לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעה במניות למתחילים: המדריך המלא

תגיות
השקעה במניות למתחילים
ipopba, Freepik@

השקעה במניות למתחילים – למדו כיצד ואיך להשקיע במניות, כולל כיצד לבחור חשבון תיווך והשקעות מחקר.

השקעה במניות למתחילים – איך להשקיע במניות? היסודות

השקעה במניות פירושה קניית אחוזי בעלות בחברה ציבורית.

המניות הקטנות הללו ידועות כמניות החברה, ועל ידי השקעה במניה זו, תקוו שהחברה תגדל ותציג ביצועים טובים לאורך זמן. כשזה יקרה, המניות עשויות להיות יקרות יותר, ומשקיעים אחרים עשויים להיות מוכנים לקנות אותן מכם עבור יותר ממה ששילמת עבורן.
זה אומר שתוכלו להרוויח כסף אם תחליטו למכור אותם.

השקעה בבורסה היא משחק ארוך. כלל אצבע טוב הוא להחזיק תיק השקעות מגוון ולהישאר מושקע, גם כאשר יש עליות ומורדות בשוק.
אחת הדרכים הטובות ביותר למתחילים ללמוד כיצד להשקיע במניות היא לשים כסף בחשבון השקעות מקוון, אשר לאחר מכן ניתן להשתמש בו להשקעה במניות או בקרנות נאמנות.

אתם יכולים להתחיל להשקיע גם במסחר מניות דמו שיאפשר לכם ללמוד איך לקנות ולמכור עם סימולטורים בבורסה לפני שהשקעה של כסף אמיתי.

כיצד מתחילים להשקיע במניות?

  1. קודם כל החליטו איך אתם רוצים להשקיע בבורסה 
  2. בחר חשבון השקעות- ברגע שיש לכם העדפה בראש, תהיו מוכנים לקנות חשבון השקעה. 

עבור הסוגים המעשית, זה אומר בדרך כלל חשבון תיווך. למי שרוצה קצת עזרה, פתיחת חשבון דרך ברוקרים היא אפשרות הגיונית להשקעה במניות.

בהשקעות במניות אנו מפרקים את שני התהליכים להלן:

נקודה חשובה: ברוקרים מאפשרים לך לפתוח חשבון עם מעט מאוד כסף. אפשרות עשה זאת בעצמך: פתיחת חשבון תיווך – סביר להניח שחשבון תיווך מקוון מציע את הדרך המהירה והזולה ביותר לרכישת מניות, קרנות ומגוון השקעות אחרות. 

עם ברוקר, תוכלו לפתוח חשבון פרישה בודד, המכונה גם IRA, או תוכלו לפתוח חשבון תיווך חייב במס אם אתם כבר חוסכים כראוי לפרישה במעסיק 401(k) או תוכנית אחרת.

האפשרות הפסיבית: פתיחת חשבון – ברוקר מציע את היתרונות של השקעה במניות, אך אינו מחייב את בעליו לעשות את עבודת הרגליים הנדרשת כדי לבחור השקעות בודדות. 

שירותי ברוקרים מספקים ניהול השקעות מלא: חברות אלה ישאלו אתכם לגבי יעדי ההשקעה שאתם מחפשים במהלך תהליך ההצטרפות ולאחר מכן יבנו עבורכם תיק השקעות מותאם שנועד להשיג את המטרות הללו.

זה אולי נשמע יקר, אבל דמי הניהול כאן הם בדרך כלל חלק מהעלות של מה שמנהל השקעות אנושיות יגבה. ברוקרים גובים כ-0.25% מיתרת החשבון שלכם. 

וכן – תוכלו גם לקבל IRA אצל ברוקר אם תרצה. דבר אחד שיש לציין הוא שלמרות שברוקרים הם זולים יחסית, קרא את האותיות הקטנות ובחר בקפידה את חברת ההשקעות שלכם. ספקים מסוימים דורשים שאחוז מסוים מהחשבון יוחזק במזומן. הספקים בדרך כלל משלמים ריבית נמוכה מאוד על עמדת המזומנים, מה שיכול להוות גרר גדול על הביצועים ועלול ליצור הקצאה שאינה אידיאלית עבור המשקיע. 

הפוזיציות הנדרשות להקצאת מזומנים הן לפעמים יותר מ-10%.

  1. למד כיצד להשקיע במניות לעומת קרנות – הולכים במסלול עשה זאת בעצמך? אל תדאג. השקעה במניות לא חייבת להיות מסובכת. עבור רוב האנשים, השקעה בבורסה פירושה בחירה בין שני סוגי ההשקעות הבאים:

קרנות נאמנות במניות או קרנות נסחרות בבורסה. 

קרנות נאמנות מאפשרות לך לרכוש חתיכות קטנות של מניות רבות ושונות בעסקה אחת. קרנות אינדקס ותעודות סל הן מעין קרנות נאמנות העוקבות אחר מדד.

לדוגמה, קרן Standard & Poor’s 500 משכפלת את המדד הזה על ידי קניית מניות החברות שבה. כאשר אתם משקיעים בקרן, אתם נחשבים גם הבעלים של חלקים קטנים של כל אחת מאותן חברות. אתם יכולים להרכיב כמה קרנות יחד כדי לבנות תיק מגוון. שימו לב שקרנות נאמנות מניות נקראות לפעמים גם קרנות נאמנות מניות.

מניות בודדות – אם אתם מחפשים חברה ספציפית, אתם יכולים לקנות מניה בודדת או כמה מניות כדרך לטבול את הבוהן שלכם במימי המסחר במניות.  בניית תיק מגוון ממניות בודדות רבות אפשרית, אבל זה דורש השקעה ומחקר משמעותיים. אם תלכו בדרך זו, זכרו שלמניות בודדות יהיו עליות ומורדות. 

אם אתם חוקרים חברה ובוחרים להשקיע בה, חשבו עם עצמכם היטב למה הבחירה בחברה זו מלכתחילה אם עצבנות מתחילה להופיע ביום של ירידה.

היתרון של קרנות נאמנות מניות הוא שהן מגוונות מטבען, מה שמפחית את הסיכון שלך. עבור הרוב המכריע של המשקיעים – במיוחד אלה שמשקיעים את חסכונות הפנסיה שלהם – תיק המורכב ברובו מקרנות נאמנות הוא הבחירה הברורה. אבל קרנות נאמנות לא צפויות לעלות בצורה מטאורית כפי שעשויות לחלק מהמניות. 

היתרון של מניות בודדות הוא שבחירה נבונה יכולה להשתלם בצורה נאה, אבל הסיכויים שכל מניה בודדת תהפוך אותך לעשיר הוא קלוש ביותר.

  1. הגדירו תקציב להשקעה- למשקיעים חדשים יש לרוב שתי שאלות בשלב זה של התהליך: כמה כסף אני צריך כדי להתחיל להשקיע במניות? כמות הכסף שאתם צריכים כדי לקנות מניה בודדת תלויה במידת העלות של המניות.

(מחירי המניות יכולים לנוע בין כמה דולרים לכמה אלפי דולרים בלבד.)
אם אתם רוצים קרנות נאמנות ויש לכם תקציב קטן, קרן נסחרת בבורסה (ETF) עשויה להיות ההימור הטוב ביותר. לרוב יש לקרנות נאמנות במחיר של מינימום $1,000 או יותר, אבל תעודות סל נסחרות כמו מניה, מה שאומר שתרכשו אותן במחיר מניה – במקרים מסוימים, פחות מ-100 $).

כמה כסף כדאי לי להשקיע במניות? אם אתם משקיעים באמצעות קרנות – האם הזכרנו שזו העדפה של רוב היועצים הפיננסיים? – תוכלו להקצות חלק גדול למדי מהתיק שלכם לקרנות מניות, במיוחד אם יש לכם אופק זמן ארוך. 

  1. התמקדו בהשקעה לטווך ארוך – השקעות בשוק המניות הוכחו כאחת הדרכים הטובות ביותר להגדלת עושר לטווח ארוך.

 במשך כמה עשורים, התשואה הממוצעת בשוק המניות היא כ-10% בשנה.  עם זאת, זכור שזה רק ממוצע על פני כל השוק – חלק מהשנים יעלו, חלק ירדו ומניות בודדות ישתנו בתשואות שלהן.

עבור משקיעים לטווח ארוך, שוק המניות הוא השקעה טובה לא משנה מה קורה מיום ליום או משנה לשנה. השקעות במניות מלאות באסטרטגיות וגישות מורכבות, אך חלק מהמשקיעים המצליחים ביותר עשו מעט יותר מאשר להישאר עם יסודות שוק המניות.

זה בדרך כלל אומר להשתמש בכספים עבור חלק הארי של התיק שלכם – וורן באפט אמר כי קרן אינדקס S&P 500 בעלות נמוכה היא ההשקעה הטובה ביותר שהאמריקאים יכולים לעשות – ולבחור במניות בודדות רק אם אתם מאמינים בפוטנציאל של החברה לטווח ארוך, הדבר הטוב ביותר לעשות לאחר שתתחיל להשקיע במניות או בקרנות נאמנות עשוי להיות הקשה ביותר: אל תסתכל עליהם. 

אלא אם כן אתם מנסים לנצח את הסיכויים ולהצליח במסחר יומי, טוב להימנע מהרגל של בדיקה כפייתית של מצב המניות שלכם מספר פעמים ביום, כל יום.

  1. נהלו את תיק המניות שלכם – אמנם התלבטות על תנודות יומיות לא תתרום הרבה לבריאות התיק שלכם או לבריאות הנפשית – כמובן שיהיו מקרים שבהם תצטרכו לבדוק את המניות שלכם או לבדוק השקעות אחרות במקום.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון: אם אתם מתקרבים לפרישה, אולי תרצה להעביר חלק מהשקעות המניות שלכם להשקעות שמרניות יותר בהכנסה קבועה. 

אם תיק ההשקעות שלכם הוא בעל משקל כבד מדי במגזר או בענף אחד, אולי תשקלו לקנות מניות או קרנות במגזר אחר כדי לבנות יותר גיוון ולמקסם הגנה מפני סיכונים.

השורה התחתונה – כיצד להשקיע במניות 

ללמוד כיצד להשקיע במניות יכול להיות מרתיע עבור מתחילים, אבל זה באמת רק עניין של להבין באיזו גישת השקעה אתם רוצים להשתמש, איזה סוג חשבון הגיוני עבורכם, וכמה כסף אתם צריך לשים במניות, עד כאן השקעה במניות למתחילים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה