לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפגש אימה: צוות סרטי נטפליקס הותקף על ידי כרישים

תגיות
צילום תקריב של כריש שפותח את פיו בתוך הים קונספט כריש מפחיד
מפגש אימה: צוות סרטי נטפליקס הותקף על ידי כרישים

במהלך הצילומים של סרט תיעודי של נטפליקס בהוואי, הצוות חווה מפגש מלחיץ ביותר עם כרישי נמר בגובה ארבעה וחצי מטר. התקרית התרחשה בזמן שהם צילמו את העונה השנייה של סדרת הטבע עטורת השבחים “הכוכב המופלא”. הכרישים זינקו אל הסירה המתנפחת שבה הוצב הצוות, והותירו אחריהם סימני נשיכה ניכרים.

כאוס מהמצולות

בראיון לפורבס, הו קורדי, מפיק הסדרה, שיתף כי התוכנית המקורית הייתה לצלם תמונות מתחת למים עם כרישי הנמר המאכלסים את המים הרדודים ליד ליזן, אחד מאיי הוואי בצפון מערב המדינה. עם זאת, ביום הראשון, כאשר כרישי הנמר התקרבו, הצוות מצא מחסה בסירות מתנפחות ומצא את עצמו מותקף על ידי שני כרישים. קורדי השווה את החוויה לסצנה מהסרט “מלתעות”.

טובי נולאן, במאי הסדרה, תיאר את הרגע עוצר הלב בראיון לאתר רדיו טיימס. הוא סיפר כיצד כריש נמר זינק לעבר הסירה, וגרם לנזק משמעותי. הסירה הייתה על סף קריסה כשהצוות ניסה נואשות להדוף את התקדמות הכריש. נולאן הביע את האימה הצרופה שחשו, והדגיש שזו הייתה התקפת הכריש השניה איתם התמודדו באותו יום. למרבה המזל, הם היו במרחק של מאה מטרים בלבד מהיבשה, ולמרות היותם שורדים בסירה מתרוקנת מאוויר, הם הצליחו להגיע לחוף בשלום. כפי שהעיר קורדי, “מיותר לציין שהם לא השיגו שום צילומים תת-מימיים.”

התנהגות חריגה

נולאן הגיב על ההתנהגות החריגה ביותר שהפגינו הכרישים, והציע כי התוקפנות המוגברת שלהם עשויה לנבוע מרעב וממחסור במקורות מזון טבעיים. מעניין שזה מתיישב עם הנושא המרכזי של הסדרה עצמה. “הכוכב שלנו” של נטפליקס מדגיש את ההשפעה של שינויי האקלים על חיות הבר, ומשמש כתזכורת מזהירה להשלכות הפוטנציאליות שעומדות בפני האנושות, אלא אם כן המצב ישתפר.

התוקפנות המוגברת של הכרישים עשויה לנבוע מרעב וממחסור במקורות מזון טבעיים. מעניין שזה מתיישב עם הנושא המרכזי של הסדרה עצמה – התחממות גלובלית והשפעה ישירה על שרשרת המזון הגלובלית. (Credit: Freepik)

שינוי דפוסים

יש לציין כי לאחרונה נצפה כריש נמר בחופי אילת, מה שנחשב לאירוע נדיר יחסית לפי רשות הטבע והגנים. תצפית זו באה בעקבות תקרית לאחרונה שבה כריש נמר מאותו המין תקף תייר רוסי בסיני. מחקר שנערך על ידי בית הספר למדעי הים והאטמוספירה רוזנסטיאל (RSMAS) באוניברסיטת מיאמי בתחילת 2022 גילה כי כרישי הנמר שינו את דפוסי הנדידה שלהם עקב עליית טמפרטורות האוקיינוסים. כרישים אלה חובבי מים חמים יכולים כעת לצאת לשטחים גדולים יותר ולהגיע לאזורים שלא נחקרו בעבר. כתוצאה מכך, ניוזוויק דיווח במאי השנה שאוכלוסיית כרישי הנמר בהוואי גדלה, מה שהוביל לעלייה במתקפות החופים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה