לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה כסף מקבלים בצבא – הפרמטרים שמשפיעים על המשכורת הצבאית

תגיות
חייל ישראלי מסתכל בכוונת

בעבר המשכורת הצבאית הייתה נמוכה במיוחד, אך חלו כמה שינויים בשנים האחרונות, כשהשינוי האחרון היה בינואר 2022 והשכר לחיילים עלה ב-50 אחוז. נוסף על כך, תשמחו לדעת שחיילים החותמים קבע כקצינים או נגדים נהנים ממשכורות גבוהות וההוצאות שלהם יחסית נמוכות. יש לציין שישנם גורמים רבים שמשפיעים על השכר שתקבלו כחיילים בשירות סדיר וכחיילי קבע, ובמאמר זה נדבר על כל מה שמשפיע על הכסף שייכנס לחשבון הבנק שלכם כלובשי מדים.

המשכורת הצבאית הממוצעת – כמה כסף מקבלים בצבא

משכורת צבאית לחיילי סדיר

כאמור, המשכורת של חיילים בשירות סדיר עלתה בשנת 2022 (כשהעליה האחרונה הייתה בשנת 2017). חיילים בשירות קרבי הרוויחו לפני הרפורמות 1,080 ש”ח בחודש. בשנת 2017, השכר עלה ל- 1,620 ש”ח ואילו לאחר השינוי שחל בתחילת 2022, דמי הקיום של לוחמי החוד עומד על 2,463 ש”ח (כאשר בינואר 2024, צפויה עליה נוספת בדמי הקיום). השכר של תומכי לחימה, שהיה בעבר 780 ש”ח, עלה בשנת 2017 ל-1,170 ש”ח, ואילו היום, דמי הקיום של תומכי הלחימה עומדים על 1,793 ש”ח. ומה לגבי דמי הקיום של חיילים בעורף (ג’ובניקים)? ובכן, אם בעבר ג’ובניקים הרוויחו 540 ש”ח, ולאחר 2017 הרוויחו 810 ש”ח – הרי שכיום דמי הקיום שלהם עומדים על 1,235 ש”ח.

משכורת צבאית לקצינים ונגדים בקבע

אם אתם חושבים לצאת לקורס קצונה או לחתום קבע כנגדים, תשמחו לדעת כי המשכורת הצבאית שלכם תהיה גבוהה יותר באופן משמעותי מהמשכורת של חיילים סדירים, השכר הממוצע של קצינים הנמצאים בתחילת שירות הקבע שלהם עומד על כ-10,648 ש”ח בחודש, והשכר הממוצע של קצינים ונגדים וותיקים עומד על כ-22,430 ש”ח בחודש. השכר משתנה גם בהתאם לדרגה של הקצין. כך לדוגמה, סג”ן מרוויח 9,982 ש”ח, תת אלוף מרוויח 55,996 ש”ח והרמטכ”ל בכבודו ובעצמו עומד על 98,135 ש”ח. לא רע.

הפרמטרים שמשפיעים על המשכורת הצבאית

הגדרת התפקיד

הגורם העיקרי שמשפיע על המשכורת הצבאית הוא התפקיד של החייל. חיילים המשרתים בתפקידים קרביים מרוויחים משכורת גבוהה יותר לעומת חיילים המשרתים כתומכי לחימה או חיילים עורפיים.

רמת פעילות

חיילי סדיר מקבלים תוספת במשכורת הצבאית שלהם לפי רמת פעילות ותוספת סיכון הכרוכה בשירות הצבאי שלהם.

דרגת החייל

כטירונים, השכר שלכם בצה”ל יהיה נמוך מאוד ויעמוד על 350 ש”ח בחודש. אך אל דאגה, ככל שתצברו יותר פז”ם בשירות שלכם, כך תקבלו תוספת קטנה לשכר החודשי שלכם שיכולה להגיע לעד עשרות שקלים בכל חודש. גם אצל קצינים ונגדים בצה”ל השכר עולה בהתאם לעלייה בדרגה. השכר של סג”מ הוא 8,759 ש”ח. השכר של סגן הוא 9,982 ש”ח. השכר של סרן הוא 14,431 ש”ח. השכר של רס”ן הוא 22,673 ש”ח. השכר של סגן אלוף הוא 32,054 ש”ח. השכר של אלוף משנה 40,525 ש”ח. השכר של תת אלוף הוא 55,996 ש”ח. השכר של אלוף הוא 67,738 ש”ח, וכאמור השכר של הרמטכ”ל עומד על 98,135 ש”ח.

חייל מסתכל לכוונת של נשק
קרדיט: Freepik bby ArtPhoto_studio

ת”ש

חשוב לדעת כי חיילים בודדים, מתנדבים ואוכלוסיות מיוחדות (כמו חיילים שמגיעים מרקע כלכלי בעייתי) זכאים לתוספת למשכורת החודשים שלהם. ישנם מקרים מיוחדים בהם חיילים מקבלים תוספת בשכר על לינה בבסיס וכלכלה בהתאם להמלצה של קצינת ת”ש (תנאי שירות).

האם המשכורת הצה”לית כוללת הפרשה לפנסיה וביטוח לאומי?

פנסיה

חיילים בסדיר אינם זכאים להפרשות לקרן הפנסיה. קצינים ונגדים לעומת זאת, זכאים להפרשות לקרן הפנסיה במהלך שירות הקבע שלהם. כאשר משרתי הקבע משתחררים לפנסיה, הם נהנים מתשלומי פנסיה גבוהים במיוחד שעומדים על כ-18 אלף ש”ח.

ביטוח לאומי

צה”ל מממן את דמי הביטוח הלאומי עבור חיילים בשירות חובה כל עוד הם אינם עובדים כשכירים או עצמאיים. חיילים שעובדים בזמן השירות הצבאי שלהם נדרשים לשלם דמי ביטוח לאומי בשיעור מסוים מהשכר שלהם ובהתאם לגובה המשכורת שהם מרוויחים. חלק מדמי הביטוח הלאומי ינוכה מהשכר שלהם וחלק ישולם על ידי המעסיק.
בכל הנוגע לחיילים בשירות קבע, הצבא מנכה מהשכר של החייל את החלק שלו בדמי הביטוח ממש כמו אצל עובד שכיר.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה