לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפל תפסיק למכור את Apple Watch Series 9 ו-Apple Watch Ultra 2

אפל, החברה המובילה בעולם בתחום השעונים החכמים, הודיעה החודש כי היא תפסיק לייבא ולמכור את הדור החדש של שעוניה – Apple Watch Series 9 ו-Apple Watch Ultra 2 – בארה”ב, לאחר שהפסידה במשפט נגד מאסימו, יצרנית החיישנים הרפואיים. החלטה זו הושפעה גם מהחלטת הנשיא האמריקאי ג’ו ביידן שלא להשתמש בסמכותו להטיל וטו על האיסור הייבוא של שעוני אפל, כפי שעשה הנשיא אובמה ב-2008 במקרה דומה של אפל נגד סמסונג.

תגיות
אפל שעון חכם S9
השעונים החדשים של אפל S9

סיבת המשפט

מאסימו, חברה אמריקאית שמתמחה בייצור חיישנים למדידת רמת החמצן בדם, הגישה תביעה נגד אפל ב-2019, טוענת כי אפל הפרה את פטנטים שלה בטכנולוגיה שמאפשרת לשעונים החכמים לבצע תפקודים רפואיים כגון מדידת דופק, לחץ דם ורמת חמצן בדם. מאסימו טענה כי אפל השתמשה בטכנולוגיה זו בלי לשלם רויאלטיס או לקבל רישיון ממנה. אפל הגינה על עצמה באומרה כי הפטנטים של מאסימו אינם תקפים וכי היא פיתחה את הטכנולוגיה באופן עצמאי.

החלטת השופט

באוגוסט 2021, לשכת הסחר הבינלאומית (ITC) של ארה”ב, המוסד המוסמך לקבלת החלטות בנושאי סחר ופטנטים, החליטה לטובת מאסימו והטילה איסור ייבוא על שעוני אפל המשתמשות בטכנולוגיה המוטלת בספק. ההחלטה הייתה סופית ואינה ניתנת לערעור. אפל יכולה לבקש מהנשיא האמריקאי להטיל וטו על ההחלטה, אבל הנשיא ביידן החליט שלא לעשות זאת, וכך הותיר את אפל ללא אפשרות למכור את השעונים החדשים שלה בארה”ב.

מה ההשלכות לאפל ולצרכנים?

ההחלטה של ה-ITC ושל הנשיא ביידן היא מכה חמורה לאפל, שצפויה להשיק את הדור החדש של שעוניה החכמות בחודש הבא. אפל טענה כי איסור היבוא יפגע במיליוני צרכנים שמשתמשים בשעונים שלה לצרכים רפואיים ובריאותיים, וכי הוא יגרום לנזק כלכלי ותעסוקתי לאפל ולשותפיה. אפל הודיעה כי היא תמשיך למכור את הדורות הקודמים של השעונים וכי היא תעשה כל שביכולתה להגן על החידוש בתחום. מאסימו, מצידה, חגגה את הניצחון המשפטי והטענה כי הוא מוכיח את הצדק ואת הערך של הטכנולוגי שלה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה