זה הופך את הקרנות ותעודות הסל S&P 500 לאידיאליות כאחזקת ליבה עבור רוב תיקי ההשקעות והופך אותם למתאימים לאסטרטגיות מתקדמות כמו שיחות מכוסות וגידור.

חסרונות

להלן כמה מהחסרונות העיקריים של השקעה ב-S&P 500:

  • המדד נשלט על ידי חברות גדולות: ה-S&P 500 נשלט על ידי חברות גדולות, כאשר 10 המרכיבים הגדולים שלו מהווים כמעט שליש מהמדד.

  המשמעות היא שלמדד S&P 500 אין כל חשיפה למניות קטנות ובינוניות שאולי יש להן את היכולת לצמוח הרבה יותר מהר ממניות גדולות.

  • למדד יש סיכונים הגלומים בהשקעה במניות: ל-S&P 500 יש סיכונים הגלומים בהשקעות במניות, כגון תנודתיות וסיכון צדדי. לדוגמה, המדד איבד כמעט שליש מערכו בטווח של כמה שבועות במרץ 2020.

משקיעים חדשים יותר עשויים להתקשות לסבול תנודתיות כזו.

  • כולל רק חברות אמריקאיות: S&P 500 כולל רק חברות אמריקאיות ואינו כולל חברות במקומות אחרים בעולם, כגון אסיה ואירופה.

רוצים לדעת עוד על שוק ההון? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה