לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך קונים מניות דרך הבנק – סיכונים ויתרונות

תגיות
גרף בורסה או מסחר במט"ח בעתידני
nicedream30, Freepik@

איך קונים מניות דרך הבנק – מה זה מניות?

איך קונים מניות דרך הבנק – מניה מייצגת יחידת בעלות על הון בחברה. בעלי המניות זכאים לכל רווח שהחברה עשויה להרוויח בצורה של דיבידנדים. הם גם נושאי כל ההפסדים שהחברה עלולה להיתקל בהם. במילים פשוטות, אם אתה בעל מניות בחברה, אתה מחזיק באחוז מהבעלות בחברה המנפיקה ביחס למניות שרכשת.

מעולם לא היה קל יותר לקנות מניות. אם יש לך מעט כסף וחשבון תיווך, אתה יכול לקנות חלק מחברה בבורסה. מניה היא חלק בעלות בעסק, וממש אלפים מהם נסחרים בבורסה, מה שמאפשר לכל אחד – אפילו מתחילים – להפוך לבעלים של חלק בחברה.

במאמר זה נציג לכם איך קונים מניות דרך הבנק והצעדים שעליך לנקוט כדי להפוך לבעל מניות.

איך קונים מניות דרך הבנק – בחר את המתווך שלך

תצטרך למצוא ברוקר כדי לקנות מניות, אבל זה לוקח דקות ספורות. הברוקר מאפשר לך לרכוש ולמכור מניות, מחזיק את המניות עבורך בחשבון וגובה כל דיבידנדים שמשולמים. תצטרך לספק מידע פיננסי בסיסי כדי לפתוח את החשבון ותוכל לחבר את חשבון הבנק שלך לתיווך כדי להעביר כסף.

ברוקר מקוון הוא בחירה ראשונה מצוינת. רוב הברוקרים אינם גובים עמלות מסחר על מניות ואין להם מינימום חשבון כדי להתחיל. אבל אתה יכול גם ללכת עם אפליקציית מסחר, במיוחד אם רוצים לסחור בתדירות נמוכה יותר באמצעות מכשיר נייד.

ניתן למצוא מתווך שמתאים לצרכים שלך בין הברוקרים הטובים ביותר למתחילים.

פתח חשבון תיווך

לאחר מציאת הברוקר המקוון שלך, עליך לפתוח חשבון השקעה כדי להתחיל לסחור. בדרך כלל ניתן לעשות זאת באינטרנט. חשבון ההשקעות הוא בעצם מה שאתה צריך כדי להתחיל לקנות מניות באינטרנט.

 תחשוב על זה כעל חשבון בנק שבו מלבד החזקת מזומן, אתה יכול גם להחזיק מניות. פתיחת חשבון תיווך מקוון אורכת בדרך כלל מספר ימים, אם כי אצל ברוקרים מסוימים אתה יכול לעשות זאת תוך יום.

העלה כסף לחשבון התיווך שלך

כדי לקנות ולמכור מניות באינטרנט, אתה צריך שיהיה לך כסף בחשבון ההשקעה שלך.

הפקדות מינימליות יכולות להגיע עד $20. בחלק מהברוקרים אתה יכול לקנות מניות חלקיות, כך שאם למשל מניית אמזון אחת מתומחרת מעל 2000 דולר ואתה רוצה להשקיע רק 500 דולר, אתה עדיין יכול לעשות זאת.

בדרך כלל, אתה יכול לבחור בין העברה בנקאית (ACH) או הפקדת כספים באמצעות כרטיס אשראי/חיוב. בחלק מהברוקרים, אתה יכול לממן את חשבון ההשקעה שלך אפילו באמצעות Paypal, למשל. ב-eToro.

מחקר וניתוח מניות לקנייה

אם אתה מעוניין לקנות מניות בודדות, תצטרך לחקור ולהבין אם המניה היא קנייה טובה או קנייה לא חכמה. וזה יכול לקחת הרבה עבודה במידה ואתה רוצה להצליח.

תרצה להבין את החברה, המוצרים שלה, המאזן שלה והתעשייה שלה. אז תצטרך לקרוא את המסמכים שלו ברשות ניירות ערך (SEC). זה יספק לך הרבה פרטים על מה אתה משקיע והפוטנציאל שלו. אבל אולי תרצה להשתמש בכמה מהטכניקות המובילות של המקצוענים, כולל מחקר ממקור ראשון.

מהמחקר שלך אתה יכול לפתח עבודת השקעה למניה או לזרוק אותה ולבחון מועמד פוטנציאלי אחר. תרצה לקנות מניות שנראות צפויות להניב ביצועים טובים יותר במשך שנים, במקום מניות שאתה חושב שתצליח יותר בשבוע או בחודש הבא. כלומר, אתה רוצה להשקיע לטווח ארוך ולחשוב כמו הבעלים של עסק, לא סוחר מניות שמחפש להרוויח כסף מהיר.

כדי לאמוד את עצמך, שאל: “אם השוק ייסגר מחר ולא הייתי מסוגל למכור את המניה הזו, האם הייתי רוצה להחזיק בה בעשר השנים הבאות?” זה יכול למקד את המוח שלך על מסגרת הזמן הנכונה.

כאשר אתה מוצא מניה אטרקטיבית, שים לב לסמל הטיקר שלה, בדרך כלל קוד בן שלוש או ארבע אותיות.

חשב כמה אתה יכול להשקיע

ברכישת מניות, תרצה לקבוע כמה מלאי אתה יכול לקנות עכשיו. אם אתה רק מתחיל להשקיע, החדשות הטובות הן שאתה יכול להשקיע כמעט בכל סכום כסף, מכיוון שברוקרים רבים מאפשרים לסחור במניות חלקיות. אז אתה יכול לקנות מניה חלקית, אפילו במניות היקרות האלה. זה בסדר להתחיל בקטן. עם ברוקרים מקוונים ללא עמלות, הכסף שלך לא ייאכל בעמלות.

אבל עושר אמיתי נבנה על ידי תוספת להשקעות שלך לאורך זמן, באופן אידיאלי במרווחי זמן קבועים. אז תרצה להבין לא רק כמה אתה יכול להשקיע עכשיו, אלא גם כמה אתה יכול להוסיף לחשבון שלך לאורך זמן. זה יכול לאפשר לך לנצל את ממוצע העלות בדולר, תהליך שמפיץ את הקנייה שלך לאורך זמן ומפחית את הסיכון שלך.

במידה ואתה משקיע יותר מכמה אלפי דולרים, תרצה לשקול לקנות יותר ממניה אחת, כדי לגוון ולפזר את הסיכון שלך.

בצע את המסחר שלך

סוף סוף הגיע הזמן לבצע את המסחר שלך. באמצעות סמל המניה, אתה יכול להזין הזמנה עם הברוקר שלך. תצטרך לציין גם איזה סוג הזמנה ברצונך לבצע: הזמנה בשוק או הזמנה מוגבלת:

הזמנת שוק: סוג זה מאפשר לך לבצע עסקאות במחיר הטוב ביותר ברגע שאתה שולח את ההזמנה שלך. לא תהיה לך שליטה על המחיר שבו תבצע עסקה.

הזמנה מוגבלת: סוג זה מאפשר לך לבצע עסקאות רק במחיר שאתה מציין או מחיר טוב יותר. אם אינך יכול לקבל את המחיר שלך או מחיר טוב יותר, ההזמנה לא תתבצע. ניתן להגדיר הוראת הגבלה שתהיה בתוקף עד שלושה חודשים, למרות שחלק מתווכים מאפשרים לזמן ממושך יותר.

הזמנות שוק טובות יותר כאשר אתה מבצע רק כמה מניות או כאשר המניה גדולה ונזילה. פקודות מוגבלות עובדות טוב יותר על מניות קטנות יותר שאינן נסחרות במניות רבות או כאשר אתה סוחר במספר משמעותי של מניות ולא רוצה שהמסחר שלך יזיז את המחיר.

ברגע שהמסחר מבוצע, אתה הבעלים של המניה.

עקוב אחר המניה שלך

קניית מניה היא רק חלק מתהליך להיות בעל מניות. תצטרך גם להמשיך לעקוב אחרי החברה, לעקוב אחר הרווחים הרבעוניים או השנתיים ולהתעדכן בתעשייה. וככל שהחברה מתפקדת טוב, אתה יכול להקצות יותר כסף לתפקיד. לאחר מכן תוכל להוסיף עוד מניות לתיק שלך ככל שהמומחיות שלך תגדל.

בדרך המניה שלך תרד מתישהו, גם אם זה רק זמני. הבנת החברה יכולה לעזור לך להחליט אם הגיע הזמן לקנות עוד מניות בהנחה או למכור.

לבסוף, במידה ואתה מחפש להתחיל להשקיע, עלייך לדעת שיש לך אפשרויות אחרות.

אם אינך רוצה לבזבז את הזמן בעקבות המניה שלך, יש לך הרבה דרכים להרוויח כסף בשוק המניות, כולל קרנות אינדקס. קרנות אינדקס מחזיקות לעתים קרובות במאות מניות, ומציעות את היתרון של גיוון ללא עבודה נוספת של ניתוח והערכה של מניות בודדות.

איך קונים מניות דרך הבנק – סיכונים ויתרונות של השקעה במניות

שוק המניות מאפשר למשקיעים בודדים להחזיק במניות בכמה מהחברות הטובות בעולם, וזה יכול להיות משתלם מאוד. בסך הכל, מניות הן השקעה טובה לטווח ארוך כל עוד הן נרכשות במחירים סבירים. לדוגמה, לאורך זמן ה-S&P 500 הניב כ-10% תשואה שנתית, כולל דיבידנד יפה במזומן.

השקעה במניות מציעה גם יתרון מס נחמד נוסף למשקיעים לטווח ארוך. כל עוד לא תמכור את המניות שלך, לא תצטרך מס על הרווחים. רק כסף שאתה מקבל, כמו דיבידנדים, יהיה חייב במס. כך שאתה יכול להחזיק את המניה שלך לנצח ולעולם לא תצטרך לשלם מסים על הרווחים שלך.

עם זאת, אם תממש רווח על ידי מכירת המניה, אתה חייב עליה מס רווחי הון. כמה זמן החזקת את המניה יקבע איך היא מחויבת במס. אם תקנה ותמכור את הנכס תוך שנה, הוא ייפול תחת רווחי הון לטווח קצר ויחויב במס בשיעור מס ההכנסה הרגיל שלך. אם אתה מוכר לאחר שהחזקת את הנכס שנה, תשלם את שיעור רווחי ההון לטווח ארוך, שהוא בדרך כלל נמוך יותר. אם אתה רושם הפסד השקעה, אתה יכול למחוק את זה מהמיסים שלך או כנגד הרווחים שלך.

בעוד שהשוק בכללותו הציג ביצועים טובים, מניות רבות בשוק אינן מתפקדות טוב ועשויות אפילו לפשוט רגל. מניות אלה שוות בסופו של דבר אפס, והן אובדן מוחלט. מצד שני, חלק מהמניות כמו אמזון ואפל המשיכו לזנק במשך שנים, והרוויחו למשקיעים פי מאות מההשקעה הראשונית שלהם.

אז למשקיעים יש שתי דרכים גדולות לנצח בבורסה:

1.קנה קרן מניות המבוססת על מדד, כגון S&P 500, והחזק אותה כדי ללכוד את התשואה לטווח ארוך של המדד. עם זאת, התשואה שלו יכולה להשתנות במידה ניכרת, מירידה של 30 אחוז בשנה אחת ועד 30 אחוז בשנה אחרת. על ידי רכישת קרן אינדקס, תקבל את הביצועים הממוצעים המשוקללים של המניות במדד.

2. קנה מניות בודדות ונסו למצוא את המניות שיצליחו להתעלות על הממוצע. עם זאת, גישה זו דורשת כמות עצומה של מיומנות וידע, והיא מסוכנת יותר מאשר פשוט לקנות קרן אינדקס. עם זאת, אם אתה יכול למצוא אפל או אמזון בדרך למעלה, התשואות שלך צפויות להיות גבוהות בהרבה מאשר בקרן אינדקס.

האם אני צריך ברוקר כדי לקנות מניות?

חשבון ברוקראז’ מאפשר לך לקנות מניות וניירות ערך אחרים (כגון תעודות סל, אופציות, קרנות נאמנות, אג”ח ועוד). אתה יכול לפתוח חשבון עם תיווך מקוון, תיווך בשירות מלא (בחירה יקרה יותר) או אפליקציית מסחר כגון Robinhood או Webull. כל אחת מהאפשרויות הללו תאפשר לך לקנות מניות בחברות ציבוריות.

עם זאת, חשבון הבנק שלך או חשבונות פיננסיים אחרים לא יאפשרו לך לרכוש מניות. אבל הבנק שלך עשוי להפעיל תיווך, אז אתה יכול לפתוח חשבון עם הברוקראז’ ולרכוש שם מניות. לדוגמה, בנק אוף אמריקה הוא הבעלים של Merrill Edge, J.P. Morgan Chase מציעה J.P. Morgan Self-Direct Investing ו- Wells Fargo מפעילה WellsTrade.

האם עכשיו זה זמן טוב לקנות מניות?

שוק המניות עולה בממוצע ב-10 אחוזים מדי שנה, אם כי התשואות יכולות להשתנות מאוד משנה לשנה. בחלק מהשנים המניות עשויות לרדת ב-20 עד 30 אחוז, בעוד שבשנים אחרות הן עשויות לעלות באופן דומה. אבל מומחים ממליצים להשקיע לטווח ארוך במקום לנסות “לתזמן את השוק”. תזמון השוק פירושו לנסות למצוא את הזמן הטוב ביותר לקנות ולמכור.

למומחים יש אמירה לכך: “הזמן בשוק חשוב יותר מתזמון השוק.” כלומר, תשואות ההשקעה שלך – במיוחד תיק מגוון היטב – תלויות יותר בכמה זמן אתה נשאר מושקע מאשר במידת הזמן שבה אתה מתזמן את נקודות הקנייה והמכירה שלך. במילים אחרות, מחקרים מראים שהשקעה פסיבית נוטה לעלות על השקעה אקטיבית. אז זו אחת הדרכים שבהן אפילו משקיעים חובבים יכולים לנצח את המקצוענים.

האם אצטרך לשלם מסים על הרווחים?

כל רווח שמומש על ההשקעות שלך ייצור חבות מס בחשבונות החייבים במס. תצטרך לשלם מסים על כל דיבידנד וכן על כל רווח הון שמומש – מניות שמכרת תמורת רווח.

שיעור המס שאתה משלם תלוי בהכנסה שלך ובמשך הזמן שהיית בבעלותך נייר הערך. אם היית בבעלותך את נייר הערך במשך פחות משנה, יהיה לך שיעור מס זהה לשיעור ההכנסה שלך. אם היית בבעלותך מניה במשך יותר משנה, תשלמו את שיעור רווחי ההון לטווח ארוך, שעשוי להיות יותר או נמוך מהשיעור לטווח הקצר שלך (ולפעמים אפילו בשיעור של 0 אחוז).

איך קונים מניות דרך הבנק – כמה טיפים למסחר נכון במניות

בחר את המנייה הנכונה

רכישת המניה הנכונה היא הרבה יותר קלה לומר מאשר לעשות. כל אחד יכול לראות מניה שהציגה ביצועים טובים בעבר, אבל לצפות את הביצועים של מניה בעתיד זה הרבה יותר קשה. אם אתה רוצה להצליח על ידי השקעה במניות בודדות, אתה צריך להיות מוכן לעשות הרבה עבודה כדי לנתח חברה ולנהל את ההשקעה.

אם אתה מנתח חברה, תרצה להסתכל על היסודות של החברה – רווח למניה (EPS) או יחס מחיר-רווח (יחס P/E), למשל. אבל תצטרך לעשות כל כך הרבה יותר: לנתח את צוות ההנהלה של החברה, להעריך את היתרונות התחרותיים שלה, ללמוד את הכספים שלה, כולל המאזן שלה ודוח רווח והפסד. אפילו הפריטים האלה הם רק ההתחלה.

אסטרטגיית השקעה מחושבת היטב

השקעת ערך, השקעה בצמיחה ושימוש בניתוח טכני הן אסטרטגיות ההשקעה הנפוצות ביותר. חלק מהמשקיעים מעדיפים להישאר עם אסטרטגיה אחת שהם נוחים איתה, אחרים אוהבים לשלב אסטרטגיות שונות בתיק ההשקעות שלהם. עם כל רכישת מניות, חשוב לדעת מדוע קנית את המניות ולהתמיד בה.

קחו את הסיכון הנכון

קניית מניות כרוכה בסחר בסיכון מול תגמול. לא כל מניה מציגה סיכון שווה. ככלל, ככל ששווי השוק גבוה יותר (מחיר למניה X מספר המניות הקיימות) כך הסיכון נמוך יותר ולהיפך. שימו לב לכמות הסיכון שאתם רוצים לקחת והימנעו מבזבוז מיותר.

תעשה שיעורי בית

הסתמכות על יעדי המחירים של האנליסטים או על עצות של ניוזלטרים פיננסיים היא נקודת התחלה טובה, אבל משקיעים גדולים עושים שיעורי בית משלהם ובדיקת נאותות בחיפוש מניה.

מחקר זה יכול לכלול קריאת דו”ח שנתי של חברה, קריאת מהדורות החדשות האחרונות שלה ומעבר לאינטרנט בכדי לבדוק כמה מהמצגות האחרונות שלה למשקיעים או בתערוכות בתעשייה. את כל הנתונים הללו ניתן לאתר בקלות באתר החברה של החברה תחת דף קשרי המשקיעים שלה.

מתי להחזיק ומתי לשחרר

בהנחה שעשית את כל שיעורי הבית שלך, זיהית נכון את יעד המחיר של המניה, והערכת אם היא מוערכת בחסר, אל תצפה שהמניה שקנית תעלה בערכה מיד.עלייך להיות סבלני. יכול לקחת זמן עד שמניה נסחרת תגיע לערכה האמיתי. אנליסטים שצופים מחירים במהלך החודש הבא, או אפילו הרבעון הבא, פשוט מנחשים שהמניה תעלה במהירות.

זה יכול לקחת כמה שנים עד למניה להעריך קרוב לטווח יעד מחיר. עדיף אפילו לשקול להחזיק במניה במשך שלוש עד חמש שנים – במיוחד אם אתה בטוח ביכולת שלה לצמוח.

התחל עכשיו

בחירת ההזדמנות המושלמת לקפוץ ולהשקיע בשוק המניות בדרך כלל לא עובדת טוב. אף אחד לא יודע בוודאות של 100 אחוז אם זה הזמן הטוב ביותר להיכנס למניה מסוימת. והשקעה נועדה להיות פעילות לטווח ארוך. אין זמן מושלם להתחיל.

לסיכום על איך קונים מניות דרך הבנק

מתחילים המעוניינים לקנות מניה צריכים להבין שזה פשוט לבצע עסקה. אבל השלבים הקשים ביותר בתהליך הם לחקור את ההשקעות שלך ולהמשיך לעקוב אחר המניות שלך לאחר שקנית אותן. במידה ואתה רק מתחיל, כדאי להתחיל לאט לאט ולהשקיע סכומים קטנים עד שתרגיש בנוח עם איך קונים מניות דרך הבנק

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה