לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנליסט קריפטו: מחיר הביטקוין עלול להגיע למיליון דולר

תגיות
אנליסט קריפטו טוען - ביטקוין עלול להגיע למיליון דולר
מקור: Freepik

ביטקוין (BTC), המטבע הקריפטוגרפי הראשון והגדול ביותר בעולם, עומד לעבור שינוי דרמטי בשוויו בעקבות האישור הצפוי של קרנות סל מסוג ספוט (spot ETF) בארצות הברית.

זוהי הטענה של אנליסט קריפטו, שחישב את המסלול האפשרי של המחיר של ביטקוין בהתבסס על נתונים היסטוריים וגורמים טכניים. לפי האנליסט, ביטקוין יכול להגיע למיליון דולר בתוך ימים או שבועות לאחר האישור הרשמי של הקרנות החדשות.

מה הן קרנות סל מסוג ספוט?

קרנות סל מסוג ספוט (SPOT ETF) הן כלי השקעה שמאפשרים למשקיעים לקנות ולמכור את המטבע הקריפטוגרפי עצמו, ולא נגזרות או חוזים שמבוססים עליו. הקרנות האלה יכולות להגדיל את הביקוש והזרימת הכסף לביטקוין, ולהפוך אותו ליותר נגיש ומקובל למשקיעים מסורתיים. קרנות סל מסוג ספוט לביטקוין כבר קיימות במדינות אחרות, כמו קנדה וברזיל, אבל האישור שלהן בארצות הברית יכול להיות משמעותי בהרבה, בגלל השוק הגדול והמשפיע של המדינה.

לפי החישוב של האנליסט

האנליסט שחישב את המחיר העתידי של ביטקוין השתמש במודל שנקרא “המחזור הטבעי של ביטקוין” (Bitcoin Natural Cycle). המודל הזה מנתח את ההתנהגות של המחיר של ביטקוין במשך השנים, ומזהה ארבע שלבים עיקריים: הצטברות, סימון, התפשטות והתכווצות. המודל משתמש גם במדדים טכניים, כמו המשקל המוחלט של המחיר (WAP) והמשקל המוחלט של הכמות (WAV), כדי לחזות את הנקודות המכרעות במחזור.

ביטקוין נמצא כרגע בשלב הסימון, שהוא השלב שבו המחיר עולה באופן דרמטי ומושך הרבה תשומת לב. האנליסט טוען שהאישור של קרנות סל מסוג ספוט יגרום לסימון נוסף, ויביא את המחיר של ביטקוין לכ-150,000 דולר עד אמצע 2025. אחרי זה, האנליסט מצפה לשלב ההתפשטות, שהוא השלב שבו המחיר יורד באופן חד, ומושפע מאירועים חיצוניים. האירוע החיצוני החשוב ביותר שישפיע על המחיר של ביטקוין הוא החצייה (halving), שהיא התהליך שבו הפרס למכרזי הבלוקים יורד לחצי כל ארבע שנים. החצייה הבאה תתרחש ב-2024, ותגרום להפחתת ההצעה של ביטקוין, ולכן לעליית הביקוש והמחיר.

אירועי החצייה הקודמים של ביטקוין (קרדיט: Tradingview)

מהי נקודה המפנה הגדולה לתחזית מחירו של הביטקוין?

ההנחה היא שהחצייה (Halving) תהווה נקודת מפנה גדולה לביטקוין, ותקדם את השלב האחרון של המחזור: ההתכווצות. השלב הזה הוא השלב שבו המחיר של ביטקוין יגיע לשיאו ההיסטורי, ואז יחזור לרמות יותר נמוכות ויציבות. האנליסט מעריך שהשיא ההיסטורי של ביטקוין יהיה כמיליון דולר, ושהוא יהיה מושג בתוך ימים או שבועות לאחר האישור הרשמי של הקרנות החדשות. האנליסט מבוסס על הנתונים ההיסטוריים של המחיר של ביטקוין, ועל ההנחה שהוא יעקוב אחר המחזור הטבעי שלו, שמתחלף כל ארבע שנים. הוא גם משתמש במדדים טכניים, כמו המשקל המוחלט של המחיר והמשקל המוחלט של הכמות, כדי לחזות את הנקודות המכרעות במחזור.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה