לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק מתייחס להשתלטות טוויטר, מיתון אפשרי בשיחת הרווחים של טסלה

תגיות
Credit by jurvetson is licensed under CC BY 2.0.

טסלה דיווחה על רווחים ברבעון השלישי, והמנהלים התייחסו למגוון רחב של שאלות במהלך שיחת הרווחים, כולל חששות מקרו-כלכליים וההשתלטות הממתינה של המנכ”ל אילון מאסק על טוויטר.

המניות ירדו בכ-5% לאחר שעות לאחר התוצאות.

הנה התוצאות:

  • רווח: 1.05 דולר לעומת 99 סנט למניה (מתואם) צפוי, בהתבסס על אנליסטים שנשאלו על ידי Refinitiv
  • הכנסות: 21.45 מיליארד דולר לעומת 21.96 מיליארד דולר צפוי, לכל Refinitiv.

הרווח הנקי (GAAP) של טסלה ברבעון השלישי של שנת 2022 הגיע ל-3.33 מיליארד דולר, כאשר מרווחי הרווחים הגולמיים של הרכב נשארו קבועים ב-27.9%, בדיוק היכן שהוא עמד ברבעון השני של 2022. במהלך התקופה המקבילה אשתקד, טסלה דיווחה על רווחים של 1.62 מיליארד דולר.

בשיחת רווח ביום רביעי כדי לדון בתוצאות, מאסק ענה לשאלות בעלי המניות לגבי ביקוש לרכב חשמלי ורכישה אפשרית של מניות.

“אני לא יכול להדגיש מספיק שיש לנו ביקוש מצוין ל-Q4 ואנחנו מצפים למכור כל מכונית שאנחנו מייצרים עד כמה שנוכל לראות בעתיד”, אמר מאסק. “המפעלים פועלים במלוא המהירות ואנחנו מספקים כל מכונית שאנחנו מייצרים, ושומרים על שולי תפעול חזקים”.

טסלה צפויה לבצע “רכישה חוזרת משמעותית” בשנה הבאה, הוא הוסיף, פוטנציאלית בין 5 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר בהמתנה לאישור הדירקטוריון.

“סין חווה מיתון מסוגים” בעיקר בשוקי הנכסים, אמר מאסק, “ולאירופה יש מיתון מסוגים המונע על ידי אנרגיה”. הוא הוסיף, “צפון אמריקה במצב בריאותי די טוב, למרות שהפד מעלה את הריבית יותר ממה שצריך, אבל אני חושב שהם יבינו את זה בסופו של דבר ויפילו אותם שוב”.

בתגובה לשאלה אחרת, מאסק דיבר גם על הרכישה הממתינה שלו של טוויטר, באומרו “אני חושב שזה נכס שדחק במשך זמן רב אבל יש לו פוטנציאל מדהים.” מאוחר יותר הוא הוסיף, “הפוטנציאל לטווח ארוך של טוויטר הוא בסדר גודל גדול מהערך הנוכחי שלה.”

מאסק צפוי למכור חלק ממניותיו הגדולות בטסלה כדי לסייע במימון סגירת העסקה הפרטית של 44 מיליארד דולר.

פרטי הרווחים ברבעון השלישי

הכנסות הרכב של טסלה הגיעו ל-18.69 מיליארד דולר, עלייה של 55% לעומת שנה שעברה. עלות ההכנסה של עסקי הליבה של החברה בתחום הרכב עלתה ל-13.48 מיליארד דולר במהלך הרבעון, לעומת 10.52 מיליארד דולר ברבעון השני, בהתאם לגידול במכירות הרכב. האשראי הרגולטורי של טסלה היוו 1.5% מהכנסות הרכב ב-286 מיליון דולר ברבעון.

טסלה חזרה על הנחיה קודמת בסיפון בעלי המניות שלה ביום רביעי, ואמרה: “על פני אופק רב שנים, אנו מצפים להשיג צמיחה שנתית של 50% באספקת כלי רכב”.

החברה חזרה והדגישה כי משלוחי המשאית הכבדה החצי חשמלית שלה יתחילו בדצמבר, ואישרה שהיא מייצרת את ה- Semi בנבאדה, שם היא מייצרת מארזי סוללות לרכביה בארה”ב. ה-Semi הוכרז לראשונה בדצמבר 2017.

טסלה לא הציעה ציר זמן מוצק לתחילת הייצור של הטנדר Cybertruck שלה, ואמרה רק שהוא ייוצר בטקסס לאחר הגברת ייצור דגם Y שם.

החברה דיווחה בעבר שהמשלוחים שלה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר הגיעו ל-343,000 וייצור הרכב הגיע ל-365,000. משלוחים הם הקירוב הקרוב ביותר למכירות שדווח על ידי טסלה. המניות צנחו ביותר מ-17% מאז אותו דוח סוף שבוע ב-2 באוקטובר.

בעוד ייצור הרכב ומשלוחים גדלו, השירות לא עמד בקצב והיה נקודה כואבת עבור בעלי טסלה רבים. המנכ”ל אילון מאסק אמר, ביולי, כי הוא, “נרגש לעבוד עם שירות טסלה כדי לאפשר שירות באותה שעה בתדירות גבוהה ככל האפשר! יישום טכניקות של צוות בור פורמולה 1 על טסלות.”

אבל טסלה הגדילה את מיקומי החנויות ומרכזי השירות שלה ב-6% בלבד ברבעון השלישי, והוסיפה 41 מיקומים חדשים לעומת הרבעון השני של 2022. עם זאת, היא הוסיפה יותר רכבי שירות ניידים לצי שלה, שבהם משתמשים טכנאי שירות כדי לנהוג כדי לתקן לקוחות ‘ מכוניות באתר במידת האפשר. נכון לסוף הרבעון השלישי, טסלה אמרה שהיא מפעילה 728 חנויות ומקומות שירות, עם צי של 1,532 רכבי שירות ניידים.

שירותים והכנסות אחרות, הכוללות עמלות עבור לקוחות המתחזקים את המכוניות שלהם בתחנות הטעינה של טסלה, מכירות של סחורה ממותגת טסלה ותיקונים למכוניות של לקוחות מחוץ לאחריות, עלו ל-1.65 מיליארד דולר.

במהדורת הרווחים של הרבעון השלישי, החברה הזהירה מפני צוואר בקבוק בקיבולת התחבורה לאספקת מכוניות חדשות בשבועות האחרונים של הרבעון, ואמרה שהיא “עוברת לקצב אספקה ​​חלק יותר”.

יחידת האנרגיה של טסלה הניבה הכנסות של 1.12 מיליארד דולר ברבעון. חטיבה זו מוכרת סוללות גיבוי למגורים, מסחר ושירותים, ומתקינה גגות סולאריים.

הצמיחה בהכנסות מאנרגיה הגיעה בעיקר ממכירות של מערכות אחסון אנרגיה. החברה מסרה כי התקינה מערכות אחסון אנרגיה בהספק של 2,100 מגה-ואט-שעה (או 2.1 ג’יגה-ואט-שעה) במהלך הרבעון וציינה, “הביקוש למוצרי האחסון שלנו נותר גבוה מהיכולת שלנו לספק”.

חטיבת האנרגיה של טסלה מתחרה על אספקת תאי סוללות עם חטיבת הרכב שלה ומול יצרניות רכב חשמליות אחרות. טסלה כתבה במאגר בעלי המניות שלה, “אנחנו ממשיכים להאמין שמגבלות שרשרת אספקת הסוללות יהיו הגורם המגביל העיקרי לצמיחת שוק רכבי החשמל בטווח הבינוני והארוך”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה