לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה נדל”ן? כל מה שצריך לדעת על תעשיית הנדל”ן

תגיות
מה זה נדל''ן
Credit by: shisuka, Freepik@

מה זה נדל”ן?

מה זה נדל”ן – מקרקעין מוגדרים כקרקע וכל מבני קבע, כמו בית, או שיפורים צמודים לקרקע, בין אם טבעיים או מעשה ידי אדם.

נדל”ן הוא סוג של נכס מקרקעין. הוא שונה מרכוש אישי, שאינו צמוד לקרקע באופן קבוע, כגון כלי רכב, סירות, תכשיטים, רהיטים וציוד חקלאי.

  • מקרקעין נחשבים למקרקעין הכוללים קרקע וכל דבר המחובר אליה דרך קבע או בנוי עליה, בין אם טבעי ובין מעשה ידי אדם.
  • ישנן חמש קטגוריות עיקריות של נדל”ן הכוללות מגורים, מסחר, תעשייה, קרקע גולמית ושימוש מיוחד.
  • השקעה בנדל”ן כוללת רכישת בית, נכס להשכרה או קרקע.

מה זה נדל”ן – הבנת נדל”ן

המונחים קרקע, נדל”ן ונכס מקרקעין משמשים לעתים קרובות לסירוגין, אך יש הבדלים.

אדמה מתייחסת לפני השטח של כדור הארץ עד למרכז כדור הארץ ולמעלה אל המרחב האווירי שמעל, כולל העצים, המינרלים והמים. המאפיינים הפיזיים של הקרקע כוללים את חוסר הניידות, אי-ההרס והייחודיות שלה, כאשר כל חלקת אדמה שונה מבחינה גיאוגרפית.

נדל”ן מקיף את הקרקע, בתוספת כל תוספות קבועות מעשה ידי אדם, כגון בתים ומבנים אחרים. כל תוספת או שינוי בקרקע המשפיעים על שווי הנכס נקראים השבחה.

לאחר השבחת הקרקע, סך ההון והעבודה המשמשים לבניית ההשבחה מייצגים השקעה קבועה נכבדת. למרות שניתן להרוס בניין, שיפורים כמו מערכות ניקוז, חשמל, מים וביוב נוטים להיות קבועים.

מקרקעין כוללים את הקרקע והתוספות למקרקעין בתוספת הזכויות הגלומות בבעלותה ובשימוש בה.

מה זה נדל”ן -איך עובד נדל”ן?

נדל”ן משפיע על כלכלת ארה”ב מכיוון שהוא מניע קריטי לצמיחה כלכלית. עבור אנשים פרטיים ועסקים ניתן לראות בכך השקעה או רכישה בלבד כדי לענות על צרכי הקונה או החברה.

לפעמים המכונה “נכס מקרקעין”, נדל”ן הוא מבחינה טכנית קרקע בתוספת כל השבחה מוחשית אחרת שעלולה לנוח עליה או להיות מותקנת בה. השיפור עשוי להיות בניין שהוקם שם או כביש. זה יכול להיות משהו שהוכנס לאדמה, כמו מערכת ספיגה. אומרים שקרקע עם כל אחד מהמבנים הללו “משופרת”. זה “לא משופר” כאשר זה חסר אותם.

נדל”ן כולל היבטים רבים. זה יכול לעבור בין לא משופר למשופר. ניתן לרכוש או למכור אותו. זה יכול להיות בבעלות ממשלה, ישות תאגידית או גורם פרטי. מרכיבים מסוימים יכולים להשפיע ישירות על הכלכלה, כגון שיפור עקבי של הקרקע והפרטים או הישויות המאפשרים את העברת הבעלות.

מה זה נדל”ן – הבנת מספרים ונתונים בשוק הנדל”ן

נתונים סטטיסטיים על בניית בתים חדשים הם אינדיקטורים כלכליים מובילים חשובים. הם יכולים לתת לך מידע על עתיד שוק הדיור. לשכת מפקד האוכלוסין מדווחת על התחלות והשלמות של דיור חדש מדי חודש.

כל אחד מהאינדיקטורים הללו מספר סיפור מעט שונה על הבריאות של תעשיית בניית הבית. לדוגמה, זה יגבה מחיר ממכירות בתים אם מכירות הדירות היו יציבות, אבל התחלות הדיור היו יורדות. ייתכן שקונים רבים לא ירצו לחכות יותר משנה עד שייבנה בית. התחלות איטיות יותר של דיור עלולות גם לגרום לכך שיש מחסור בעובדי עצים, בטון או בניין. המחסור הזה עלול להעלות את העלויות ואת מחירי המכירה.

אם המשכנתאות יורדות, בונה הבית יסתיים עם מלאי של בתים שלא נמכרו למכירה. אולי הביקוש גבוה, אבל בעלי בתים לא יכולים לקבל משכנתאות. עלייה בהתחלות הבתים עשויה להיראות כאינדיקטור לחוזק הדיור, אך ירידה בסגירת בתים פירושה ששוק הדיור חלש.

מה זה נדל”ן – סוגי נדל”ן

מספר סוגים של נדל”ן זמינים – בין אם אתה קונה נכס לעצמך או כדי להשכיר לאחרים. לא משנה איזה סוג של נדל”ן אתה רוכש, התקווה היא שהוא יעריך עם הזמן כך שכשאתה מוכר, אתה מרוויח. עם זאת, היזהר: בעוד שנדל”ן יכול להיות השקעה נכונה לאורך זמן, הערכה לא תמיד מובטחת.

מה זה נדל”ן- נדל”ן למגורים

כפי שהשם מרמז, נדל”ן למגורים הוא כל סוג של נדל”ן שבו אנשים יכולים לגור. סוגי הנדל”ן הרבים למגורים כוללים בתים צמודי קרקע, בתים עירוניים, בתים משותפים ובנייני דירות רב משפחתיים.

אנשים רבים רוכשים נדל”ן למגורים כמקום מגורים. אבל אתה יכול להתייחס גם לנדל”ן למגורים כאל השקעה. אתה יכול לקנות בית חד-משפחתי, לשפץ אותו ואז למכור אותו במחיר גבוה יותר. אתה יכול גם לקנות בית חד-משפחתי ולהשכיר אותו לדיירים, תוך גביית תשלומים חודשיים כדי לשלם את המשכנתא.

גם אם אתה קונה נדל”ן למגורים בעיקר כמקום מגורים, הבית שלך עדיין עשוי להתברר כהשקעה סולידית אם הוא שווה יותר כשאתה מוכר מאשר כשרכשת אותו.

מה זה נדל”ן- נדלן מסחרי

נדל”ן מסחרי הוא כל נכס שנותן שירות עסקי ואינו משמש כחלל מגורים. נכס מסוג זה כולל הכל מבנייני משרדים וקניונים ועד למסעדות, חנויות בגדים, בתי קולנוע, חדרי כושר ותחנות דלק.

אתה יכול להרוויח כסף על ידי החזקה בנכס המסחרי עד שהוא עולה בערכו, ואז למכור ברווח. או שאתה יכול להרוויח כסף על ידי השכרת שטח בנכס שלך לדיירים עסקיים. לדוגמה, אם היה בבעלותך מרכז סטריפ קמעונאי, היית גובה שכר דירה חודשי של מסעדת הפיצה הזו כדי לשכור בה מקום. אם בבעלותך בניין משרדים, היית מחייב חברות לשכור שטח בבניין.

אתה יכול גם להשתמש בנדל”ן מסחרי כבסיס בית לעסק שלך. ייתכן שבבעלותך חלון ראווה למשרד אם אתה מנהל עסק ביטוח, למשל.

נדלן קרקע

ניתן גם לרכוש קרקע, שניתן להגדיר כנדל”ן שאין עליו מבנים או מבנים. אם אתה רוכש קרקע, אתה יכול לפתח או לבנות עליה מה שתרצה, כל עוד אתה פועל לפי חוקי הייעוד והתקנות המקומיים עבור אותו מגרש.

למימון רכישת קרקע ניתן לבקש הלוואת קרקע.

נדל”ן תעשייתי

נדל”ן תעשייתי הוא כל מבנה או פיסת אדמה המשמשת בעיקר לייצור מתקני ייצור, מחסנים, מרכזי הפצה ומפעלים. סוג זה של נדל”ן יכול להיות יקר, אבל הוא גם בעל ערך.

ככל שאנשים מבלים יותר זמן בקניות באינטרנט, וככל שהם מצפים שהמוצרים שהם קונים יופיעו בדלתותיהם תוך פחות זמן, הביקוש לנדל”ן תעשייתי רק גדל. זה הופך את סוג הנכס הזה לבעל ערך במיוחד מכיוון שהסיכויים לעלות בערכו גבוהים.

כיצד להשקיע בנדל”ן?

מוכנים להתמודד עם השקעות נדל”ן? עלייך להיות מוכן לעשות את המחקר שלך.

המפתח למקסום השקעת הנדל”ן שלך הוא ללמוד את השוק המקומי שלך. אם אתה רוצה לרכוש בית פרטי, למשל, עליך ללמוד מדדים של שוק הדיור כגון מחיר המכירה החציוני של בתים בשכונה שלך, כמה זמן לוקח למכור את הבתים והאם ערכי הדירות במגמת עלייה.

הדבר נכון גם אם אתם רוצים להשקיע בנדל”ן מסחרי כמו מחסן, בניין משרדים או קניון סטריפ. תצטרך לחקור כמה בעלים אחרים גובים מהשוכרים עבור דמי שכירות, כמה תנועה זורמת באזורי קמעונאות וכמה גבוהים שיעורי הפנויים הפנויים עבור בנייני משרדים או מרכזי רצועות סמוכים.

ככל שתבצע יותר מחקר, כך הסיכויים שלך להשקיע בנכס יעלה בערכו עם הזמן ויביא זרם קבוע של הכנסות משכירות.

כמובן, אתה יכול להשתמש באסטרטגיות שונות להשקעה בנדל”ן. בואו נסתכל על כמה:

  • היפוך בית: כאשר חלק מהמשקיעים רוכשים בתים צמודי קרקע במחיר נמוך, הם הופכים את הנכסים הללו ומוכרים אותם במחיר גבוה יותר. המפתח הוא לרכוש בית במחיר נמוך מספיק, ולהימנע מהוצאות יתר על שיפורים, כך שאתה מרוויח סולידי כשאתה מוכר.
  • נכסים להשכרה: ניתן לרכוש נכס להשכרה ולהשכיר בנייני דירות, בתים צמודי קרקע, בנייני דירות ונכסים מסחריים. גביית השכירות החודשית שלך עשויה לכסות חלק מתשלום המשכנתא שלך או את כולו, ולקזז את עלויות ההחזקה בנדל”ן בזמן שאתה מחכה לעליית ערכו. אם תאסוף מספיק שכר דירה, אתה עשוי להרוויח רווח חודשי מבלי שתצטרך למכור את ההשקעה שלך.
  • REITs: קנייה ב-REITs – קרנות השקעות נדל”ן – היא דרך קלה יותר להשקיע בנדל”ן. REITs הן חברות שמחזיקות בנדל”ן, הן למגורים והן למסחר. כאשר אתה קונה ב-REIT, אתה רוכש חלק מהנכסים הללו. זה כמו השקעה בקרנות נאמנות, אבל במקום מניות ואיגרות חוב, אתה משקיע בנדל”ן. אתה מרוויח כסף מ-REIT באמצעות תשלומי דיבידנד רגילים וכאשר הערך של REIT עולה. אם הערך עולה, אתה תרוויח רווח כשאתה מוכר.
  • מימון המונים בנדל”ן: במימון המונים בנדל”ן, משקיעים מאגדים את כספם ואז משתמשים בו כדי להשקיע ב-REIT, מה שנותן לאנשים שאולי מתקשים למצוא מספיק כסף להשקיע בעצמם הזדמנות להשקיע בנדל”ן.

הבנת תעשיית הנדל”ן

אם אתה מוכן לקנות נדל”ן – בין אם כמקום מגורים ראשוני או כהשקעה – חשוב להבין את היסודות של איך העסק הזה עובד מתחילתו ועד סופו.

פיתוח ובנייה

בניינים חדשים – החל מבתים ובנייני משרדים ועד מגדלי דירות, מרכזי הפצה וקניונים – מתחילים בשלב הפיתוח והבנייה של הנדל”ן. זאת כאשר חברות פיתוח, גורמי עירייה, אדריכלים, קבלנים, מהנדסים ובונים עובדים יחד על מנת ליצור פרויקט נדל”ן חדש.

אם אתה רוצה לקנות בית, בדרך כלל קל יותר לרכוש בית שכבר בנוי. רכישת קרקע ובניית בית חדש באתר, לעומת זאת, יכולה להשאיר לך בית שיענה יותר על צורכי הדיור שלך. אחרי הכל, אתה יכול להגיד לאדריכלים ולבנאים שלך בדיוק מה אתה רוצה.

עבודה מול תיווך וסוכני נדל”ן

אתה יכול לרכוש או למכור נדל”ן בעצמך. אבל ניווט בתהליך זה – מציאת הנכס המתאים, הכשרת קונים פוטנציאליים, חתימה על מסמכים וטיפול במשא ומתן – יכול להיות גוזל זמן ומבלבל.

סוכני נדל”ן מסייעים לשווק נכסים, מטפלים במשא ומתן של הקונה והמוכר ומוודאים שכל הניירת הנכונה נחתמת במהלך עסקת נדל”ן. הם לא עושים זאת בחינם; בדרך כלל משלמים להם אחוז ממכירת הנכס.

כל סוכני הנדל”ן חייבים לעבוד תחת מתווך נדל”ן. מתווך נדל”ן הינו בעל רישיון נדל”ן ובעל ידע רב בענף הנדל”ן. המונח “תיווך” ו”מתווך” מתבלבלים לעתים קרובות אחד עם השני, אך מתווך הוא איש מקצוע בתחום הנדל”ן, ותיווך הוא חברת נדל”ן.

ניהול נכסים

אם אתה קונה נדל”ן כהשקעה, ייתכן שתבחר לשלם עבור שירות ניהול נכסים. כפי שהשם מרמז, שירותים כאלה מנהלים נכסים להשכרה שאתה רוכש אך לא גר בהם. הם מטפלים בכל דבר, החל מתחזוקה וגביית שכר דירה ועד לשיחות חירום משוכרים בשעה 2 לפנות בוקר.

נניח שאתה הבעלים של מתחם דירות במדינה אחרת. אתה יכול לשכור חברת ניהול נכסים שתטפל בתחזוקה של הנכס הזה. חברה זו תשכור שירות גינון, שירות ניקיון ושירות אבטחה. חברת ניהול הנכסים שלך עשויה גם לסנן שוכרים פוטנציאליים, לשווק יחידות כאשר הם מגיעים להשכרה, ולטפל בפינויים אם השוכרים יפסיקו לשלם את שכר הדירה החודשי שלהם. אם תנור של שוכר מתקלקל, אחד ממנהלי הנכסים שלך יקבל את השיחה וישלח שירות תיקונים.

מה זה נדל”ן -עבודה מול מלווי משכנתאות

מעטים האנשים שיכולים לרכוש נדל”ן במזומן. רוב האנשים יצטרכו לקחת הלוואה. כאן נכנסים לתמונה מלווי המשכנתאות.

אם ברצונך לקנות בית חד-משפחתי למגורים ראשוני אך חסר לך המזומן לרכישה זו, תעבוד עם מלווה משכנתאות. אתה תספק למלווה זה מסמכים לאימות הכנסה כגון תלושי המשכורת האחרונים שלך, דפי חשבון בנק והחזרי מס. מלווה המשכנתאות שלך יבדוק גם את ציון האשראי התלת ספרתי שלך ואת שלושת דוחות האשראי שלך, הכל כדי לוודא שאתה יכול להחזיר את הכסף שאתה לווה.

אם אושר לך הלוואה, המלווה שלך ישלם למוכרי הנכס שאתה קונה. לאחר מכן אתה מחזיר את המלווה שלך כל חודש עם תשלום משכנתא. תצטרך לשלם ריבית על תשלומים אלה, וזו הדרך שבה המלווים מרוויחים.

המלווים אינם נותנים הלוואות בחינם אלא גובים מגוון עמלות כדי לסגור את הלוואת המשכנתא שלך. העמלות משתנות, אבל אתה יכול לצפות לשלם 3% – 6% ממחיר הרכישה של הבית שלך בעלויות סגירה. על בית שעולה $200,000, אם כן, אתה עשוי לצפות לשלם $6,000 – $12,000 בעלויות סגירה.

רוצים לדעת עוד על נדל”ן? לחצו כאן

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה